شفا مگ

اطلاعات دارویی شربت برون کلد

شربت برون کلد داروی گیاهی با ترکیبات گل میخک، زنجبیل، نعنا فلفلی، فلفل دلمه و روغن نعنا تند است و برای درمان علائم سرماخوردگی، آنفولانزا مصرف می شود.

شربت برون کلد

شربت برون کلد چیست

شربت برون کلد (BoronCold) یک داروی گیاهی برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد و به کاهش علائم سرفه و گلودرد کمک می کند. این دارو از گل میخک، زنجبیل، نعنا فلفلی، بادیان ستاره، فلفل دلمه، روغن نعنا تند تشکیل شده است.

شربت برون کلد یک داروی گیاهی محصول شرکت هلث اید انگلستان می باشد که جهت کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد.

هشدارهای مصرف

  • این دارو را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید و مقدار دوز مصرفی را کاهش یا افزایش ندهید.
  • اگر به هر یک از ترکیبات این دارو حساسیت دارید نباید از این دارو استفاده کنید.

نحوه مصرف برون کلد

طریقه مصرف برون کلد در کودکان 6 تا 12 سال روزانه 1 یا 2 مرتبه و هر بار 5 میلی لیتر می باشد و مقدار مصرف بزگسالان روزانه 2 تا 3 مرتبه هر بار 5 میلی لیتر است.

شربت را قبل یا بعد از غذا مصرف کنید و هرگز مقدار دوز دارو را بیشتر نکنید، مقدار دوز دارو حتما باید توسط پزشک تغییر کند.

اگر یک دوز را فراموش کردید،به محض یادآوری آن نوبت را مصرف کنید، اما اگر نزدیک به دوز بعدی دارو می باشد، نوبت فراموش شده را مصرف نکنید و نوبت بعدی را مصرف کنید. هرگز دو نوبت دوز را با هم مصرف نکنید.

عوارض شربت برون کلد

هر دارویی ممکن است در برخی از افراد ایجاد عوارض جانبی کند که این عوارض ممکن است خفیف باشد و طی چند ساعت تا چند روز از بین برود. اما اگر عوارض از بین نرفت و شدید تر شد می بایست به پزشک مراجعه کنید.

این دارو ممکن است به علت ترکیبات گیاهی در برخی افراد به هر یک از ترکیبات این دارو حساسیت دارند علائم آلرژیک ایجاد کند. در صورت مشاهده هر یک از علائم آلرژیک مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.