شفا مگ

خواص روغن کدو تنبل برای مو

روغن دانه کدو تنبل می تواند در ترمیم مو های آسیب دیده و ریزش مو بسیار موثر باشد که چند روش استفاده از این روغن به عنوان ترمیم کننده طبیعی مو وجود دارد.

خواص روغن کدو تنبل برای مو

بسیاری از روغن های گیاهی به علت چربی های سالم و مزایای سلامتی دارند به عنوان یک روغن خوب شناخته می شود که یکی از این روغن ها روغن دانه کدو تنبل است.

روغن دانه کدو تنبل می تواند باعث جلوگیری از ریزش مو شود، البته تئوری های زیادی روی این دانه کدو تنبل شده است اما تا کنون به طور کامل اثبات نشده است.

مطالعات قابل توجهی در مورد روغن دانه کدو تنبل و ریزش مو در سال 2014 منتشر شده است. این ممکن است جدی ترین مطالعه در مورد جایگزین رشد موی گیاهی تا کنون باشد.

بر اساس این یافته ها روغن دانه کدو تنبل را در صدر مواد گیاهی طبیعی برای رشد مو قرار داده است. البته باید بدانید که آزمایشات بر روی تخم کدو تنبل به تنهایی انجام گرفته نشده است. این آزمایش ها بر روی چند ماده انجام گرفته که شامل اکتاکوزانول، پودر سبزیجات، پودر گل پانچال، پودر ذرت، پودر شبدر قرمز و پودر گوجه فرنگی بوده است.

به هر حال روغن دانه کدو تنبل به تنهایی نقش کمی در رشد مو دارد . اما یکی از تئوری های علمی در مورد عملکرد دانه کدو تنبل برای ریزش مو این است که فیتواسترول های روغن این دانه می تواند باعث رشد مو شوند.


مطلب مرتبط: خواص کدو تنبل برای مو و پوست


نحوه استفاده از روغن دانه کدو تنبل

چند روش برای استفاده از این روغن وجود دارد که می توان این روش ها را به عنوان ترمیم کننده طبیعی مو شناخت.مکمل های روغن دانه کدو تنبل معمولا به شکل کپسول روغنی به فروش می رسد. دوز این کپسول ها 1000 میلی گرم است که 3 بار در روز بعد از وعده غذایی مصرف می شود.

کیفیت و دوز ممکن است متفاوت باشد. البته اکر علائم آلرژی غذایی یا ناراحتی معده را بعد از مصرف این مکمل تجربه کردید ، فورا مکمل را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین می توانید روغن دانه کدو تنبل را مستقیم مصرف کنید. می توانید 1 قاشق چایخوری تا 1 قاشق غذا خوری را سه بار در روز مصرف کنید. برخی از اشکال مکمل روغن دانه کدو تنبل مستقیم برای اهداف بهداشتی در بازار استفاده می شود.

روغن دانه کدو تنبل نیز مانند روغن زیتون در بازار موجود می باشد که می توایند از آنها در غذا های خود استفاده کنید.روش دیگر استفاده از روغن کدو تنبل استفاده موضعی آن می باشد، که به صورت مستقیم به پوست سر زده می شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.