شفا مگ

خواص خوردن پوست میوه ها چیست

پوست بیشتر میوه ها از جمله مرکبات، موز، کیوی، خیار و هویج دارای خواص زیادی دارند و سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند که می توانند برای بدن بسیار مفید باشند.

خواص خوردن پوست میوه ها چیست

پوست بیشتر میوه ها دارای خواص زیادی هستند، همچنین مقدار زیادی مواد مغذی و فیبر تشکیل شده اند، که در برخی موارد پوست میوه ای از خود میوه مقدار مواد مغذی و فیبر آن بیشتر است.

البته مصرف میوه ها با پوست می تواند در صورت شسته نشدن صحیح و ضد عفونی برای بدن فرد مضر باشد و آلودگی را به بدن خود وارد کند. در ادامه با برخی از میوه هایی که می تواند پوست آنها را استفاده نمود آشنا شوید.

خواص پوست پرتقال

پوست مرکبات بسیار مفید است با اینکه طعم تلخی دارند و دیر هضم هستند، اما با این وجود مقدار بیشتری ویتامین c، ریبوفلاوین، ویتامین ب 6، کلسیم و پتاسیم در پوست مرکبات می باشد.

نکته جالب درباره پوست مرکبات این است که لایه سفیدی که بین پوست و میوه قرار دارد نیز دارای فیبر فوق العاده بالایی است و حتما همراه مصرف میوه مرکبات پوست سفید آن را بر ندارید.

خواص پوست موز

پوست موز اگرچه طعم تلخ و بافت زمختی دارد، اما دارای مقادیر زیادی پتاسیم، لوتئین (آنتی اکسیدانی قوی برای چشم) و تریپتوفان (که موجب افزایش تولید سروتونین -هورمون شادی- در بدن می شود) است. استفاده از پوست این میوه در نوشیدنی ها یا جوشانیدن و پختن آن، به مصرف آسان تر این ماده کمک می کند.

خواص پوست خیار

خیارهای پوست کنده کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین A و ویتامین K کمتری نسبت به یک خیار کامل دارند و تقریباً همه فیبر خیار در پوست آن است. حجم عمده میوه داخل پوست را آب تشکیل می دهد.

خواص پوست کدو سبز

پوست کدو سبز دارای مقادیر زیادی ویتامین C، فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان هایی نظیر کاروتنوئید، لوتئین و زیگزانتین است. پوست کدو مسما اگرچه کمی تلخ مزه است، اما می تواند به صورت پخته و در ترکیب با دیگر طعم ها مورد استفاده قراربگیرد.

خواص پوست سیب

با پوست گرفتن سیب مقادیر زیادی «پکتین» فیبر محلول و تنظیم کننده LDL یا کلسترول بد و قند خون - را از دست خواهید داد. پکتین همچنین هضم را کند کرده و سبب می شود کمتر احساس گرسنگی کنید.

خواص پوست سیب زمینی

تحقیقات نشان داده اند، هر گرم پوست سیب زمینی دارای مقادیر بیشتری فیبر، آهن، پتاسیم، ویتامین B، ویتامین C و فولیک اسید نسبت به ماده اصلی است.

خواص پوست کیوی

پوست کیوی فلانوئید، آنتی اکسیدان و ویتامین C بیشتری نسبت به میوه داخل آن دارد. می توانید پرزهای ناخوشایند پوست کیوی را بتراشید.

خواص پوستبادمجان

پوست بادمجان غنی از آنتی اکسیدانی به نام «ناسونین» است که مانع از آسیب سلول های مغزی می شود و همچنین دارای مقادیری پتاسیم، منیزیم و فیبر مؤثر در لاغری شکم می باشد. رنگ ارغوانی پوست بادمجان به خاطر آنتی اکسیدانی از خانواده «آنتوسیانین» هاست که در خود بادمجان به مقدار بسیار کم وجوددارد.

خواص پوست هویج

هویج غنی از ترکیباتی هستند که «پلی استیلن» نامیده می شوند و در از بین بردن سرطان تأثیر داشته و خواص ضد قارچ، ضد باکتری و ضد التهاب دارند. هویج ها همچنین غنی از کاروتن و آنتی اکسیدان های مختلف هستند، اما همه این مواد مغذی در زیر پوست هویج متمرکز شده اند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.