شفا مگ

چگونه سیاهی زیر چشم را از بین ببریم

سیاهی زیر چشم می تواند به علت خستگی، پوست خشک، گریه های زیاد و خستگی باشد که می توانید با برخی از درمان های خانگی این سیاهی زیر چشم را از بین ببرید.

چگونه سیاهی زیر چشم را از بین ببریم

گاهی اوقات به آینه نگاهی می اندازید و از تیره شدن پوست در زیر چشم خود ناراحت می شوید و به دنبال راه حلی برای از بین بردن آن می گردید. این تیرگی به حلقه سیاه چشم یا سیاهی زیر چشم معروف است و به علت وراثت، افزایش سن، پوست خشک، گریه کردن های طولانی، خستگی، کار با رایانه، کمبود خواب و رژیم ناسالم می باشد.

سیاهی زیر چشم در زنان و مردان در تمام گروه سنی می توانند داشته باشند. این سیاهی مشکل جدی به حساب نمی آید، اما سیاهی زیر چشم افراد را خسته و مسن نشان می دهد.در ادامه با برخی از روش های درمان سیاهی زیر چشم اشنا می شوید.

روغن بادام

روغن بادام از طبیعی ترین مواد از بین برنده تیرگی زیر چشم،بخصوص برای افرادی که پوست ظریف دارند می باشد.استفاده متداول از روغن بادام می تواند تیرگی زیر چشم را از بین ببرد و باعث می شود به وسیله ویتامین ای موجود در روغن بادام سیاهی دور چشم محو شود.

پیش از خواب، کمی روغن بادام را بر سطوح تیره دور چشم بزنید و آن را به آرامی ماساژ دهید. این روغن را در طول شب از صورت خود پاک نکنید و صبح روز بعد با اب سر بشویید. اگر از این روش استفاده می کنید می بایست چند روز پشت سر هم تکرار کنید تا تیرگی ناپدید شود.

خیار برای تیرگی زیر چشم

خیار یک میوه بسیار مفید برای تیرگی زیر چشم است و می تواند پوست را روشن کرده و به طور طبیعی حلقه سیاه دور چشم را از بین ببرد.
برای بهره مندی از خواص خیار بر تیرگی زیر چشم، یک عدد خیار که در یخچال قرار گرفته است و خنک می باشد را برش دهید و به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. این کار را به مدت یک هفته تکرار کنید تا نتیجه کاملی از آن بگیرید.

سیب زمینی برای رفع سیاهی زیر چشم

سیب زمینی یک ماده طبیعی سفید کننده می باشد که می تواند سیاهی زیر چشم را از بین ببرد و همچنین پف زیر چشم را که به علت کم خوابی و خستگی می باشد را محو کند.

ابتدا یک سیب زمینی خام را رنده کرده و آب آن را جدا کرده و با استفاده از یک تکه پنبه آب سیب زمینی را روی چشمان بسته خود قرار دهید. حتما باید پنبه تمام گودی زیر چشم و پلک را بپوشاند. پنبه را به مدت 15 دقیقه روی چشم خود قرار دهید و سپس پلک را به خوبی با اب سرد بشویید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

گلاب برای رفع سیاهی زیر چشم

گلاب دارای مواد مفیدی برای پوست می باشد که می تواند باعث جوانسازی پوست شود و پف چشمان خسته را کاهش دهد و همچنین سیاهی زیر چشم را به راحتی بهبود بخشد.

یک پنبه یا پارچه را در گلاب خیس کرده و روی پلک های بسته خود قرار دهید و بعد از 15 دقیقه آن را برداشته و چشمان خود را بشویید. این کار را 2 بار در روز به مدت یک هفته انجام دهید و نتیجه آن را ببینید.

گوجه فرنگی برای رفع سیاهی زیر چشم

گوجه فرنگی دارای خاصیت سفید کنندگی می باشد و می تواند پوست را تا حد زیادی روشن کند. برای این کار یک قاشق غذا خوری گوجه فرنگی را با نصف قاشق چای خوری آب لیمو ترکیب کنید و یک پنبه را آغشته با این مواد کرده و زیر چشم در ناحیه سیاهی بزنید و به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید و سپس با آب بشویید. این کار را می تواند 2 بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید.

چای کیسه ای برای رفع سیاهی زیر چشم

چای کیسه ای دارای کافئین و آنتی اکسیدان می باشد و می تواند برای رفع سیاهی چشم مفید باشد و با باریک کردن عرق خون می تواند پف زیر چشم را کاهش دهد.

چای کیسه ای را حدود نیم ساعت در فریزر قرار دهید و سپس آن را به مدت 10 دقیقه روی چشم های خود بگذارید.پس از برداشتن چای از روی چشم، چشم های خود را به خوبی بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید. فقط می بایسد مراقب باشید که چای به هیچ عنوان وارد چشم نشود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.