شفا مگ

علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود

برخی علائم بارداری مانند سینه های دردناک، حالت تهوع، گرفتگی عضلات یا احساس درد شکمی، حساسیت به بو و خستگی مفرط ممکن است قبل از عقب افتادن پریود رخ دهد

علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود

قبل از عقب افتادن پریود، ممکن است برخی علائم که نشان از بارداری باشد نمایان شود که می توان به عنوان علائم اولیه بارداری آنها را در نظر بگیرید. برخی از این علائم می تواند شامل سینه های دردناک، حالت تهوع، گرفتگی عضلات یا احساس درد شکمی و خستگی مفرط بدون دلیل مشخص باشد. با این حال این علائم همچنان ممکن است نشان دهد که قاعدگی شما تقریبا در حال نزدیک شدن است.

برای بررسی اینکه آیا علائمی که گفته شد در واقع شاخص بارداری است یا خیر می بایست به یک متخصص زنان مراجعه کنید تا پزشک با ازمایش های ادرار و خون بارداری شما را تایید کند.

برخی از علائم زیر ممکن است قبل از عقب افتادن یک دوره ظاهر شود و می تواند نشانه های بارداری باشد:

  • درد سینه ها
  • آرئول های تیره
  • تورم و درد شکم
  • خستگی بیش از حد و بدون دلیل مشخص
  • افزایش نیاز به ادرار
  • یبوست
  • حالت تهوع

این علائم همچنان می تواند قبل از پریود اتفاق بیفتد، بنابراین علائم حاملگی را نمی تواند به قطعی نشان دهد. در صورت بروز این علائم بهترین کار صبر کردن برای دوره از دست رفته و یا انجام آزمایشات بارداری است.

چگونه می توان بارداری را تشخیص داد

برای اینکه اطمینان بیشتری داشته باشید که علائمی که دارید به معنای باردار بودن است، توجه به تخمک گذاری بسیار مهم است، زیرا در این صورت شما می توانید احتمال تخمک گذاری و لقاح توسط اسپرم را بررسی کنید.

علاوه بر این برای دانستن اینکه علائم شما مربوط به بارداری است، مهم است که به پزشک زنان مراجعه کنید و آزمایشاتی را برای شناسایی هورمون بتان انجام دهید. همچنین می توانید تست های بارداری را از داروخانه ها خریداری کنید. حتما مطمئن شوید که فقط روز اول پس از تاخیر قاعدگی ، از طریق نمونه ادرار این آزمایش را انجام می دهید. اگر نتیجه منفی است، اما همچنان علائم بارداری را دارید، توصیه می شود بعد از 3 یا 5 روز دوباره ازمایش را انجام دهید، زیرا تست های مختلف بارداری از حساسیت های مختلفی برخوردار هستند.

معمولا پزشک برای تایید بارداری آزمایش خون توصیه می کند، زیرا با توجه به میزان هورمون بتا می توان تشخیص دقیق دارد که آیا زن باردرا است و در چند هفته بارداری می باشد. این ازمایش را می توان 12 روز پس از از دست دادن قاعدگی انجام داد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.