شفا مگ

خواص دمنوش نعناع و ترخون

دمنوش نعناع و ترخون خواص زیادی برای گوارش، کاهش وزن، رفع خستگی، کنترل وزن دارد و همچنین یک آرامبخش طبیعی است که به بهبود خواب و افسردگی کمک می کند.

خواص دمنوش نعناع و ترخون

سلامتی رکن اصلی زندگی هر فردی می باشد و این موضوعی است که باعث می شود افراد به دنبال روش هایی برای بهبود سلامتی خود باشند. یکی از گزینه هایی که می تواند به سلامتی شما کمک کند نوشیدن دمنوش های گیاهی است که هر کدام خواص و فواید متفاوتی برای سلامتی و درمان برخی بیماری ها دارند.

دمنوش نعناع و ترخون یکی از دمنوش های مفید است که از گیاهان ساده ای که در اغلب اشپزخانه ها یافت می شود تهیه می شود. تهیه این دمنوش بسیار ساده است و می توانید با چند برگ از این دو گیاه و جوشاندن آنها به مدت 10 دقیقه یک دمنوش فوق العاده تهیه کنید و به عنوان یک نوشیدنی گرم نوش جان کنید.

نعناع به تنهای یک گیاه محبوب، خوش عطر و بو و مفیدی برای بدن است که سالیان سال به دلیل خواص دارویی استثنایی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از خواص نعناع شامل:

  • کمک به هضم غذا
  • کاهش وزن
  • خستگی
  • سردرد
  • درمان آسم
  • کمک به حافظه
  • تسکین حالت تهوع
  • درمان افسردگی

ترخون نیز گیاهی است چند ساله که دارای خواص زیادی است و می تواند در سلامتی بسیار تاثیر گذار باشد. این گیاه یک جایگزین خوب در رژیم غذایی است، زیرا سرشار از پتاسیم، انواع ویتامین ها و سایر مواد مغذی است.

ترخون دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد و می تواند به پاک کردن و از بین بردن رادیکال های ازاد کمک زیادی کند. همچنین ترخون دارای ماده ای بنام بتاکاروتن است که می تواند به عملکرد چشم ها کمک زیادی کند.

ترخون مدت های زیادی است که به عنوان یک هضم کننده عالی غذا مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا به تولید صفرا توسط کبد کمک می کند و همچنین باعث می شود مشکلات شایع گوارشی مانند ناراحتی معده، روده و سوء هاضمه را تسکین دهد.

دمنوش نعناع و ترخون به عنوان یک آرامبخش ملایم برای تسکین اضطراب و استرس بسیار موثر است و همچنین باعث تقویت یک خواب خوب شبانه می شود.

دمنوش نعناع و ترخون می تواند به کنترل توده عضلانی و کنترل وزن کمک زیادی کند. مطالعات نشان داده است که ترخون می تواند به افزایش جذب کراتین عضلانی کمک زیادی کند. این شبیه جذب کراتین عضلانی است که در هنگام خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات اتفاق می افتد است.از آنجا که ترخون همان اثر را ایجاد می کند، دیگر نیاز به مصرف مقدار زیاد کربوهیدرات برای افزایش عضلات نخواهد بود.

طرز تهیه دمنوش نعناع و ترخون

برای تهیه دمنوش نعناع و ترخون می توانید از ترخون و نعناع خشک یا تازه استفاده کنید. برای تهیه این دمنوش در یک لیوان آب جوشانده شده 1 قاشق چایخوری ترخون خشک و نصف قاشق چایخوری نعناع اضافه کنید. سپس بگذارید حدود 3 تا 4 دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرده و نوش جان کنید.
اگر از ترخون و نعناع تازه استفاده می کنید بهتر است برای بهبود در طعم و رایحه آن مقداری ترخون خشک یا نعناع خشک نیز به آن اضافه کنید.

دمنوش نعناع و ترخون را چه زمانی مصرف کنم

بهتر است دمنوش نعناع و ترخون را صبح هنگام بیدار شدن یا قبل از خواب مصرف کنید. اما به طور کلی هر زمان در طول روز نیز می توانید از این دمنوش استفاده کنید و از تمام خواص آن بهرمند شوید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.