شفا مگ

اطلاعات دارویی شربت بلادونا پی بی

شربت بلادونا پی بی داروی درمان دل پیچه، کاهش اسید معد، دل درد نوزادان و کودکان مورد استفاده قرار می گیرد و اما نحوه مصرف و موارد مصرف آن چگونه است

شربت بلادونا پی بی

شربت بلادونا پی بی یک داروی گوارشی است که برای کاهش اسید معده و درمان دل درد، اسهال در نوزادان و کودکان مورد تجویز میشود.شربت بلادونا پی بی حاوی هیوسین، فنوباربیتال، آتروپین سولفات و هیوسین سولفات می باشد.

  1. شربت بلادونا پی بی چیست
  2. موارد مصرف
  3. هشدارهای مصرف
  4. نحوه مصرف
  5. عوارض مصرف
  6. تداخل دارویی

شربت بلادونا پی بی چیست

شربت بلادونا پی بی یک داروی کاهش دهنده اسید معده، دل درد، اسهال و دردهای شکمی در نوزادان و کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این دارو برای درمان روده تحریک پذیر مورد استفاده قرار می گیرد.

شربت بلادونا پی بی حاوی 6.5 میکروگرم هیوسین در 5 میلی لیتر + 16.2 میلی گرم فنوباربیتال در 5 میلی لیتر + 19.4 میکروگرم آتروپین سولفات در 5 میلی لیتر + 103.7 میکروگرم هیوسیامین سولفات در 5 میلی لیتر می باشد.

موارد مصرف شربت بلادونا پی بی

شربت بلادونا پی بی در موارد درمانی اسهال ، درد شکمی و اسهال نوزاد و کودک مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای درمان روده تحریک پذیر نیز استفاده می شود.

هشدارهای مصرف شربت بلادونا پی بی

  • این دارو ممکن است سبب خواب آلودگی دربرخی از افراد شود و می بایست از انجام کارهایی که نیاز به هوشیاری دارد اجتناب کنید.
  • اگر سابقه بیماری کلیوی و کبدی دارید قبل از تجویز پزشک خود را مطلع سازید
  • اگر مبتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا یا التهاب پروستات هستید نباید از این دارو استفاده کنید.
  • اگر سابقه حساسیت به بلادونا دارید نباید از این دارو استفاده کنید.
  • فنوباربیتال موجود در این دارو ممکن است وابستگی بیاورد، به همین خاطر بیش از مقدار تجویز شده مصرف نکنید.

نحوه مصرف شربت بلادونا پی بی

  • شربت بلادونا را یک ساعت قبل از هر وعده غذایی و یا به هنگام خواب مصرف شود
  • میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد.
  • مصرف دارو را بیشتر از مقدار تجویز شده مصرف نکنید
  • زمان مصرف این دارو از انجام فعالیت زیاد در هوای گرم پرهیز کنید
  • اگر دهانتان خشک می شود از آدامس های بدون قند می توانید استفاده کنید.

عوارض مصرف شربت بلادونا پی بی

شربت بلادونا ممکن است دربرخی از افراد ایجاد عوارض جانبی کند که این عوارض ممکن است خفیف باشد و طی چند ساعت تا چند روز از بین برود.اما اگر عوارض شدید بود می بایست مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض شایع شربت بلادونا پی بی سردرد، تشنج، یبوست، خواب آلودگی، تاری دید، خشکی دهان، تهوع، مشکلات ادراری و تغییر فشار خون می باشد.

تداخل دارویی شربت بلادونا پی بی

شربت بلادونا می تواند با برخی از داروها تداخل داشته باشد و مصرف همزمان با بعضی از داروها ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. قبل از تجویز شربت بلادونا ، اگر از داوریی استفاده می کنید با پزشک خود مشورت کنید.

داروهای ضد اسید معده، الکل، آمانتادین، آنتی هیستامین، داروهای ضد پارکینسون، دیسوپرامید، گلوتتماید، نپردین، فنوتیازین، پروکایین امید، متوپرولول، پروپرانولول و دارهای سه حلقه ای برخی از داروهایی هستند که با شربت بلادونا تداخل دارند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.