شفا مگ

آیا پیاده روی برای کاهش وزن مفید است

پیاده روی ورزشی است که اگر برای کاهش وزن استفاده شود، باید برخی نکات مانند شدت، سرعت و برخی موارد دیگر رعایت شود تا بتواند باعث سوزاندن کالری بیشتری شود.

آیا پیاده روی برای کاهش وزن مفید است

قبل از اینکه پیاده روی را در رژیم تناسب اندام خود بگنجانید، مهم است که بدانید چقدر موثر خواهد بود. البته پیاده روی به هضم غذا کمک می کند و شما را فعال و پرانرژی نگه می دارد. اما اگر برای کاهش وزن است باید موارد زیر را رعایت کنید.

شدت پیاده روی: اگر پیاده روی آهسته ای دارید، ممکن است از دست دادن کالری زمان بر باشد. اما اگر با پیاده روی با سرعت بالاتر راحت هستید، راه رفتن سریع را ترجیح دهید. پیروی از این عمل به کاهش وزن کمک می کند. ناگفته نماند که هر چه بیشتر راه می روید کالری بیشتری می سوزانید و در نتیجه وزن کم می کنید

کفش مناسب بپوشید: با کفش راحت راه بروید. کفش های پیاده روی شما باید کف انعطاف پذیر داشته باشند و باید نرم و سبک باشد.

سرعت پیاده روی خود را متفاوت کنید: مطالعات ثابت کرده است که پیاده روی با سرعت های مختلف میت واند تا 20 درصد کالری بیشتر بسوزاند. بنابراین به جای سرعت ثابت، سرعت راه رفتن خود را مدام تغییر دهید.


بیشتر بخوانید: چرا با وجود پیاده روی لاغر نمی شوم


آن را متعادل نگه دارید: اگه تازه وارد کاهش وزن شدید، حفظ تعادل مهم است. ابتدا راه رفتن را شروع کنید و به تدریج به یک پیاده روی سریع تبدیل کنید. به این ترتیب بدن خود را شوکه نخواهید کرد و می توانید عضلات را از درد و زخم نجات دهید.

با ورزش همراه باشید: هنگامی که شروع به کاهش وزن کردید، تمرینات اساسی مانند کشیدن قسمت بالای بدن و اسکات را اضافه کنید. به این ترتیب بدن خود را از افزایش وزن دور می کنید. این تمرینات را به برنامه پیاده روی خود اضافه کنید تا کاهش چشم گیر وزن را ببینید

رژیم غذایی سالم: اگر مراقب چیزی که می خورید باشید. یک رژیم غذایی سامل به اندازه هر رژیم غذایی مهم است. تمیز و سالم بخورید و متناسب باشید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.