شفا مگ

بهترین جوانه برای لاغری

جوانه های زیادی وجود دارند که دارای خواص زیادی برای بدن می باشند، اما بهترین جوانه برای لاغری را می تواند از جوانه های حبوبات، عدس، ماش و غلات نام برد.

بهترین جوانه برای لاغری

اولین راه حلی که به افرادی که اضافه وزن دارند پیشنهاد می شود رژیم غذایی می باشد و این رژیم غذایی می تواند شامل مواد غذایی باشد که بتواند به شما در کاهش وزن و لاغری کمک کند.یکی از مواد غذایی مفیدی که می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شما شود جوانه می باشد.

قطعا کاهش وزن کار ساده ای نیست و هر چقد رژیم روزانه خود را اصلاح کنید، همیشه تاثیر درستی روی بدن ندارد. حتی سنگین ترین تمرین ها نیز در برخی موارد قادر به کاهش وزن نمی باشد. جوانه ها با قرار گرفتن در رژیم غذایی شما می توانند تا حدودی به لاغری و کاهش وزن کمک کنند.بهترین جوانه ها از حبوبات عدس، دانه ها، غلات می باشند.

ماش، بروکسل حاوی مقدار زیادی قند پیچیده و گوگرد هستند که هضم کامل آنها بسیار دشوار است. از این رو این سبزیجات و جوانه ها ممکن است باعث ایجاد گاز و نفخ در شکم شوند.

ارزش غذایی جوانه ها

جوانه های حبوبات، عدس، ماش، و غلات می توانند گزینه های مناسبی باشند. آنها دارای ارزش غذایی بسیار بالایی هستند و می توانند در سلامت جسمی و روحی بسیار موثر باشند. جوانه ها با توجه به دارا بودن مواد مغذی کافی، ریز مغذی ها، آنزیم ها و فیبر ها، کالری بسیار کمی دارد.

به گفته متخصصات تغذیه ، کیفیت مواد مغذی در جوانه ها بسیار با اهمیت هستند و پرورش جوانه های عدس و حبوبات می تواند باعث افزایش مقادیر مغذی در آنها شود.

خواص جوانه برای لاغری

جوانه ها با داشتن خواص زیاد می توانند به کاهش وزن و لاغری کمک کنند و مصرف آن ها در وعده های غذایی به ویژه سالاد ها می تواند بسیار موثر باشند.

فیبر غذایی زیادی دارند
یک رژیم غذایی غنی از فیبر برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مفید است. جوانه ها حاوی مقادیر زیادی فیبر های با کیفیت می باشند و به ما در حفظ و تنظیم سیستم گوارشی کمک می کنند.همچنین به ما کمک می کند تا مدت طولانی سیر باشیم، که باعث می شود نیازی به خوردن های مکرر نداشته باشید.

ویتامین ها و مواد معدنی

جوانه ها منبع بسیار خوبی از مواد مغذی ضروری از جله ویتامین ها و مواد معدنی هستند. به گفته متخصصان، استفاده از جوانه ها در رژیم غذایی روزانه می تواند به شما کمک کند تا قسمت قابل توجهی از نیاز روزانه خود به ویتامین ها و مواد معدنی را براورده کنید.

سرشار از پروتئین

چندین مطالعه نشان داده است که دریافت کافی پروتئین می تواند چربی سوزی را تا حد زیادی آسان کند. جوانه ها سرشار از پروتئین های با کیفیت بالا هستند که با تامین انرژی برای چربی سوزی، حفظ بافت های عضلانی در هنگام کاهش وزن و کاهش دریافت کالری اضافی، نقش اساسی در کنترل وزن بدن ما دارند.

حاوی چربی بسیار پایین

جوانه ها دارای مقدار بسیار کمی چربی می باشند که این مقدار چربی در یک وعده 100 گرمی جوانه به میزان 0.38 چربی دارد. از این رو هنگام مصرف جوانه ها نگران مصرف چربی زیاد نباشید.

کالری بسیار کم

جوانه ها با اینکه سرشار از ویتامین، مواد مغذی و فیبر است ، اما باید گفت یکی از مواد غذایی کم کالری می باشد که می تواند به شما کمک کند تا از استفاده بیش از حد کالری دور بمانید. در یک وعده 100 گرم جوانه فقط 100 کالری وجود دارد.

احساس سیر بودن

همانطور که گفته شد، جوانه ها سرشار از فیبر غذایی هستند که مصرف آن باعث می شود احساس پر بودن را کنید و برای مدت طولانی شما را سیر نگه می دارند. بنابراین گنجاندن این مواد در رژیم غذایی منظم به شما کمک می کند تا اشتهای خود را کنترل کنید.

بهترین جوانه برای کاهش وزن و لاغری

جوانه ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند و تقریبا همه آنها از خصوصیات یکسانی برخوردار هستند، اما برخی از آنها برای کاش وزن بسیار مفید می باشند که در ادامه 5 نوع از آنها را معرفی می کنید که می توانند به شما در کاهش وزن و لاغری کمک کنند.

جوانه ی ماش برای لاغری

جوانه ماش مورد علاقه مردم آسیا می باشند و از این مواد غذایی در پخت و پز خود استفاده می کنند و برخی از آنها این جوانه را خام مصرف می کنند.این جوانه عطر و طعم ملایمی دارد.

جوانه یونجه

تعداد کمی جوانه وجود دارد که بتواند از نظر تغذیه و همچنین ظرفیت کاهش وزن، یونجه را شکست دهد. این دانه جوانه های کوچک با عطر و طعم خاص خود می تواند یک پر کننده سالاد یا ساندویچ باشد.

جوانه آفتابگردان

جوانه های آفتابگردان از نظر اندازه و فواید کاهش وزن تقریبا شبیه به یونجه است، اما طعم آن کمی شیرین است که کاملا بی نظیر می باشد. این جوانه می تواند در انواع سالادها یا ساندویچ ها استفاده کرد یا حتی به عنوان مواد غذایی افزودنی به غذا مورد استفاده قرار گیرد.

طرز تهیه جوانه

هم جوانه ها طعم و عطر خوبی دارند و دارای مزایای بسیار زیادی برای کاهش وزن و لاغری هستند. برای تهیه جوانه از حبوبات، عدس، ماش و برخی دانه های دیگر می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • حبوبات، عدس، دانه، مغز ، هر کدام را که مایل هستید انتخاب کنید و به مدت یک دقیقه آن را در آب روان بشویید.
  • یک ظرف شیشه ای را با آب جوشیده پر کنید.
  • دانه ها یا حبوبات شسته شده را درون شیشه قرار داده و سطح آب را حداقل 3 اینچ بالای آن نگه دارید
  • اگر حبوبات شناور بود، آنها را جدا کرده و دور بریزید.
  • دهانه شیشه را با یک پارچه بپوشانید و آن را با درب محکم کنید.
  • شیشه را کنار بگذارید ئ اجازه دهید بر اساس نوع دانه های استفاده شده 3 تا 12 ساعد در دمای اتاق بماند.
  • در ب شیشه را برداشته و آب را از طریق پارچه کاملا تخلیه کنید.
  • حالا آب شیرین از آن عبور دهید و با تکان دادن خوب ضرف، دانه های داخل آن را بشویید.
  • آن را آبکش کرده و شیشه را دوباره با آب جوشیده پر کنید.
  • سه مرحله آخر را هر روز دو بار تکرار کنید تا زمانی که جوانه هایی در داخل شیشه مشاهده شود.
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.