شفا مگ

عوارض وکس صورت چیست

وکس صورت یکی از روش های نوین و جایگزین سنتی است که ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی از جمله جوش، درد، قرمزی، راش، عفونت، تحریک و خونریزی ایجاد کند.

عوارض وکس صورت چیست

وکس صورت یکی از روش های برداشتن موهای زائد است که جدیدا جایگزین روش های سنتی قرار گرفته است. اگر می خواهید مقدار زیادی مو را یک باره بردارید، برای استفاده در صورت ایده آل است.

وکس صورت با استفاده از موم گرم یا سرد انجام می شود که در برابر ناحیه پوست با موهای زائد سفت می شوند. سپس به سرعت در خلاف جهت رشد مو برداشته می شود و ریشه ها را نیز به همراه مو بیرون می آورد. اگر به دنبال صافی طولانی مدت هستید ممکن است وکس کردن را انتخاب کنید. البته قبل از وکس صورت قطعا می خواهید بدانید چه عوارض جانبی دارد.

عوارض جانبی وکس صورت

موم صورت را می توانید به راحتی از داروخانه ها و فروشگاه مواد غذایی تهیه کنید، البته این به این معنی نیست که محصولات موم صورت ایمن و ضد عفونی هستند. در ادامه با چند عوارض جانبی وکس صورت و نحوه مدیریت آنها آشنا می شوید.

درد در محل برداشت مو

با هر نو وکسی که بخواهید مو را بردارید، قطعا کمی درد خواهد داشت. این اتفاق زمانی می افتد که نوارهای اعمال شده به موم به سرعت برداشته می شوند. میزان درد بر اساس حساسیت کلی پوست، تحمل درد، میزان مو و نواحی از صورت که اپیلاسیون می شود متفاوت است. به عنوان مثال، ممکن است حساسیت بالای لب شما نسبت به چانه بیشتر باشد.

قرمزی و تحریک

وکس صورت می تواند باعث قرمزی خفیف و تحریک به طور موقت شود. ممکن است متوجه شوید که پوستی که تازه اپیلاسیون شده است قرمز یا صورتی می شود و در هنگام لمس کمی حساس خواهد بود. محصولات روزمره آرایشی ممکن است برای 24 ساعت باعث سوزش صورت شود. بنابراین باید پس از اپیلاسیون صورت از تونرهای حاوی الکل خودداری کنید. قرمرزی معمولا باید تا روز بعد از بین برود.

راش پوستی

قرمزی و تحریک ناشی از وکس صورت اغلب موفقت است. با این حال بثورات پوستی یک اثر جانبی احتمالی است. این می تواند یک روز یا بیشتر طول بکشد. اگر بثورات پوستی شما شدید است یا گسترش می یابد، بلافاصله مصرف محصول را قطع کنید.

جوش های موقت

پس از اپیلاسیون صورت، ممکن است متوجه برخی برجستگی ها و جوش ها شوید. اینها در بالای منافذی که موها و ریشه ها از بین می روند، ایجاد می شوند. برای تسکین این برجستگی ها می توانید از کرم های آرامبخش استفاده کنید، اما خود به خود ظرف چند ساعت از بین می روند.

موهای زیر پوستی

در حالی که موهای زیر پوستی با هر نوع روش اصلاح ایجاد شود، ممکن است با وکس صورت نیز اتفاق بیفتد. اگر نوارهای موم را در جهت مخالف رشد مو بکشید، خطر کمتری برای موهای درون دارد. اگر ریشه مو به طور کامل خارج نشود و ساقه مو زیر پوست شکسته شود.

واکنش های آلرژیک

با توجه به ترکیبات مختلف موجود در محصولات موم صورت، واکنش آلرژیک ممکن است نسبت به برخی محصولات ایجاد شود. برای مطمئن شدن از نوع محصول، سعی کنید یک ناحیه کوچک را روی بازوی خود را آزمایش کنید و موها را طبق دستورالعمل بردارید. اگر ظرف 24 ساعت بثورات ایجاد نشد، می توانید از محصول استفاده کنید. به این ترتیب می توانید ببینید که آیا صورت شما نسبت به آن موم خاص بیش از حد حساس است یا خیر. در صورت مشاهده کهیر، خارش یا بثورات قرمز بعد از آزمایش از موم صورت استفاده نکنید.

خونریزی

گاهش اوقات وکس صورت می تواند باعث خونریزی شود، اما این کاملا طبیعی است. این امر دوباره مربوط لایه برداری بههمراه موهای شما در طی فرایند اپیلاسیون است. البته مقدار خون کم است و به سرعت از بند می آید. برای کسانی که پوست شکننده یا پیرتر دارند، محصولی را انتخاب کنید که برای پوست حساس مناسب باشد.

عفونت

در بعضی موارد، اپیلاسیون صورت می تواند منجر به عفونت در ناحیه ای شود که خونریزی یا آسیب پوستی در آن رخ داده است. همچنین اگر از موم بر روی یک برش یا زخم تازه استفاده کنید ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرید. اگر در محل اپیلاسیون ورم یا تورم پیدا کردید به پزشک مراجعه کنید.

پیشگیری از عوارض جانبی وکس صورت

در حالی که موم صورت ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، اما روش هایی وجود دارد که می توانید از برخی از آنها جلوگیری کنید. درد و تحریک جزئی حداقل در چند دقیقه اول اجتناب ناپذیر است، اما سایر عوارض جانبی مانند موهای زیر پوستی و خونریزی قابل پیشگیری است.

سعی کنید دستورالعمل های مربوط به محصول وکس را با دقت دنبال کنید و مطمئن شوید که این محصول فقط برای صورت ساخته شده است. از این رو از قرار دادن موم مخصوص سراسر بدن روی صورت خودداری کنید.

اگر پوست شما بیش از حد خشک، تحریک یا آفتاب سوخته است نباید از وکس استفاده کنید. همچنین اگر بخش هایی از پوست شما زخم یا بثورات شدید پوستی دارد باید از وکس کردن صورت خودداری کنید. همچنین باید از قرار گرفتن موم روی زگیل یا خال خودداری شود.اگر مشکلات گردش خون یا دیابت دارید می بایست قبل از موم صورت باید با پزشک خود مشورت کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.