شفا مگ

برای حالت تهوع صبحگاهی چه بخوریم

اگر از حالت تهوع صبحگاهی رنج می برید، نیازی به تحمل کردن آن نیست و می توانید با خوردن برخی مواد غذایی در صبح به کاهش یا درمان تهوع صبحگاهی کمک کنید.

برای حالت تهوع صبحگاهی چه بخوریم

حالت تهوع صبحگاهی می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. این حالت تهوع ممکن است به علت بارداری، خستگی یا مشکلات خواب، قند خون پایین، رفلکس اسید، گرفتگی سینوس، اضطراب، رژیم غذایی، سنگ صفرا آسیب مغزی، زخم معده، یبوست، عفونت گوش داخلی باشد.اگر از حالت تهوع صبحگاهی رنج می برید،نیازی به تحمل کردن آن نمی باشد، زیرا گزینه های درمانی زیادی وجود دارد که به شما کمک کنند تا احساس بهتری داشته باشید.

شما می توانید با مصرف برخی مواد غذایی با حالت تهوع صبحگاهی مبارزه کنید و به راحتی آنها را امتحان کنید که در ادامه به برخی از این مواد غذایی مناسب برای تهوع صبگاهی اشاره می کنیم.

زنجبیل

زنجبیل یک ریشه محبوب است و به دلیل خاصیت ضد تهوع و تسکین دهنده شکم مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. شما می توانید این ریشه را به صورت دمنوش یا آب نبات های حاوی زنجبیل امتحان کنید. البته برخی قرص های زنجبیل نیز در داروخانه ها موجود است که می توانید از آنها نیز استفاده کنید. اما توجه داشته باشید قبل از استفاده از این مکمل ها با داروساز یا پزشک خود مشورت کنید.


بیشتر بخوانید: درمان حالت تهوع بارداری با زنجبیل


لیمو ترش

اگر از تهوع صبحگاهی رنج می برید یک لیمو در دست داشته باشید و آن را بو کنید یا در آب آشامیدنی خود فشار داده و آب را بنوشید. همچنین می توانید یک برش لیمو را در دست داشته و آن را لیس بزنید. بوی خوش و طعم ترش آن می تواند معده شما را هنگام بروز حالت تهوع آرام کند.

غذاهای سرد

برای مقابله با حالت تهوع، سعی کنید به دنبال غذاهای سرد بروید. غذاهایی مانند ماست خنک، بستنی، میوه های خنک شده می تواند به شما در تهوع صبحگاهی کمک کند.

ویتامین B6

مطالعات نشان داده است که ویتامین B6 می تواند حالت تهوع و استفراغ در بارداری را کاهش دهد. این ویتامین در گوشت مرغ، برخی از ماهی ها، غلات غنی شده، آجیل، نخود، توفو، بوقلمون، موز، سیب زمینی، سبزیجات یافت شود. قبل از مصرف از هر گونه مکمل های B6 حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

غذاهای سرشار از پروتئین

تحقیقات نشان می دهد که غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت او، مرغ، ماهی و تخم مرغ می توانند حالت تهوع را از بین ببرند و همچنین انرژی شما را زیاد کنند. اگر گوشت مصرف نمی کنید نگران نباشید شما می توانید منابع طبیعی پروتئین مانند آجیل، لوبیا، ماست یونانی مصرف کنید.

سس سیب

سس سیب یک غذای محبوب برای افرادی است که حالت تهوع دارند. رژیم BRAT مخفف موز، برنج، سس سیب و تست است. این رژیم معمولا برای افرادی که معده ناراحت دارند استفاده می شود، اما بسیاری از افراد هنوز اجزای تشکیل دهنده آن را مفید می دانند.

موز

افراد هنگام مبارزه با تهوع صبحگاهی می توانند موز مصرف کنند.این میوه حالت تهوع را کاهش داده و همچنین مواد مغذی و پتاسیم را برای سوخت رسانی به بدن فراهم می کند.

نان تست
افراد می توانند نان تست، نان شیرینی، برنج، سیب زمینی و سایر غذاهای خشک را برای تهوع صبحگاهی مصرف کنند و باعث می شود تهوع صبحگاهی آنها کم شود. نشاسته می تواند اسیدهای معده را برای تسکین شکم جذب کنند.

نعناع فلفلی

برخی شواهد حاکی از آن است که نعناع فلفلی ممکن است علائم بیماری صبحگاهی را درمان کند. شما می توانید از چای هایی با طعم نعناع استفاده کنید و یا آب نبات های نعناع مصرف کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.