شفا مگ

آب سیب زمینی برای رفلاکس معده

آب سیب زمینی خام به دلیل نشاسته مقاوم، ویتامین ها و مواد معدنی، برای رفلاکس معده و کاهش نفخ شکم بسیار موثر است و باعث کاهش ورم معده و روده نیز می شود.

آب سیب زمینی برای رفلاکس معده

آب سیب زمینی یک گزینه بسیار خوب و مغذی می باشد که حاوی ویتامین ها و مواد شیمیایی گیاهی بسیار مفید است و می تواند در حل بسیاری از مشکلات سلامتی به ویژه رفلاکس معده کمک زیادی کند.

آب سیب زمینی برای سیستم گوارشی، به خصوص افرادی که رفلاکس معده دارند بسیار مفید است، زیرا آب سیب زمینی حاوی نوع خاصی از نشاسته است که به عنوان نشاسته مقاوم شناخته می شود. بدن نمی تواند این نشاسته را تجزیه کند و همه آن را جذب می کند. نشاسته مقاوم یک منبع غذایی عالی برای باکتری های مفید در بدن است.

همچنین آب سیب زمینی یکی از شناخته شده ترین مواد غذایی ضد اسید معده است و می تواند تعادل اسید روده و معده را برقرار کند و به درمان یا جلوگیری از زخم معده کمک کند.

آب سیب زمینی با آنتی اکسیدان هایی که دارد باعث کاهش ریفلاکس و نفخ معده می شود و همچنین ورم معده را برطرف می کند و تحریکات معده و روده را کاهش می دهد.

آیا می دانستید که یک سیب زمینی متوسط حدود 160 کالری دارد، اما حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است؟ شاید تعجب کنید سیب زمینی را با هر روشی که مصرف کنید ویتامین ها و مواد معدنی آن متفاوت می شود. به عنوان مثال اگه سیب زمینی را سرخ کنید چربی و کالری بیشتری خواهد داشت.

آب سیب زمینی یکی از گزینه های مصرف سیب زمینی است که مزایای زیادی برای بدن به خصوص دستگاه گوارشی دارد که در ادامه به برخی از فواید آب سیب زمینی می پردازیم.

آب سیب زمینی سرشار از ویتامین c می باشد و با مصرف این نوشیدنی پر خاصیت جذب آهن را بیشتر می کند و همچنین باعث کلاژن سازی و غصروف سازی در بدن می شود.

اگر روزانه یک لیوان آب سیب زمینی مصرف کنید حدود 40% از ویتامین های گروه B را به خصوص ویتامین B2 و B6 را برای بدن خود تامین می کنید. این ویتامین ها نقش اصلی در تبدیل کربوهیدرات ها به گلوکز دارند و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. همچنین می توانند به حفظ سلامت کبد و موهای سالم به شما کمک کند.

سیب زمینی حاوی مقدار زیادی پتاسیم است و تقریبا 4 تا 5 برابر یک پرتقال حاوی پتاسیم است و به طور کلی در یک وعده مصرف سیب زمینی حدود 46 میلی گرم پتاسیم وجود دارد که حدود 31 درصد از مقدار پتاسیمی که باید روزانه مصرف کنید می باشد.

همچنین سیب زمینی حاوی مقدار زیادی آهن است که می تواند به اکسیژن رسانی و حفظ سلامت بدن کمک زیادی کند. وقتی یک لیوان آب سیب زمینی میل می کنید حدود 14 درصد از آهن مورد نیاز بدنتان را به راحتی تامین می کنید.

کلسیم و ویتامین کا از ویتامین ها و مواد معدنی دیگری است که آب سیب زمینی به بدن شما هدیه می کند. یک لیوان آب سیب زمینی حدود 5 درصد کلسیم و 5 درصد ویتامین کا در خود نهفته دارد.

قطعا برایتان عجیب است که با مصرف آب سیب زمینی می توانید این همه ویتامین و مواد معدنی به بدن خود برسانید.

نحوه گرفتن آب سیب زمینی

طرز تهیه و گرفتن آب سیب قطعا با تهیه آب میوه و سبزیجات کمی دشوارتر است و بهرمندی از خواص آب سیب باعث می شود این تلاش برای گرفتن آب سیب زمینی ارزش داشته باشد.

هنگام تهیه آب سیب زمینی بهتر است پوست سیب زمینی را نکنید زیرا سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است و به جای کندن پوست سیب زمینی ، سیب زمینی باید کاملا شسته و از آلودگی پاک کنید.

نکته: اگر می خواهید پوست سیب زمینی را بکنید مهم نیست، شاید کمی از ویتامین ها و مواد معدنی آن را از دست بدهید.

پس از شستن و تمیز کردن 2 سیب زمینی بزرگ آنها را به قطعات کوچک برش دهید و آن ها را در مخلوط کن بریزید. سپس 2 فنجان آب به مخلوط کن اضافه کنید و برای حدود 2 تا 3 دقیقه بگذارید مخلوط شود. سپس آن را از توری صحافی رد کرده و آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود.

نکته: اگر طعم و بوی آب سیب زمینی را دوست ندارید می توانید با ادویه هایی مانند زنجبیل یا زردچوبه مخلوط کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.