شفا مگ

برای سردرد چه دمنوشی بخوریم

برای سردرد دمنوشی باید بخوریم که ضد التهاب باشد و دمنوش های میخک، زنجبیل، بابونه، زردچوبه، اسطوخودوس می توانند تسکین دهنده سردرد تنشی و سردرد میگرنی باشند.

برای سردرد چه دمنوشی بخوریم

سردرد یکی از دردهایی است که می تواند زندگی روزمره را با مشکل مواجه کند و انواع مختلفی دارد.سردردهای تنشی باعث ایجاد درد خفیفی می شود که ممکن است دو طرف سر را درگیر کند. میگرن نیز از انواع دیگر سردرد می شود که می تواند درد متوسط تا شدید می شود که اغلب فقط در یک طرف سر رخ می دهد.

با اینکه سردردها متفاوت هستند، اما نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی می تواند تا حدی سردرد را کنترل کند و باعث بهبود آن شود. در ادامه با برخی از دمنوش های گیاهی آشنا می شوید تا بتوانید با نوشیدن آنها سردرد را بهبود بخشید.

دمنوش زنجبیل برای سردرد

زنحبیل یکی از گیاهان پرخاصیت است که در آشپزی نیز استفاده می شود و دارای خواص زیادی از جمله کاهش التهاب دارد. این گیاه دارویی حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که به کاهش التهاب کمک کرده و میتواند سردرد را بهبود بخشد.

زنجبیل مانند زردچوبه خواص زیادی برای سلامتی به ویژه التهاب هایی که در بدن ایجاد می شود دارند. این ریشه تند و پر خاصیت می تواند برای تسکین سردرد تنشی و میگرنی مفید باشد.

زنجبیل حاوی یک روغن طبیعی جینجرول و شوگاول است که دارای خواص ضد التهابی دارد و می تواند تسکین دهنده سردرد و حملات میگرنی باشد. این روغن ها می توانند باعث افزایش سروتونین در بدن می شود که این باعث کاهش حملات میگرنی می شود.

اگر سردرد یا میگرن دارید می توانید دمنوش زنجبیل میل کنید. این باعث می شود که سردرد شما را کاهش داده و به آرامش مربوط به سردرد کمک کند.سعی کنید دمنوش زنجبیل را زمانی که سردردتان شروع می شود بنوشید، اگر نیاز بود چند ساعت بعد یک فنجان دیگر بنوشید.

دمنوش زنجبیل برای بیشتر افراد عوارض جانبی خاصی ندارد، اما برخی از افراد ممکن است عوارضی چون سوزش سردل، نفخ، سوزش دهان و گلو، اسهال یا آلرژیک را تجربه کنند.

شما می توانید این دمنوش را با گیاه زنجبیل یا پودر زنجبیل تهیه کنید. برای تهیه دمنوش زنجبیل تکه زنجبیل یا 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل را در یک فنجان آب جوش بریزید و 10 دقیقه بگذارید تا دم بکشد و آن را نوش جان کنید. البته افرادی که مشکل کیسه صفرا دارند یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید باید قبل از مصرف دمنوش زنجبیل با پزشک خود مشورت کنید.

دمنوش زردچوبه برای سردرد

ماده موثره زردچوبه کوکورمین می باشد و ثابت شده که می تواند به کاهش التهاب کمک کند. این دمنوش به علت خواص ضد التهابی که دارد می تواند باعث کاهش سردرد میگرنی و سردرد تنشی شود.

دمنوش زردچوبه به دلیل کورکومین که دارد دارای اثرات محافظت در برابر نورون ها دارد و می تواند به کاهش سردرد میگرنی و سردرد تنشی کمک کند. زردچوبه را می توانید به هر چایی اضافه کنید.
ممکن است بخواهید دفعه بدی که سردرد گرفتید بخواهید به جای کابینت دارو به سراغ کابینت ادویه بروید. دلیلش این است که زردچوبه یک راهی برای درمان سردرد میگرنی و سردردهای تنشی است.

زردچوبه را پسر عموی زنجبیل می شناسند و قرن هاست که به عنوان یک درمان طبیعی برای تعدادی از بیماری ها استفاده می شود. زردچوبه به خوبی به عنوان یک ضد التهاب شناخته شده است.

