شفا مگ

خواص بومادران برای بواسیر

بومادران گیاهی است که دارای خواص درمانی زیادی برای جلوگیری از خونریزی و درمان بواسیر است و همچنین یک داروی گیاهی ضد التهاب و ضد تورم روده نیز می باشد.

خواص بومادران برای بواسیر

بومادران یک گیاهی بسیار مفید و عالی برای درمان بواسیر است و می توانید از آن نتیجه بسیار خوبی را بگیرید و به روش های مختلفی از آن استفاده می کنند.این گیاه علاوه بر درمان بواسیر می تواند برای تب، سرماخوردگی، تب یونجه، مشکلات قاعدگی، اسهال خونی، اسهال، از دست دادن اشتها و مشکلات دستگاه گوارش به خصوص معده مورد استفاده قرار بگیرد.

بواسیر یک عارضه دردناکی است که از هر 4 نفر بزرگسال، 3 نفر حداقل یک بار در طول زندگی خود بواسیر را تجربه می کنند و بسیاری از آنها به دنبال تسکین و درمان بواسیر بدون داروهای شیمیایی هستند.

به طور معمول بواسیر ناشی از التهاب بافت و تورم رگ های خونی اطراف مقعد است که می توان آن را با داروهای بواسیر و برخی گیاهان دارویی درمان کرد. گیاه بومادران می تواند به کوچک شدن تورم یا کاهش احتمال عفونت به افراد کمک کند.

البته در موارد شدید بواسیر ، ممکن است نیاز به مراقبت های پزشکی حرفه ای یا حتی عمل جراحی داشته باشد. پس بهتر است قبل از استفاده از هر گونه گیاه دارویی به پزشک مراجعه کنید تا پزشک بتواند بهترین تجویز را برای شما انجام دهد.

بومادران را بیشتر برای جلوگیری از خونریزی بواسیر مورد استفاده قرار می دهند. البته قبل از استفاده از بومادران برای درمان بواسیر بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید برای شما بی خطر است.

بومادران باعث ترشح صفرای صحیح از کیسه صفرا می شود که به بهود هضم غذا و جلوگیری از تشکیل سنگ صفرا کمک زیادی می کند.

بعد از هر بار اجابت مزاج مقداری دمنوش بومادران بنوشید تا باعث آرام شدن روده بزرگ شود، بخصوص اگر تورم یا خونریزی داشته باشد.

ترکیب بومادران با برخی گیاهان دارویی دیگر می تواند برای نفخ، گاز روده، نفخ شکم، گرفتگی خفیف دستگاه گوارشی و سایر مشکلات دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد.

علائم و نشانه های بواسیر

بواسیر می تواند در داخل راست روده که به آن بواسیر داخلی گفته می شود و یا زیر پوست اطراف مقعد که بواسیر خارجی نام دارد ایجاد شود. خوشبختانه درمان های زیادی برای بواسیر وجود دارد که برخی از افراد گزینه درمان خانگی را استفاده می کنند.

بواسیر دارای نشانه ها و علائم است که می تواند با این علائم بواسیر را تشخیص دهید و آن را درمان کنید. علائم و نشانه های ممکن است شامل موارد زیر باشد.

علائم بواسیر خارجی شامل:

  • خارش یا تحریک در ناحیه مقعد
  • درد یا ناراحتی
  • تورم در اطراف مقعد
  • خونریزی

علائم و نشانه های بواسیر داخلی شامل:

  • خونریزی بدون درد در حین حرکات روده.
  • بواسیر برای عبور از دهانه مقعد ایجاد درد و تحریک می کند.
  • درد شدید
  • تورم و التهاب
  • یک توده سخت در نزدیکی مقعد
  • بومادران برای بواسیر چگونه کار می کند

بومادران دارای مواد شیمیایی زیادی است که می تواند بر روی فشار خون تاثیر گذاشته و می تواند اثرات ضد التهابی بسیار خوبی داشته باشد.

نحوه استفاده از بومادران برای بواسیر

استفاده از گیاه بومادران در طب سنتی ثابت شده است ، زیرا بومادران حاوی پروازون و روغن های اساسی و همچنین عوامل تانن است که دارای اثرات ضد التهابی و تسکین دهنده عضلات است.

برای استفاده از بومادران می تواند حمام بومادران از آن استفاده کنید. برای استحمام کردن 2 قاشق غذا خوری پودر گیاه بومادران را در 1/2 آب مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه بگذارید بجوشد و اجازه دهید تا پس از جوشیدن خنک شود. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و در درون وان یا تشت بریزید و درون آن به مدت 15 دقیقه بنشینید. سپس ناحیه آسیب دیده را خشک کرده و با کرم ملایم آن را محفوظ نگه دارید.

البته بهتر است قبل از استفاده از این روش با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما بی خطر است.

بومادران چه عوارضی برای افراد دارد

بومادران اگر به صورت خوراکی و برای مصرف در غذا و سالاد استفاده شود کاملا ایمن می باشد و همچنین اگر به عنوان درمان دارویی استفاده می کنید حتما مقدار مصرف آن را از پزشک خود بپرسید تا مطمئن شوید برای شما ایمن است.

برخی افراد ممکن است در زمان مصرف بومادران باعث کاهش یا افزایش ادرار شوند و همچنین ممکن است در موارد نادر  به این دارو حساسیت پوستی داشته باشند و با تماس آن به پوست این افراد باعث تحریک و خارش پوست آنها شود.

بومادران در دوران بارداری نباید مصرف شود، زیرا می تواند باعث عوارض جانبی شدیدی برای نوزاد شود و همچنین به علت منتقل شدن مواد شیمیایی بومادران به شیر مادر،می تواند عوارض جانبی برای نوزاد شیرخوار داشته باشد. اگر به نوزاد خود شیر می دهید می بایست از مصرف بومادران اجتناب کنید.

بومادران ممکن است باعث کند شدن لخته شدن خون در افراد شود و مصرف آن می تواند خطر خونریزی را در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی افزایش دهد.

برخی از افراد ممکن است به گیاه بومادران حساسیت داشته باشند و در صورت تماس برگهای آن به پوست و یا مصرف بومادران دچار عوارض آلرژیک شوند. در صورت مشاهده علائم می بایست سریعا به پزشک مراجعه کنید.

بومادران با چه دارویی تداخل دارد

بومادران ممکن است اثر قرص های اصدرار اور را افزایش دهد و باعث شود عوارض جانبی شدیدی به همراه داشته باشد و باعث شود میزان لیتیوم در بدن را افزایش دهد. همچنین اگر از قرص های لیتیوم استفاده می کنید می بایست با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است نیاز باشد دوز های شما تغییر کند.

داروهای لخته شدن خون می توانند با بومادران تداخل داشته باشند و مصرف همزمان آنها باعث شود که روند لخته شدن خون را کند کند.
برخی از داروها که از لخته شدن خون جلوگیری می کنند می توانند با گیاه بومادران تداخل داشته باشند. برخی از این داروها شامل اسپرین، کلوپیدوگرل ، دیکلوفناک، ایبوپروفن، ناپروکسن می باشند

گیاه بومادران با داروهای آنتی اسید تداخل دارویی دارد و می تواند باعث کاهش اثر ضد اسید ها در بدن شود و به همین خاطر باعث می شود اسید معده افزایش یابد. همچنین داروهایی که باعث کاهش اسید معده می شوند مانند مسدود کننده های h2 می توانند با بومادران تداخل داشته باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.