شفا مگ

چه شامپویی برای مو خوب است

شامپو بر اساس نوع مو به چند دسته چرب، معمولی، خشک و درمانی تقسیم می شود و برای اینکه بدانیم چه شامپویی برای مو خوب است ابتدا نوع مو را باید مشخص کنید.

چه شامپویی برای مو خوب است

شامپو ها انواع مختلفی دارند و بر اساس نوع مو افراد طبقه بندی می شود، شامپو برای موهای چرب، خشک، معمولی و در نهایت موهای آسیب دیده و تقویت کننده می باشد.تمام شامپوها حاوی دترجنت، عامل کف، غلیظ کننده، حالت دهنده، تعادل کننده PH و سایر مشتقات مثل نرم کننده، عطر و نگهدارنده هستند.

اکثر فولاسیون شامپوها شبیه به هم هستند و برای خرید بهترین شامپو می بایست نکاتی را مد نظر داشته باشید. تاریخ تولید، تاریخ انقضا و مجوز بهداشت از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. ابتدا نوع موی خود را تشخیص دهید و بدانید که موی سرتان چرب است یا خشک تا بتوانید بهترین شامپو را انتخاب کنید. غالبا موهای چرب باید شامپویی انتخاب کنند که قدرت پاک کنندگی بیشتر و روغن کمتری داشته باشد و موهای خشک دارای مقداری نرم کننده باشد.

  1. شامپو برای موخوره
  2. شامپو برای موهای چرب
  3. شامپو برای موهای رنگ شده
  4. شامپو برای موهای دکلره شده
  5. شامپو برای موهای خشک و وز
  6. شامپو برای موهای معمولی
  7. شامپوهای درمانی
  8. شامپوهای همراه با نرم کننده
  9. شامپوهای حالت دهنده مو

چه شامپویی برای موخوره خوبه

بهترین شامپو برای درمان موخوره شامپوی سیر میباشد. این شامپو ها باعث می شوند پیاز مو تحریک شود و رشد موها را تقویت می کند و از ریزش مو نیز جلوگیری می کنند. همچنین این شامپوها ضد موخوره هستند و مانع از پوسته پوسته شدن می شوند. برخی نگران بوی سیر این شامپوها می باشند که بلافاصله بعد از شستشو بوی آنها از بین می رود.اگر به بوی سیر حساسیت دارید می توانید از شامپوهای سیر بدون بو استفاده کننید.

چه شامپویی برای موهای چرب خوبه

مصرف شامپو فلفل باعث کاهش چربی پوست سر می شود و مو را علاوه بر چربی زدایی خوش حالت و با طراوت می کند. نرم کننده فلفل با ایجاد یک لایه محفظتی باعث شفافیت و آسان شانه زدن مو می گردد.

چه شامپویی برای موهای رنگ شده خوبه

با رنگ کردن مو، نرمی و لطافت و حتی از درخشندگی خود را از دست می دهد. این موارد را می تواند با شامپوهای حاوی جینسینگ درمان کرد. این شامپو ها به ترمیم ساقه مو کمک می کند و از سفید شدن آنها جلوگیری می کند. نرم کننده جینسینگ حاوی مواد مغذی و ترمیم کننده برای ساقه مو است که پس از مصرف مو نرم ولطیف و درخشان خواهد شد.

چه شامپویی برای موهای دکلره شده خوبه

شامپوی آلوئه ورا برای موهایی که در اثر رنگ، فر و دکلره حساس شده اند بسیار مناسب است.نرم کننده آلوئه ورا بسیا التیام بخش و آرام کننده است و مو را درخشان و خوش حالت می کند.شامپو آلوئه ورا بسیار ملایم و آرام بخش است و برای این نوع پوست سر بسیار مناسب است. آلوئه ورا باعث می شود رطوبت مو پایدار بماند و به مو ها حجم ، لطافت و درخشندگی می دهند.

چه شامپویی برای موهای خشک و وز خوبه

شامپوی نارگیل از بهترین شامپوها برای موهای خشک است که باعث تغذیه و ترمیم مو می شود و همچنین یک مرطوب کننده بسیار قوی است و باعث نرمی و لطافت به مو می شود. نرم کننده نارگیل با ترمیم قسمت های آسیب دیده و آبرسانی قوی ، مو را درخشان و خوش حالت می کند.

شامپوی آووکادو نیز برای موهای خشک و وز بسیار مناسب است زیرا به موهای خشک و شکننده استحکام می بخشد و نرمی و لطافت را به آن باز می گرداند. نرم کننده اووکادو باعث تقویت و رفع خشکی مو شده و مو را نرم و درخشان می کند.

چه شامپویی برای موهای معمولی خوبه

اگر موهای نرمال و معمولی دارید با خرید یک شامپوی نامناسب آن را خراب نکنید. سعی کنید از شامپوی حاوی گندم استفاده کنید. این شامپو ها سرشار از پروتئین های هیدرولیز شده گندم است که باعث نرمی و شفافیت مو می گردند. نرم کننده این گیاه مو را براق و حجیم تر می کند و شانه زدن را آسان می نماید.

شامپوهای درمانی

برخی از شامپو ها فرمولاسیون متفاوتی دارند و کاربرد های آنها بیشتر جهت درمان استفاده می شود.از جمله این شامپوها می توان به شامپوهای ضد التهاب و ضد جوش، شامپوهای ضد قارچ و ضد شوره، شامپوهای درمان کننده جوش سر، شامپوهای التیام دهنده پوست و تسریع کننده ایجاد بافت اشاره کرد.

شامپوهای همراه با نرم کننده

شامپوهای زیادی وجود دارند که هر دو خصوصیت شویندگی و نرم کنندگی را دارند و اصطلاحا به آنها شامپوهای 1 در 2 گفته می شود. این شامپوها باعث نرم کردن و محافظت از ساقه مو می شوند. برخی از شامپوها 3 در 1 بوده و خاصیت ضد شوره نیز دارد

شامپوهای حالت دهنده مو

حال دهنده ها قسمتی از شامپو هستند که باعث شفاف شدن و لغزنده شدن مو می شوند و همچنین خاصیت ضد الکتریسیته مو دارند.این ترکیبات غالبا در شامپو های مخصوص موهای خشک، اسیب دیده دیده می شود.ترکیبات این شامپوها اغلب الکل های چرب، استرهای چرب و روغن های گیاهی می باشند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.