شفا مگ

خواص و طرز تهیه دمنوش بهار نارنج

دمنوش بهار نارنج طبع گرم و خشک دارد که دارای خواص زیادی از جمله آرامبخشی می باشد و برای بی خوابی، تسکین اعصاب، استرس و تقویت کننده سیستم ایمنی موثر است

خواص و طرز تهیه دمنوش بهار نارنج

دمنوش بهار نارنج از شکوفه درخت نارنج تهیه می شود که طبیعت آن گرم و خشک است و یکی از دمنوش های موثر برای بی خوابی و تسکین اعصاب است. این دمنوش می تواند تکی یا به همراه گیاهان دیگری تهیه شود که هر یک خواص خوبی برای بدن دارند.

خواص روانی دمنوش بهار نارنج مهمترین فواید دارویی آن به حساب می آید و می تواند بر سیستم عصبی بدن تاثیر مثبتی بگذارد. به همین دلیل دمنوش بهار نارنج به عنوان یک داروی آرامبخش و درمان بی خوابی شناخته می شود.

دمنوش بهار نارنج به تنهایی می تواند برای مشکلات بی خوابی بسیار موثر باشد و با مصرف آن 2 ساعت قبل از خواب می تواند یک خواب راحت و آرام برای شما فراهم کند.

استفاده زیاد از دمنوش بهار نارنج سبب بالا رفتن فشار خون و افزایش ضربان قلب می شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنند.

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج

برای تهیه دمنوش بهار نارنج یک قاشق از بهار نارنج را در یک لیوان اب جوش ریخته و به مدت 15 دقیقه صبر می کنید تا دم بکشد و سپس آن را صاف و با کمی عسل یا نبات شیرین کرده و میل نمایید. اگر برای بی خوابی مصرف می کنید بهتر است 2 ساعت قبل از خواب آن را میل کنید تا بهترین اثر را بر روی خواب شما بگذارد.

چرا دمنوش بهار نارنج تلخ می شود

برخی افراد برای تهیه دمنوش بهار نارنج آن را به آب اضافه می کنند و می گذارند بجوشد و این باعث می شود که طعم دمنوش کمی تلخ شود. بهتر است آب را جوش آورده و سپس بهار نارنج را در آن بریزید و بگذارید 15 دقیقه دم بکشد.البته دمنوش بهار نارنج طعم تلخی کمی دارد و برای برطرف کردن این تلخی می توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.

مطالب مرتبط

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.