شفا مگ

خواص روغن فندق برای ریزش مو

روغن فندق برای سلامتی و شادابی پوست و مو بسیار موثر است و خواص زیادی برای ریزش مو دارد و با زدن این روغن به ساقه مو، باعث تقویت و درمان ریزش مو می شود

خواص روغن فندق برای ریزش مو

روغن فندق به سلامتی و شادابی بدن بسیار کمک میکند و میتواند بسیاری از بیماری ها را درمان کنید.یکی از خواص روغن فندق برای درمان ریزش مو میباشد.

از روغن های گیاهی علاوه بر مصرف خوراکی میتوانید از خواص درمانی آنها نیز استفاده کنید.روغن فندق از روغن های گیاهی می باشد که دارای خواص زیادی می باشد. این روغن بسیار مفید اغلب در تولید انواع لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن فندق دارای طبعی گرم می باشد. در ایران باستان بر این باور بودند که روغن فندق بهترین تقویت کننده برای بینایی چشم می باشد. در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها از روغن های گیاهی و عصاره ی بسیاری از میوه ها استفاده می کردند.

درمان ریزش مو با استفاده از روغن فندق

درمان ریزش مو یکی از خواص مفید روغن فندق میباشد. برای درمان ریزش مو روغن فندق را به ساقه موی خود زده و آن را با انگشتان ماساژ دهید. این کار باعث میشود روغن به ریشه مو برسد و باعث درمان ریزش مو شود.

خواص روغن فندق برای مژه و ابرو

پرپشت کردن ابرو و مژه یکی دیگر از خواص مفید روغن فندق میباشد. یکی از راه های تقویت مژه و پرپشت کردن ابروها این است که کمی روغن فندق را با استفاده از قطره چکان بر روی ابرو و مژه خود بریزید و به ارامی ماساژ دهید تا روغن به پیاز ابرو و مژه نفوذ کند.

فواید روغن فندق برای زیبایی پوست

تقویت پوست صورت یکی از مواردی میباشد که اکثر افراد به دنبال آن هستند. با استفاده از روغن فندق و خواص فندق میتوانید پوست خود تقویت کنید و چین و چروک های پوستی را از بین ببرید.

کاهش چین و چروک با روغن فندق

برای کاهش چین و چروک پوست میتوانید یک قاشق چایخوری روغن فندق و یک قاشق چای خوری روغن جوانه گندم را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست خود به آرامی زده و ماساژ دهید.

درمان جوش صورت با روغن فندق

برای درمان جوش های صورت میتوانید روزانه دو بار روغن فندق را به وسیله انگشت روی محل جوش قرار دهید. البته قبل از این کار میبایست با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است جوش های شما چرکی و نیاز به داروهای دیگری باشد.

ماسک فندق برای زیبایی و شفافیت پوست

روش اول : یک فنجان فندق را داخل ظرفی می ریزیم و یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه می کنیم  و هم میزنیم .یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و سه قطره روغن اسانس اسطوخودوس را به مواد اضافه کرده و آن ها را هم می زنیم.سپس آن را داخل ظرفی قرار داده و داخل یخچال بگذارید. جوش شیرین کمک می کند تا لکه های پوستی تان بهبود یابد و ژل آلوئه ورا سبب مرطوب شدن پوست شده و آن را در برابر آسیب ها محافظت می کند.

روش دوم : یک قاشق غذاخوری روغن فندق را با سیب زمینی پخته و له شده مخلوط کنید سپس دو قاشق غذاخوری شیر بز به آن بیفزایید و روی صورتتان بگذارید. بعد از حدود 15 دقیقه آن را بشویید.

روش سوم : برای درمان پوست چرب می توانید دو قاشق غذاخوری از این گیاه را به همراه یک قرص آسپیرین در نصف لیوان آب حل کنید و حرارت بدهید سپس بگذارید خنک شود و روی پوست بزنید.

  خواص درمانی روغن فندق

  • برای تقویت بدن به ویژه در دوران نقاهت بیماری بسیار مفید می باشد.
  • برای درمان سرفه های مزمن و خروج خلط ار ریه ها از روغن فندق می توان استفاده کرد.
  • این روغن گیاهی برخی از انواع بیماری های مربوط به کبد را درمان می کند.
  • برای تقویت مغز و افزایش توانایی های ذهنی می توان سر را با این روغن ماساژ داد.
  •  از جمله خواص روغن فندق می توان به عنوان تقویت کننده نیروی جنسی نیز اشاره کرد.
  • خانم هایی که از دردهای دوران قاعدگی خود رنج می برند می توانند زیر شکم خود را با این روغن ماساژ دهند.
  • این روغن معده و روده را تقویت می کند.
  • موجب تقویت بینایی می شود.
  • ویتامین A و C موجود در این روغن گیاهی برای حفظ شادابی و طراوت پوست مفید می باشد.
  •  برای درمان موخوره روغن فندق را با کمی سرکه ترکیب نمایید و موهای خود را با آن ماساژ دهید.
  • مخلوط روغن فندق و نمک برای درمان سیاتیک مناسب می باشد.
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.