شفا مگ

ترشحات صورتی قبل از پریود

ترشحات صورتی واژن قبل از پریود و یا بعد از پریود به طور معمول نگران کننده نمی باشد، اما علت ها زیادی از جمله تغییرات هورمونی و چرخه قاعدگی مرتبط است.

ترشحات صورتی قبل از پریود چیست

ترشحات واژن برخی از زنان ممکن است صورتی باشد و این به طور معمول نگران کننده نمی باشد، زیرا این ترشحات صورتی واژن معمولا به چرخه قاعدگی، استفاده از داروهای ضد بارداری یا تغییرات هورمونی مرتبط است.

با این حال در موارد دیگر، ترشحات صورتی نیز ممکن است نشانه برخی از شرایط پزشکی باشد که می بایست توسط پزشک زنان مورد بررسی قرار گیرد، به خصوص اگر علائم یا نشانه هایی مانند درد معده، تهوع یا ترشحات با بوی خاص ظاهر شود.

علت ترشحات صورتی

شروع یا پایان چرخه قاعدگی

برخی از زنان ممکن است در آغاز یا پایان چرخه قاعدگی دچار ترشحات صورتی رنگ می شوند و این امر به طور کلی از مخلوطی از خون و ترشحات واژن می باشد.
داشتن ترشحات صورتی درا بتدا یا پایان قاعدگی کاملا طبیعی است، بنابراین هیچ درمان خاصی نیاز ندارد.

عدم تعادل هورمونی

هنگامی که یک زن دچار تغییرات هورمونی می شود، ممکن است ترشحات صورتی داشته باشد. این اتفاق زمانی می افتد که سطح استروژن برای پایدار نگه داشتن پوشش رحم کافی نیست، که باعث ریزش آن می شود. این می تواند رنگ صورتی داشته باشد.

عدم تعادل هورمونی می تواند توسط پندین عامل ایجاد شود، مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب، اضافه وزن یا بیماری. بنابراین برای درک علت عدم تعادل مراجعه به پزشک عمومی یا غدد درون ریز مهم است.

داروهای پیشگیری از بارداری

برخی از زنان برای پیشگیری از بارداری داروهای ضد بارداری مصرف می کنند که این داروها استروژن کم یا پروژسترون در آنها وجود دارد. علاوه بر این در صورت عدم مصرف صحیح پیشگیری باز بارداری اتفاق می فتد.

کیست تخمدان

کیست تخمدان متشکل از یک کیسه پر از مایع است که می تواند در داخل یا اطراف تخمدان ایجاد شود و یا بدون علامت باشد یا علائمی ماند ترشحات صورتی، درد و تغییر دوره بارداری ایجاد کند.

کیست تهمدان فقط در شرایط خاص مانند بروز علائم با خصوصیات بدخیم درمان می شود. در این موارد پزشک ممکن است استفاده از قرص ضد بارداری حاوی استروژن است .

بارداری

ترشحات صورتی نیز می توانند از علائم بارداری باشد که به دلیل کاشت رخ می دهد. این مربوط به کاشت جنین به آندومتر است که بافتی است که قسمت داخلی رحم را می پوشاند.

ترشحات صورتی هنگام خروخ کاملا طیعی است، حتی اگر این موارد برای همه خانم ها افتاق نباشد. با این حال اگر شدت خونریزی افزایش می یابد .

بیماری التهاب لگن

بیماری التهاب لگن یک بیماری عفونی است که از واژن شروع می شود و افزایش می یابد، رحم و همچنین لوله های رحمی و تخمدان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین می تواند در قسمت بزرگی از ناحیه لگن و حتی شکم گسترش یابد و علائمی چون ترشحات رنگ صورتی، مایل به زرد یا مایل به سبز، خونریزی در هنگام رابطه جنسی و درد لگن ایجاد کند.

به طور کلی بیماری التهابی لگن از طریق آنتی بیوتیک درمان می شود. با این حال ، بسته به شدت بیماری ، ممکن است جراحی لازم باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.