زردچوبه یک ادویه قدرتمند برای مبارزه با التهاب است و می تواند به تسکین سردرد های مزمن کمک کند، همچنین باعث کاهش استرس اکسیداتیو در بدن می شود و عملکرد مغز را نیز بهبود می بخشد.


بیشتر بخوانید : با علائم انواع مختلف سردرد آشنا شوید


دمنوش نعنا برای سردرد

با توجه به تحقیقات انجام شده، نعنا فلفلی به درمان سردردهای تنشی که شایع ترین نوع سردرد می باشد کمک می کند. یک فنجان دمنوش نعناع فلفلی می تواند درد را کاهش داده و به شما کمک می کند تا سردرد را آرام کند.

دمنوش نعناع ممکن است سردردهای ناشی از استرس یا رژیم غذایی نامناسب را تسکین دهد. این سردردها به طور معمول رگهای خونی مغز را محدود می کنند و دمنوش نعناع باعث باز کردن این رگ ها می شود.

دمنوش نعناع به طور طبیعی فاقد کافئین است و فرد می تواند در طول روز دمنوش نعناع را بنوشید. دمنوش نعناع حاوی کالری صفر است که می تواند آن را به گزینه مناسب تبدیل کند.

البته توجه داشته باشید که دمنوش نعناع می تواند علائم سوزش معده و رفلاکس معده را بدتر کند.

دمنوش میخک برای سردرد

گل میخک یک گیاه ارزشمند است که قرن ها است برای درمان انواع مختلف درد از جمله سردرد مورد استفاده قرار میگرفته است. این گیاه دارای خواص ضد درد است و می تواند به کاهش درد کمک کند.میخک یکی دیگر از درمان های طبیعی برای سردرد و میگرن است و می تواند سردردهای ضربان دار را با خاصیت خنک کنندگی و تسکین دهندگی درد تسکین دهد.

برای تهیه دمنوش میخک ، یک قاشق چای خوری میخک اسیاب شده را در یک فنجان آب جوش بریزید و 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرده و بنوشید.

نکته مهم: میخک حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است باعث رقیق شدن خون شود و بهبودی زخم را کند. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید یا اخیرا جراحی کرده اید حتما قبل از مصرف دمنوش میخک با پزشک خود مشورت کنید.

دمنوش اسطوخودوس برای سردرد

اسطوخودوس یک گیاه دارویی تسکین دهنده است که در طب سنتی برای درمان انواع مختلف بیماری های از سردرد گرفته تا اضطراب و افسردگی استفاده می شود. مطالعات نشان داده است که رایحه درمانی اسطوخودوس می تواند به درمان سردردهای میگرنی و کاهش شدت سردرد کمک کند.

اسطوخودوس نه تنها رایحه ای آرام و رویایی دارد بلکه یک چای عالی برای درمان سردرد است. اسطوخودوس معمولا برای اضطراب، استرس، بی خوابی و درمان سردرد استفاده می شود. دمنوش اسطوخودوس یک ضد التهاب است، رگ های خونی را گشاد می کند، سطح سروتونین را تنظیم می کند و می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند و به شما کمک می کند تا بخوابید.

دمنوش بابونه برای سردرد

بابونه یک دمنوش گیاهی بسیار عالی برای تسکین سردرد و کاهش اضطراب می باشد.بابونه قرن هاست که به دلیل خاصیت تسکین دهنده و درمانی که دارد به عنوان داروی گیاهی استفاده می شود. اگر دچار سردرد میگرنی یا سردرد تنشی هستید می توانید با مصرف یک فنجان دمنوش بابونه به کاهش سردرد خود کمک کنید.

نکته مهم: اگر به بابونه، گل داوودی، گل همیشه بهار حساسیت دارید، مصرف بابونه می تواند باعث واکنش آلرژیک شود. همچنین اگر بیماری خاصی دارید می بایست قبل از مصرف بابونه با پزشک خود مشورت کنید.

دمنوش قاصدک برای سردرد میگرنی

اگر بروز سردرد میگرنی شما به علت خوردن غذاهای چرب و سنگین باشد دمنوش قاصدک می تواند باعث پیشگیری از بروز این سردرد شود. دمنوش قاصدک بهترین تقویت کننده کبد و سم زدایی کبد می باشد و برای بهبود دستگاه گوارش نیز بسیار مفید است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.