شفا مگ

خواص روغن درخت چای برای مو

روغن درخت چای یک عصاره موثر برای درمان شوره سر،شپش، ریزش مو و سلامت مو می باشد، در ادامه با خواص روغن درخت چای بر روی مو و نحوه استفاده آن آشنا شوید.

روغن درخت چای برای مو

روغن درخت چای یا روغن ملالوکا یک عصاره گیاهی است که دارای فواید سلامتی زیادی می باشد و عصاره آن از برگ گیاه درخت چای گرفته شده است. این روغن برای درمان عفونت های پوستی، جوش و سایر بیماری های التهابی بسیار مفید است.

روغن درخت چای یک عصاره گیاهی است که حدود 100 سال است در استرالیا به عنوان یک ماده ضد التهاب و ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن درخت چای دارای خواص زیادی برای مو می باشد که می تواند باعث استهکام مو و جلوگیری از ریزش مو شود. همچنین از این روغن برای درمان شوره سر استفاده می شود.تحقیقات های انجام شده بر روی روغن درخت چای نشان می دهد که می تواند برای مو بسیار مفید باشد.

خواص روغن چای برای مو چیست

روغن درخت چای می تواند باعث درمان شوره سر و جلوگیری از ریزش مو شود. محصولات شیمیایی که دائما مورد استفاده قرار می دهید باعث می شود فولیکول های مو از مواد مغذی محروم شوند.

زنان زیادی هستند که دائما موهای خود را با مواد شیمیایی رنگ می کنند و این باعث می شود موهای آنها در معرض خطر ریزش مو قرار بگیرند.

استفاده از مقدار کمی روغن چای رقیق شده بر روی مو می تواند به جلوگیری از تجمع مواد شیمیایی و پوست مرده کمک زیادی کند. این حالت موهای شما را سالم و مرطوب نگه می دارد و این می تواند به رشد طبیعی خود کمک کند و از ریزش آن جلوگیری کند.

سلامت پوست سر

روغن درخت چای می تواند مواد مغذی مورد نیاز پوست سر و مو را تامین کند و از این طریق سلامتی پوست سر را بهبود بخشد. همچنین منافذ پوست را مسدود کند.

خواص ضد میکروبی روغن درخت چای می تواند به درمان شرایط پوستی مانند خشکی پوست سر کمک زیادی کند. روغن درخت چای حتی می تواند از رشد موهای زائد جلوگیری کند.

روغن درخت چای برای شوره سر

درماتیت سبورئیک که به عنوان شوره سر شناخته می شود یکی از مشکلات پوستی سر می باشد.شوره سر ناشی از تجمع پوسته شدن سر می باشد و اگر درمان نشود می تواند باعث عدم رشد مو ها شود.

شامپو حاوی روغن درخت چای می تواند فواید ضد قارچ و ضد باکتریایی را به همراه داشته باشد و باعث می شود هر انچه باعث ایجاد پوست مرده در پوست سر می باشد را از بین ببرد.

روغن درخت چای برای پرمویی زنان

هیرسوتیسم موجود مو در مناطقی از بدن است که معمولا فقط در سینه، صورت و پشت مردان دیده می شود. زنانی که مبتلا به هیرسوتیسم هستند می توانند با عصاره اسطوخودوس و روغن درخت چای به مدت سه ماه و دو بار در روز این مشکل را درمان کنند.
این عصاره باعث می شود قطر مو را کاهش داده و هیرسوتیسم در زنان کاهش یابد.


مطلب مرتبط: بهترین درمان شوره سر در زمستان


نحوه استفاده روغن چای برای مو

برای رفع ریزش مو و سلامت مو روغن درخت چای را به نسبت 1 به 10 با روغن بادام رقیق کرده و هر روز از آن استفاده کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

  • یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا روغن نارگیل را با 10 قطره روغن درخت چای مخلوط کنید
  • این مخلوط را روی سر خود بمالید و به مدت 10 دقیقه روی ریشه های خود ماساژ دهید.
  • بگذارید این مخلوط حدود 10 دقیقه روی پوست شما بماند سپس با شامپوی معمولی سر خود را بشویید

برای کمک به درمان شوره سر یک شامپو با 5 درصد روغن درخت چای را به پوست سر خود بمالید و پس از 3 دقیقه آبکشی کنید. این شامپو را به مدت 3 هفته به طور روزانه از استفاده و نتیجه را مشاهده کنید.

هشدارهای مصرف روغن چای

اگر چه روغن درخت چای مزایایی دارد، اما می بایست در مصرف آن اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرید تا سلامتی شما را به خطر نیاندازد. بهتر است قبل از استفاده از این روغن با پزشک خود مشورت کنید.

روغن درخت چای فقط برای استفاده موضعی است و حتما دور از دسترس کودکان قرار دهید.روغن درخت چای را حتما تازه بگیرید و از روغن های اکسیده شده استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد حساسیت می شود.

روغن درخت چای ممکن است باعث تحریک و حساسیت پوستی شود. بهتر است ابتدا روغن درخت چای را در قسمت زیرین بازوی خود تست کنید و به مدت 12 تا 24 ساعت صبر کنید تا واکنش نشان دهد. در صورت سوختگی یا ایجاد بثورات پوستی و قرمزی از مصرف محصول خودداری کنید.

عوارض جانبی روغن درخت چای شامل افسردگی، اسهال، خواب آلودگی، خستگی، لرزش عضلات، خارش و بثورات پوستی می باشد.

سوالات متداول درباره روغن درخت چای

آیا روغن درخت چای باعث ریزش مو می شود؟

روغن درخت چای برای آن دسته از افرادی که به این روغن حساسیت دارند ممکن است باعث ریزش مو در آنها شود. قبل از استفاده از روغن چای برای اولین بار مقداری از آن را روی بازوی داخلی خود تست کرده و بعد از 24 ساعت اگر حساسیت ایجاد نشد و قرمزی و تورم نداشت می توانید از آن استفاده کنید.

آیا روغن چای برای ریزش مو مناسب است

در چاسخ به این سوال باید گفت که ریزش مو به علت اصلی آن بستگی دارد. اگر ریزش مو نتیجه گرفتگی فولیکول های مو، پوست مرده و عفونت یا بیماری های پوستی باشد روغن درخت چای می تواند آن را درمان کند.

آیا روغن چای برای موهای چرب مناسب است؟

روغن درخت چای برای تمام انواع مو مناسب است، حتی ممکن است به کاهش چربی در موی شما و ترمیم تعادل طبیعی آن کمک زیادی کند. روغن درخت چای می تواند پوست سر را تمیز و ضد عفونی کند و باعث پاکسازی و درمان پوست سر شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.