شفا مگ

ماسک خانگی برای پف و سیاهی دور چشم

پف و سیاهی زیر چشم روی چهره افراد تاثیر میگذارد و صورت را پیر و خسته نشان میدهد، اما می توانید با انواع ماسک خانگی پف و سیاهی دور چشم را درمان کنید.

ماسک خانگی برای پف و سیاهی دور چشم

پف و سیاهی دور چشم باعث نگرانی برخی افراد می شود، زیرا باعث می شود سن این افراد پیرتر و خسته تر نشان دهد. پوست دور چشم در چهره یکی از قسمت های مهم و حساس است که می بایست از آن مراقبت های مناسبی انجام دهیم.اگر می خواهید صورتی همیشه شاداب و سرحال داشته باشید باید به پوست صورت خود بخصوص دور چشم اهمیت دهید.

پوست دور چشم یکی از ظریفترین پوست های صورت است که باید مراقبت زیای از آن کرد و در صورت عدم مراقبت دچار سیاهی زیر چشم، پف یا چین و چروک می شوند. در این راستا مجله شفا چند ماسک خانگی را برای شما قرار داده است که با استفاده از این ماسک در منزل می توانید پف و سیاهی زیر چشم را به راحتی درمان کنید.

ماسک رفع پف و سیاهی دور چشم به راحتی در خانه آماده می شود، فقط کافی است کمی برای پوست و صورت خود زمان بگذارید تا بهترین نتیجه را از این ماسک ها بگیرید.

علت پف زیر چشم چیست

پف زیر چشم می تواند علت های زیادی از قبیل تغییرات هورمون، الرژی، افزایش سن، اختلالات پوستی، عفونت چشم، سیگار و خستگی چشم اتفاق داشته باشد.

برخی از علت های دیگر پف و سیاهی زیر چشم می تواند مشکلات پزشکی از قبیل تیروئید، آلرژی های چشمی و عفونت و خشکی چشم باشد.برخی از افراد که مشکلات کلیوی دارند نیز دچار سیاهی و پف زیر چشم می شوند.

خستگی و کمبود مایعات در بدن از علت های شایع پف زیر چشم است که می توان به برخی از افراد اشاره کرد که هنگام بیدار شدن از خواب چشمانی پف کرده دارند. این افراد دچار احتباس مایعات زیر پوست خود شده اند و یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب و پلک زدن پف زیر چشم آنها از بین می رود.

پیشگیری از ایجاد پف و سیاهی زیر چشم

نوشیدن مایعات فراوان برای هیدراته کردن بدن و کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی خود، همچنین داشتن خواب و استراحت کافی می تواند از بروز پف زیر چشم جلوگیری کنند.

پف زیر چشم در افراد سیگاری شایع است، پس این افراد برای کاهش پف زیر چشم و مبتلا نشدن به دیگر بیماری های خطرناک بهتر است سیگار را ترک کنند.

ماسک خانگی برای رفع سیاهی زیر چشم

برخی از ماسک های خانگی خاصیت ضد التهابی و آبرسانی دارند و می توانند به راحتی سیاهی زیر چشم را درمان و صورت شما را دوباره شاداب و با نشان کنند.

ماسک نعناع و عسل برای سیاهی زیر چشم

نعناع از جمله گیاهانی است که خاصیت خنک کنندگی دارد و می تواند به راحتی خستگی را از پوست بگیرد. همچنین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که باعث می شود سیاهی و گودی زیر چشم را کاهش دهد. اضافه کردن عسل به این ماسک می تواند باعث کاهش التهاب و آبرسانی به پوست شود.

جهت تهیه این ماسک شما می توانید مقداری برگ نعناع خشک شده را پودر کرده و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و این ترکیب را در اطراف چشم خود قرار دهید. پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید، بهتر است این کار را شب قبل از خواب انجام دهید. این کار را تا زمان بهبودی کامل سیاهی زیر چشم انجام دهید.

ماسک گلاب برای سیاهی زیر چشم

گلاب دارای مواد مفیدی برای پوست می باشد که می تواند باعث جوانسازی پوست شود و پف چشمان خسته را کاهش دهد و همچنین سیاهی زیر چشم را به راحتی بهبود بخشد.

یک پنبه یا پارچه را در گلاب خیس کرده و روی پلک های بسته خود قرار دهید و بعد از 15 دقیقه آن را برداشته و چشمان خود را بشویید.برای نتیجه بهتر کافی است این ماسک را 2 بار در روز به مدت یک هفته استفاده کنید.

