شفا مگ

پماد آئروتکس 1 درصد چشمی

پماد آئروتکس 1 درصد چشمی یک آنتی بیوتیکی که برای درمان عفونت باکتریایی چشم است و در موارد تراخم و پیشگیری از التهاب عفونتی ملتحمه نوزادان مصرف می شود.

پماد آئروتکس 1 درصد چشمی
  1. پماد آئروتکس 1 درصد چیست
  2. موارد مصرف
  3. هشدارهای مصرف
  4. نحوه مصرف
  5. مقدار مصرف
  6. عوارض جانبی

پماد آئروتکس 1درصد چیست

آئروتکس 1 درصد چشمی یک داروی آنتی بیوتیک می باشد که برای درمان عفونت های ناشی از ارگانیسم های حساس استفاده می شود.

پماد آئروتکس چشمی چشمی نیز برای درمان عفونت های سطحی چشم که به علت ارگانیسم های حساس می باشد کاربرد دارد و همچنین برای درمان های کمکی به همراه داروهای سیستمیک نیز کاربرد دارد.در هر 100 گرم پماد آئروتکس چشمی 1 درصد تتراسایکلین وجود دارد.

پماد آئروتکس 1 درصد چشمی جهت درمان عفونت های چشمی استفاده می شود و متعلق به طبقه داروهای آنتی بیوتیک می باشد. تتراسیکلین عامل مهار کننده رشد باکتری است و اثر خود را با اتصال برگشت پذیر به قسمت S30 ریبوزوم باکتری اعمال نموده و مانع از اتصال tRNA به S30 و در نتیجه مهار سنتز پروتئین و رشد سلول می شود. تتراسیکلین بر طیف وسیعی از میکروب های گرم مثبت و گرم منفی موثر است.

مکانیسم عمل آئروتکس چشمی شامل کاهش سرعت رشد باکتری ها یا متوقف کردن آنها می باشد. پماد آئروتکس 1 درصد فقط برای عفونت های باکتریایی چشم تجویز می شود.

موارد مصرف پماد آئروتکس چشمی

پماد آئروتکس چشمی جهت درمان عفونت های باکتریایی سطح چشم مورد استفاده قرار می گیرد و جهت درمان تراخم و پیشگیری از التهاب عفونتی ملتحمه در نوزادان تجویز می شود.

هشدارهای مصرف پماد آئروتکس چشمی

برخی از بیماران به پماد آئروتکس چشمی حساسیت دارند و نباید از این دارو استفاده کنند، زیرا در صورت مصرف این دارو ممکن است عوارض های جدی برایشان داشته باشد.

اگر دچار در زمان مصرف دچار التهاب شدید چشم، تاری دید و سوزش چشم شدید بالافاصله جهت معاینه به پزشک خود مراجعه کنید.

نحوه مصرف پماد آئروتکس چشمی

در زمان مصرف پماد آئروتکس چشمی باید به نحوه مصرف این دارو توجه کنید تا برایتان بی خطر باشد و همچنین بهترین نتیجه را از این دارو بگیرید.پماد آئروتکس را قبل از مصرف کنترل کنید تا تاریخ گذشته نباشد زیرا اگر تاریخ گذشته باشد باعث سندرم شبیه فانکونی و سندرم شبیه LE ایجاد می شود.

جهت پیشگیری از آلوده شدن سر پماد سعی کنید از برخورد با چشم در هنگام استفاده از دارو خودداری شود و بعد از استفاده حتما سر پماد را با یک دستمال تمیز کنید.

مقدار مصرف پماد آئروتکس چشمی

  • مقدار مصرف جهت عفونت چشمی: هر 2 -4 ساعت یک لایه نازک از پماد استفاده می شود.
  • التهاب عفونتی ملتحمه نوزادانک یک بار در روز لایه نازکی از پماد استفاده می شود.

عوارض جانبی پماد آئروتکس چشمی

مصرف پماد آئروتکس چشمی در برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی داشته باشد که برخی از این عوارض ها خفیف می باشد و طی چند ساعت از بین می رود.اما اگر عوارض شدید یا از بین نرفت می بایست سریعا با پزشک تماس بگیرید.

در زمان مصرف پماد آئروتکس چشمی اگر دچار واکنش های آلرژیک با علائم کهیر، تنفس دشوار، تورم صورت، لب و زبان یا گلو شدید مصرف دارو را قطع و پزشک مراجعه کنید.

در برخی افراد ممکن است مصرف این دارو باعث تاری دید تا چند دقیقه پس از استفاده از پماد بوجود آید که به مرور زمان بر طرف خواهد شد.
از عوارض شایع آئروتکس خارش، قرمزی و سوزش شدید چشم و التهاب قرنیه می باشد که در صورت مشاهده هر کی از این علائم با پزشک خود مشورت کنید.

 

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.