شفا مگ

خواص روغن گل مغربی برای زنان

روغن گل مغربی از عصاره گل مغربی می باشد که خواص درمانی زیادی برای زنان در کاهش درد قاعدگی، درد پستان، پوکی استخوان، درمان ریزش مو و جوش هورمونی دارد.

خواص روغن گل مغربی

روغن گل مغربی یک عصاره گیاهی است که از گل مغربی یا همان گل پامچال تهیه می شود و یک داروی گیاهی سرشار از اسید چرب امگا 6 با نام اسید گاما لینولنیک است.

یکی از استفاده های روغن گل مغربی برای رفع ریزش مو و درمان جوش صورت می باشد که با توجه به تشخیص پزشک می توانید از این روغن برای مو و جوش استفاده کنید.

روغن گل مغربی برای زنان بسیار مفید است و برای درمان سندرم پیش قاعدگی، درد پستان پیش از قاعدگی بسیا موثر است. البته روغن گل مغربی در دوران بارداری نباید مصرف شود زیرا باعث عوارض شدید برای جنین می شود.

گل مغربی یک گیاه تیغ دار با گل های زرد می باشد و دارای دانه های ریز و قهوه ای می باشد و از این دانه روغن این گیاه ساخته می شود.
گل مغربی برای رفع مشکلات کبودی، بواسیر، زخم گلو و دردهای گوارشی و همچنین درمان جوش صورت بسیار موثر است.

فراورده های گل مغربی به شکل های مختلف همچون قرص و کپسول، روغن در دسترس می باشد. این داروی گیاهی را حتما با تجویز پزشک مصرف کنید و یا از پزشک خود درباره مصرف آن مشورت بگیرید.

خواص روغن گل مغربی

روغن گل مغربی دارای خواص ضد درد می باشد و همچنین می تواند برای درمان کبودی، بواسیر، زخم گلو مورد استفاده قرار گیرد. از این روغن برای مشکلات یائسگی، درد قاعدگی و درد پستان استفاده می شود.

گل مغربی و قاعدگی

روغن گل مغربی برای کاهش درد های دوران قاعدگی بسیار مفید است.این روغن به علت دارا بودن اسید های چرب ضروری می تواند هورمون های بدن را تقویت کند و از مشکلات قاعدگی بسیار مفید باشد.

روغن گل مغربی در دوران یائسگی می تواند جهت درمان مشکلات گرگرفتگی، مشکلات خواب، غرق کردن و درد سینه می تواند استفاده شود.

روغن گل مغربی و ریزش مو

روغن گل مغربی برای ریزش مو بسیار مفید است، زیرا این روغن دارای اسید های چرب ضروری برای بدن است و می تواند با ریزش مو مقابله کند.بیشتر علت ریزش مو در بانوان با اضطراب و استرس، اختلال هورمونی، ترشح غده تیروئید مرتبط می باشد و با دریافت مقدار کافی اسید های چرب ضروری می توان با ریزش مو مقابله کنند.

روغن گل مغربی و جوش صورت

روغن گل مغربی سرشار از اسید های چرب امگا 6 می باشد که می تواند باعث تنظیم هورمون های بدن شوند و جوش های هورمونی را از بین ببرد. البته قبل از درمان جوش های هورمونی می بایست ابتدا هورمون های تان را تنظیم کرده و سپس از این داروی گیاهی استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

روغن گل مغربی علاوه بر جوش های هورمونی می تواند باعث درمان اگزما، آلرژی، سوزش و قرمزی نیز بسیار مفید است و می تواند یکی از بهترین روش های درمانی باشد.

روغن گل مغربی و پوکی استخوان

پوکی استخوان در زنان بیشتر به علت مشکلات در ترشح هورمونی می باشد که با مصرف روغن گل مغربی می توانید مشکلات هورمونی را برطرف کنید. روغن گل مغربی به همراه کلسیم و روغن ماهی می تواند یک درمان موثر برای پوکی استخوان و افزایش تراکم استخوانی باشد.

روغن گل مغربی و درد پستان

روغن گل مغربی به دلیل داشتن اسید گاما لینولنیک می تواند به کاهش درد پستان در دوران قاعدگی کمک زیادی کند. درد سینه در برخی از زنان در قبل از قاعدگی و بعد از آن شایع است و با استفاده از این روغن می توانید باعث کاهش التهاب در این دوران شوید.

عوارض جانبی روغن گل مغربی

روغن گل مغربی در مصرف کوتاه مدت عوارضی ندارد و اثرات آن در بلند مدت هنوز در حال تحقیق می باشد.برخی از عوارض های روغن گل مغربی خفیف می باشند مانند ناراحتی معده، درد شکمی، سردرد، اسهال.

روغن گل مغربی ممکن است در برخی از افراد ایجاد حساسیت کند که در صورت بروز هر گونه علائم حساسیت مانند تنگی نفس، جوش و تحریک پوستی، خس خس سینه، مصرف را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.