شفا مگ

دمنوش هل و دارچین و گل محمدی

دمنوش هل و دارچین و گل محمدی خواص آرامبخشی و ضد اضطرابی دارد و باعث افزایش اشتها، بهبود عملکرد گوارشی، تسکین درد مفصلی، سردرد و درد قاعدگی می شود.

دمنوش هل و دارچین و گل محمدی

هل از دانه های گیاهی سبز رنگ است که طعم و عطر متفاوتی دارد و به صورت چاشنی در غذا یا شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از آن به عنوان دمنوش گیاهی نیز استفاده می شود.

خواص دمنوش هل و دارچین و گل محمدی آرامبخشی و تقویت قوای جنسی است و همچنین می تواند به افزایش اشتها و تقویت سیستم گوارشی کمک کند. این دمنوش به از بین بردن گاز معده و روده ناشی از نارسایی گوارشی کمک زیادی می کند. همچنین می تواند درد های شکمی ناشی از هضم غذا را کاهش دهد و به تسکین سردرد کمک کند.

دمنوش هل و دارچین و گل محمدی سرشار از پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، منیزیم، ویتامین A و ویتامین C می باشد و می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت قلب و عروق داشته باشد.

این دمنوش به دلیل خاصیت آرام بخشی که دارد می تواند اثر ضد افسردگی خوبی در افرادی که مبتلا به افسردگی هستند داشته باشد. همچنین به کاهش بیماری هایی مانند اضطراب و حملات هراس کمک زیادی کند.

دمنوش هل می تواند اثر ضد اسپاسم خوبی داشته باشد و به کاهش درد و درد های مفصلی، گرفتگی و دردهای دوران قاعدگی کمک کند.
این دمنوش به محافظت از کبد کمک زیادی می کند و باعث افزایش آنزیم های کبدی، تری گلیسیرید و کلسترول می شود. همچنین ممکن است از بزرگ شدن کبد و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش دهد.

دمنوش هل و دارچین و گل محمدی دارای خواص ضد التهابی دارد و باعث آرامش سیستم تنفسی نیز می شود و همچنین به رفع حالت تهوع نیز کمک می کند.

این دمنوش باعث افزایش میل جنسی می شود و اگر به طور منظم استفاده شود به از بین بردن مشکلات مانند اختلال در عملکرد جنسی کمک زیادی می کند.

طرز تهیه دمنوش هل و دارچین و گل محمدی

برای تهیه این دمنوش یک قاشق چای خوری هل و یک چوب دارچین و یک پیمانه گلبرگ گل محمدی را با هم مخلوط کنید. سپس 2 فنجان آب جوش به آنها اضافه کنید و روی آن را بپوشانید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس دمنوش را از صحافی رد کرده و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.