شفا مگ

خواص و طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و گل محمدی

دمنوش بهار نارنج و گل محمدی برای کاهش اضطراب، استرس، بی خوابی، سردرد میگرنی بسیار مفید است و همچنین می تواند باعث کاهش درد های دوران قاعدگی نیز شود.

دمنوش بهار نارنج و گل محمدی

دمنوش بهار نارنج به تنهای یک آرامبخش قوی می باشد و به همراه گل محمدی می تواند خاصیت ارامبخشی را بیشتر کند. این دمنوش خاصیت ضد تشنج، جلوگیری از حمله های قلبی دارد و باعث خواب آلودگی و آرامبخشی در فرد می شود.

افرادی که با مشکل بی خوابی روبرو هستند می تواند 2 ساعت قبل از خواب از این دمنوش استفاده کنند تا مشکل بی خوابی آنها کاهش یابد و خوابی با آرامش داشته باشند.

غنچه گل محمدی به همراه بهار نارنج برای کاهش دردهای قاعدگی در زنان بسیار مفید است و همچنین باعث کاهش دمای بدن و عفونت می شود.

با مصرف دمنوش گل محمدی و بهار نارنج می توانید مانع از رشد سلول های سرطانی در بدن می شود و همجنین باعث تقویت قوای جنسی نیز می شود. البته مصرف بیش از حد این دمنوش می تواند اثر عکس داشته باشد و باعث ضعف قوای جنسی در فرد شود.

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و گل محمدی

برای تهیه این دمنوش 2 تا 3 گرم بهار نارنج، شهد یا عصاره بهار نارنج، برگ گل محمدی 2 گرم و یک لیوان آب جوش مورد نیاز می باشد.
برای تهیه 2 تا 3 گرم شکوفه بهار نارنج را در یک لیوان اب جوش بریزید و به مدت 10 الی 15 دقیقه بگذارید تا دم بکشد.سپس گل محمدی و شهد بهار نارنج را به آن اضافه کرده و بعد از یک الی دو دقیقه آن را میل کنید.

برای گرفتن تلخی و خوش طعم شدن این دمنوش می توانید مقداری عرق گل محمدی یا به لیمو را به آن اضافه کنید یا برای شیرین کردن آن از مقداری عسل استفاده کنید.

مطالب مرتبط

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.