شفا مگ

داروهای گیاهی برای تقویت موی سر

داروهای گیاهی می توانند جایگزین داروهای شیمیایی برای تقویت موی سر شوند و برخی از این گیاهان می توانند کمک زیادی به تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن شوند.

داروهای گیاهی برای تقویت موی سر

این روزها همه افراد برای تقویت موی سر به دنبال روش های مختلفی هستند، که یکی از این روش ها استفاده از گیاهان می باشند. برگی از گیاهان می توانند به تقویت موی سر و همچنین جلوگیری از ریزش مو کمک زیادی کنند. بهترین انتخاب برای این گیاهان شامل آلوئه ورا، نعناع فلفلی، آویشن، رزماری، اسطوخودوس، دردخت چای است. این گیاهان با ماساژ روی پوست سر کمک زیادی به تقویت موی شما خواهند کرد.

به جای اینکه به دنبال محصولات شیمیایی باشید از این گیاهان طبیعی برای رشد و تقویت موی خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید معرفی این گیاهان دارویی صرفا جهت آشنایی شما با این گیاهان دارویی می باشد و استفاده از آن بدون مشورت با پزشک توصیه نمی شود.

حتما قبل از استفاده از این گیاهان دارویی مطمئن شوید که برای موی شما مناسب است و به آنها حساسیت نداشته باشید. همچنین استفاده از روغن های اساسی حتما باید به همراه یک روغن حامل استفاده شود و در غیر این صورت می تواند باعث عوارض جانبی شدیدی برای پوست شما شود.

آلوئه ورا

آلوئه ورا می تواند چیزی بیشتر از آفتاب سوختگی را درمان کند. از زمان های بسیار قدیم از این گیاه گرمسیری برای کمک به ریزش مو استفاده شده است.ژل آلوئه ورا همچنین برای تسکین پوست تحریک شده سر بسیار مناسب است و از آن برای درمان احتمالی خارش پوست سر یا شوره سر استفاده می شود.

نعناع فلفلی

روغن نعناع فلفلی وقتی روی پوست سر مالیده شود می تواند رشد مو را افزایش دهد و هیپ عارضه ای نداشته باشد. حتی ممکن است موثر تر از ماینوکسیدیل که یک داروی ریزش مو است استفاده شود.

آویشن

از نظر تاریخی روغن آویشن برای رشد مو استفاده می شده است. استفاده از روغن آویشن به همراه روغن های حامل و دیگر روغن های مفید تست شده می تواند به رشد مو کمک زیادی کند. این مخلوط را بر روی پوست سر ماساژ دهید و خواهید دید که باعث افزایش رش مو می شود.

رزماری

روغن رزماری یکی دیگر از روغن های اساسی مورد استفاده برای رشد مو است. این روغن معطر می تواند به رفع نقاط طاس سر کمک کند. تصور می شود که این روغن به اندازه ماینوکسیدیل خوب است و بدون اینکه عارضه جانبی خارش پوست سر داشته باشد.

اسطوخودوس

از آنجا که اسطوخودوس رشد سلولی را تقویت می کند، جای تعجب نیست که می تواند رشد مو را نیز تحریک کند.از انجا که استرس نیز یک عامل عمده ریش مو است. قرن هاست که از این گیاه برای درمان طبیعی افسردگی، اضطراب و حتی درد استفاده می شود.

درخت چای

از درخت چای به عنوان روغن می توان در شامپوهای ضد شوره استفاده کرد. خاصیت ضد قارچی آن به مبارزه با شوره سر ناشی از قارچ مالاسزیا نیز کمک می کند. اثر تسکین دهنده درخت چای همچنین می تواند باعث جلوگیری از خارش شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.