شفا مگ

معجون سیر و سرکه سیب و عسل

معجون سیر و سرکه سیب و عسل داروی خانگی بسیار عالی است که به بالا بردن ایمنی بدن، درمان سرماخوردگی، عفونت، آرتروز، درد مفصلی و کاهش وزن کمک زیادی میکند.

معجون سیر و سرکه سیب و عسل

 معجون سیر و سرکه سیب و عسل یک داروی خانگی بسیار عالی است و به عنوان یک داروی پیشگیری بیماری و حفظ سلامتی شناخته می شود. این معجون را می توانید با مواد دیگری از جمله زنجبیل نیز مخلوط کنید که البته پایه اصلی این معجون سه ماده اصلی سیر، سرکه سیب و عسل است. هر یک از این سه ماده به تنهایی خواص منحصر به فردی دارند و در این مخلوط یک اثر هم افزایش باعث افزایش خواص هر یک می شود.

سرکه سیب و عسل باید ارگانیک و طبیعی باشد، زیرا عسل برای اینکه بسته بندی شود، می بایست پاستوریزه شود تا باعث بهبود در فرایند بسته بندی شود به همین خاطر بهترین عسل عسل طبیعی است.

این معجون یک داروی محرک ایمنی بدن است و همچنین باعث کاهش فشار خون، کلسترول نیز می شود. معجون سیر، سرکه سیب و عسل باعث می شود که روند درمان سرماخوردگی و عفونت کاهش یابد و در شرایطی مانند نقرص، آرتروز و دردهای مفصلی بسیار مفید است. همچنین یک تقویت کننده بسیار عالی برای دستگاه گوارش است و می تواند به کاهش وزن نیز کمک زیادی کند.

به طور خلاصه می تواند گفت معجون سیر، سرکه سیب و عسل برای طیف وسیعی از شرایط مفید است زیرا یک ماده محرک و تقویت کننده ایمنی عمومی است.

خواص درمانی

این معجون فواید زیادی برای درمان گلودرد، آکنه، ضد التهاب، تقویت سیستم گوارشی و پیشگیری از زخم معده، تقویت کننده انرژی، ارتقا سلامت چشم، پیشگیری از سکته مغزی، کاهش سردردهای میگرنی، محافظت از آنتی اکسیدان ها، تسکین سرماخوردگی، افزایش عملکرد ایمنی، کاهش خطر سرطان روده دارد.

همچنین میتواند شما را از خطر حملات صرعی، دیابت و مشکلات قلبی و فشار خون محافظت کند.

طرز تهیه معجون سیر و سرکه سیب و عسل

  • 8 حبه سیر تازه
  • 1 فنجان (200 میلی لیتر) سرکه سیب
  • 1 فنجان ( 200 میلی لیتر) عسل خام
  • یک تکه کوچک زنجبیل ( اختیاری)

ابتدا همه مواد را در مخلوط کن ریخته و با سرعت زیاد به مدت 45 تا 60 ثانیه مخلوط کنید. رشو دیگر این است که ابتدا سیر را له کرده و سپس آن را در مخلوط کن قرار دهید و سپس عسل و سرکه سیب را به آن اضافه کرده و حدود 10 تا 15 ثانیه آن را مخلوط کنید. سپس معجون را در یک ظرف شیشه ای بریزید و درب آن را محکم ببندید و به مدت 5 روز در یخچال بگذارید و هر روز آن را مرتب هم بزنید. بعد از 5 روز معجون شما آماده است.

این معجون بسیار قوی است و مقدار معمول آن یک وعده در روز به مقدار 2 قاشق چایخوری در یک لیوان آب است. این مخلوط بسیار قوی است و نباید مستقیما مصرف شود.

نکات مهم قبل از مصرف

افرادی که سابقه بیماری خاصی دارند، حتما باید قبل از مصرف این معجون با پزشک خود مشورت کنند و از مصرف سرخود این معجون جدا خودداری کنند.

افرادی که با هر یک از این مواد مخلوط در معجون حساسیت دارند نباید از آن استفاده کنند.

اسیدیته سرکه سیب ممکن است ریفلاکس معده را بدتر کند، افرادی که مشکلات معده دارند می بایست با احتیاط مصرف کنند.

بیماران مبتلا به دیابت نباید از این معجون استفاده کنند.

این معجون به دلیل مقدار عسلی که در آن است دارای مقدار زیادی قند می باشد و می بایست قند های اضافه در رژیم غذایی روزانه خود را محدود کنند، زیرا مصرف زیاد می تواند اثرات منفی بر سلامتی شما داشته باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.