ماسک بادام و آلوئه ورا

برای استفاده از این ماسک مقدار 6 عدد بادام را شب تا صبح خیس کنید و سپس پوست آن را کنده و با 3 قاشق غذا خوری شیر، کاملا میکس کنید. سپس به آن روغن بادام، عسل و ژل آلوئه ورا به مقدار یک قاشق ار هر کدام اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید.

این ماسک کرمی را هر شب قبل از خواب به اطراف چشم خود بزنید و تا 7 روز این کار را ادامه دهید. بهتر است قبل از استفاده از این ماسک یک تست پچ برای اینکه مطمئن شوید آلوئه ورا و بادام روی پوست شما حساسیت ایجاد نمی کند انجام دهید.

ماسک خانگی برای پف زیر چشم

پف زیر چشم و گودی زیر چشم دلایل زیادی دارد، یکی از شایعترین علت ها استرس و خواب ناکافی می باشد که علاوه بر پف و گودی باعث تغییر رنگ زیر چشم می شود.البته سیگار، الکل، قهوه و کم آبی نیز می توانند باعث ایجاد گودی زیر چشم شوند. در ادامه با چند ماسک خانگی برای رفع پف دور چشم آشنا شوید.

ماسک روغن بادام و آبلیمو

ماسک طبیعی رفع سیاهی و گودی زیر چشم بسیار موثر است لیمو به علت داشتن مواد مغذی زیادی که دارد برای پوست بسیار مفید است.همچنین روغن بادام نیز حاوی ویتامین D، ویتامین E و مواد معدنی مثل منیزیم و کلسیم است که ترکیب این دو می توانند معجزه ای در زیر چشم های شما ایجاد کنند.

جهت تهیه این ماسک یک قاشق روغن بادام و یک قاشق چایخوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید. قبل از استفاده از این ماسک به مدت 5 دقیقه از کمپرس آب سرد برای پوست زیر چشم استفاده کنید و سپس ماسن را دور چشم خود بزنید. به مدت 10 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا تاثیر عالی آن را برای گودی و پف دور چشم خود ببینید.

ماسک گوجه فرنگی و لیمو

گوجه فرنگی به علت خاصیت مرطوب کنندگی که دارد می تواند باعث رفع گودی و پف زیر چشم شود. همچنین گوجه فرنگی سرشار از ویتامین A و B است و باعث بازسازی سلول ها می شود و سلول های تخریب شده را به راحتی بازسازی می کند.لیمو دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد حساسیت پوستی است که می تواند برای منافذ باز پوست استفاده شود.

برای تهیه این ماسک یک عدد گوجه فرنگی را آب گرفته و در یک کاسه میریزیم و به مقدار 1 عدد لیمو به آن اضافه می کنیم و این ترکیب را با دقت روی پوست اطراف چشم می زنیم. مواظب باشید که این ماسک به چشم شما برخورد نکند.یک ساعت صبر کنید و سپس صورت خود را با آب بشویید. بهتر است قبل از استفاده از این ماسک آزمایش پچ را انجام دهید تا مطمئن شوید گوجه فرنگی باعث حساسیت پوستی شما نمی شود.

ماسک سیب زمینی، عسل و روغن زیتون

سیب زمینی برای پوست بسیار عالی است و همچنین باعث رفع بیشتر مشکلات پوستی می شود، حتی باعث تصفیه خون و رفع چین و چروک های زیر چشم نیز می شود.روغن زیتون نیز می تواند باعث رفع گودی زیر چشم شود و باعث رطوبت پوستی، درمان آکنه نیز می شود.

برای تهیه این ماسک ابتدا 1 عدد سیب زمینی متوسط را پوست کنده و رنده کنید، سپس یک قاشق غذا خری عسل و مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید. روغن زیتون را به اندازه ای بریزید تا ترکیب خمیری شکل شود.

این ماسک را زیر چشم خود قرار دهید و نیم ساعت صبر کنید و سپس به آرامی با آب گرم بشویید. بهتر است این ماسک را یک یا 2 بار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه را از این ماسک بگیرید.

ماسک قهوه برای پف زیر چشم

کافئین یکی از مواردی است که می تواند به کاهش پف زیر چشم کمک زیادی کند، زیرا این ماده موجود در قهوه خاصیت ضد التهابی دارد که باعث رفع خستگی و پف زیر چشم می شود.

برای تهیه این ماسک نصف قاشق چایخوری دانه قهوه را با یک قاشق پودر فلفل سیاه و 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل ترکیب کنید و زیر چشم بمالید. ماسک را بعد از 10 دقیقه به آرامی با پنبه پاک کرده و صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.