شفا مگ

خواص دمنوش بابونه ناشتا

مصرف دمنوش بابونه ناشتا می تواند باعث بهبود و تنظیم عملکرد کلیه اندام های داخلی بدن شود و همچنین به رفع التهاب معده و سرحالی شما در اول صبح کمک میکند.

خواص دمنوش بابونه ناشتا

دمنوش بابونه یک نوشیدنی محبوب است و مدت هاست در بین مردن محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است و عامل بهبود دهنده سلامتی است و باعث تقویت بدن می شود. بابونه یک گیاه معجزه گری است که مردم را از بیماری ها نجام می دهد.

مصرف دمنوش بابونه ناشتا باعث عادی شدن کارایی کلیه اندام های داخلی بدن می شود و باعث رفع التهاب معده، تقویت سیستم ایمنی بدن و آرامش اعصاب می شود.

دمنوش بابونه یک درمان کننده بسیار مناسب برای دستگاه گوارش است و یک ضد التهاب و ضد اسپاسم معده و اثنی عشر می باشد. این نوشیدنی دارای خاصیت پاک کنندکی دارد و باعث دفع سموم و مواد مضر از بدن می شود.

دمنوش بابونه بسیار موثر برای ورم معده، زخم معده می باشد و باعث بهبود اختلالات معده مانند اسهال نیز می شود. همچنین نوشیدن این دمنوش علاوه بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش باعث کاهش نفخ شکم و تعادل در روده می شود. همچنین این دمنوش باعث پیشگیری از سنگ صفرا می شود.

همچنین برای درمان بیماری های سیستم عصبی بسیار مفید است و از زمان های قدیم برای درمان بی خوابی تجویز می شده است. اگر مشکل خواب دارید بهتر است 1 ساعت قبل از خواب دمنوش بابونه بنوشید تا یک خواب راحتی را تجربه کنید.

بهتر است بدانید که دمنوش بابونه کافئین ندارد و افرادی که به سختی صبح از خواب بیدار می شوند و خواب آلود هستند قطعا اولین کاری که می کنند مصرف قهوه یا چای می باشد. اما برخی افراد نمی توانند کافئین مصرف کنند. این افراد می توانند صبح ها دمنوش بابونه را جایگزین قهوه یا چای کنند و همان نتیجه را از آن بگیرند.

دمنوش بابونه اسیدی است یا قلیایی

میزان اسیدیته توسط مقیاس PH تعیین می شود و به موجب آن هر چیزی که دارای PH4 است اسیدی شناخته می شود. اکثر چای ها از جمله چای سیاه، سبز، سفید مقدار اسیدی ملایمی هستند. اما دمنوش بابونه به عنوان یک چای نمی باشد.

دمنوش بابونه سطح PH آن بین 6 و 7 می باشد که می تواند اثرات قلیایی داشته باشد- بنابراین هیچ جای نگرانی برای مصرف آن ندارید.

دمنوش بابونه به سیستم ایمنی بدن کمک می کند

سیستم ایمنی بدن از سلامت سلول ها، اندام ها ، پروتئین ها و بافت های ضد پاتوژن محافظت می کند، اما همیشه موارد ها و رادیکال های آزادی وجود دارد که سیستم ایمنی نمی تواند با آنها مقابله کند و نیاز به کمک دارد. دمنوش بابونه از آن دسته مواردی است که می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند.

در مطالعاتی که انجام شده است افرادی که به مدت 2 هفته دمنوش بابونه نوشیدند، میزان هیپورات یا همان اسید هیپوریک آنها افزایش یافته بود. هیپورات یک ترکیب آلی است که میزان مبارزه با باکتری ها توسط سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. بنابراین با افزایش مقدار این اسید در سیستم ایمنی باعث می شود که توانایی آن از بدن در مقابل سرماخوردگی و آنفولانزا را افزایش دهد.

دمنوش بابونه برای دل درد و ریفلاکس اسید

ریفلاکس اسید یا همان سوزش معده یک بیماری است که به عنوان سوزش در ناحیه پایین قفسه سینه شناخته می شود و زمانی اتفاق می افتد که اسید معده به درون مری برگردد.

اما حالا شما با خواص دمنوش بابونه و سوزش معده آشنایی دارید؟ دمنوش بابونه خواص آرام بخشی دارد و التهاب مری را کاهش می دهد. همچنین باعث بهبود در هضم غذا می شود و می تواند با نفخ شکم، اسهال و حالت تهوع و استفراغ مقابله کند.به طور کلی دمنوش بابونه خواص ضد التهابی دارد و به همین دلیل می تواند باعث بهبود در دستگاه گوارش شود.

عوارض جانبی چای بابونه

دمنوش بابونه و یا هر دمنوش دیگری می تواند برای برخی افراد عوارض جانبی به همراه داشته باشد. یکی از مهمترین عوارض جانبی بابونه حساسیت های آلرژیک می باشد و افرادی که به گلها یا بابونه حساسیت دارند می تواند ایجاد آلرژیک کند. به همین خاطر اگر به این گیاه حساسیت دارید آن را مصرف نکنید و یا اگر به گل های دیگری بخصوص از خانواده بابونه حساسیت دارید با پزشک مشورت کنید.

در صورت مصرف بابونه اگر دچار عوارض جانبی شدید و علائم شما شدید بود حتما به فوریت های پزشکی مراجعه کنید و از مصرف دمنوش بابونه اجتناب کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.