شفا مگ

چگونه موهای نرم و براقی داشته باشیم

برای داشتن موهای نرم و براق احتیاج به هزینه های زیاد نمی باشد، فقط با کمی تلاش و درمان های خانگی به راحتی می توانید موی سالم،نرم و براق داشته باشید.

چگونه موهای نرم و براقی داشته باشیم

اگر می خواهید همیشه موهای سالم و نرمی داشته باشید می بایست کمی تلاش کنید،اکثریت مردم به دلیل مراقبت نکردن از موهای خود موهایی سالمی ندارد.اگر به دنبال موینرم و درخشنده هستید می توانید با برخی از درمان های خانگی براقی و سلامت را به موی خود برگردانید. این کار با کمترین هزینه امکان پذیر است. در ادامه با روش هایی برای نرم و براق کردن مو آشنا شوید.

  1. موی نرم و براق با روغن نارگیل
  2. موی نرم و براق با تخم مرغ
  3. موهای نرم و براق با ماست
  4. موی نرم و براق با آلوئه ورا و عسل
  5. موهای نرم و براق با سرکه
  6. موی نرم و براق با عصاره برگ رز چینی
  7. روش های مناسب برای مراقبت از مو

موی نرم و براق با روغن نارگیل

موهای خشک را با روغن نارگیل تصفیه نشده ماساژ دهید. حتما روغن نارگیل تصفیه نشده باشد، زیرا روغن تصفیه نشده به راحتی در مو نفوذ می کند. برای افرادی با پوست سر چرب مقدار زیادی روغن به پوست سر خود یا نزدیک خط رویش مو نمالید.

هدف اصلی رسیدگی به قسمت های انتهایی مو می باشد و کف سر نیازی به چرب شدن ندارد زیرا پوست سر دارای چربی طبیعی می باشد.مقدار روغن نارگیلی که به موی خود می زنید به ضخامت و بافت مو بستگی دارد. موهای چرب روغن کمتر و موهای خشک به روغن بیشتری نیاز دارد.

موی نرم و براق با تخم مرغ

برخی از زنان برای تقویت موی خود از مایونز استفاده می کنند. مایونز دارای تخم مرغ می باشد که از راه های موثر برای افزایش رطوبت و باز گرداندن درشش به مو می باشد.

زرده و سفیده 4 عدد تخم مرغ را از هم جدا کنید، که این مقدار به مقدار بلندی مو بستگی دارد.زرده تخم مرغ ها را در یک ظرف بریزید و در حدی که زرده تم مرغ را بپوشاند روغن زیتون به ظرف اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید. مطمئن شوید که مخلوط کاملا ترکیب شده است.

موهای خود را شامپو بزنید و با آب گرم بشویید و سپس ترکیب را روی موهای خود قرار دهید. بگذارید ترکیب برای مدت 5-6 دقیقه روی مو بماند و سپس موهای خود را با آب ولرم بشویید.در انتها موهای خود را با آب سرد بشویید.

موی نرم و براق با ماست

برای بهرمند شدن از خواص ماست می توانید از آن برای نرم و براق شدن مو استفاده کنید.مطمئن شوید که ماست ساده است، در غیر اینصورت تا پایان کار مقدار زیادی شکر و رنگ های غذایی روی سر خود دارید، نه چیزی که می خواهید.

  • موی خود را شانه کنید
  • از ماست ساده یونانی استفاده کنید
  • ماست را روی تمام موهایتان پخش کنید.
  • یک کیسه روی موهایتان بکشید
  • 20 تا 30 دقیقه روی موهای خود بگذارید
  • بعد از آن دوش بگیرید و از شامپو یا نرم کننده خوب استفاده کنید.

موی نرم و براق با آلوئه ورا و عسل

برای استفاده از ماسک نرم کننده آلوئه ورا و عسل به مقدار مساوی از این دو مواد را در یک ظرف بریزید و با هم ترکیب کنید. سپس به همان مقدار نرم کننده به ترکیب اضافه کنید و آن ها را با هم مخلوط کنید. الوئه ورا یک نرم کننده عالی و عسل نیز باعث افزایش درخشندگی مو می شود. 

افرادی که موهای تیره دارند هنگام استفاده از عسل باید مراقب باشند زیرا ممکن است رنگ مو روشن شود و همچنین مراقب باشید آلوئه ورا استفاده می کنید حاوی ترکیبات مضر مانند الکل نباشد.

ترکیب روغن جوجو با عسل و نرم کننده هم به خوبی آلوئه ورا عمل می کند. ترکیب را روی موهای خشک ماساژ دهید و به مدت 10 دقیق هروی موی خود بگذارید. سپس مو را با شامپو و نرم کننده بشویید.

موهای نرم و براق با سرکه

در ابتدا موهای خود را با شامپوی خود بشویید و سپس با اب سرد آبکشی کنید.دو قاشق سرکه سیب و یک فنجان آب را مخلوط کنید و ترکیب را برای مدت 15 دقیقه روی موی شما بماند.سپس از روی موهای خود بشویید.با آب گرم و تمیز موهای خود را بشویید تا بوی سرکه از بین برود. موهای خود را به دقت شانه کنید و خواهید دید که موهای شما بدون گره است، سالم به نظر می رسد و قابل کنترل است.

اسید سرکه سیب به اسیدیته طبیعی مو است، بنابراین یک نرم کننده و پاک کننده خوب است. همچنین یک میکروب کش موثر است.

موی نرم و براق با عصاره برگ رز چینی

مقدار 8 تا 10 عدد از برگ های گیاه رز چینی را بچینید، برگ ها را برای مدت 10 دقیقه در آب بخیسانید. ژل موجود در برگ ها را استخراج کنید.این کار را با فشردن برگ ها در یک ظرف انجام دهید.

ژل بدست آمده را روی موهای خشک بمالید و برای مدت 30 دقیقه بگذارید روی موها بماند.این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا همیشه موهای شما درخشان و نرم باشد

روش های مناسب برای مراقبت از مو

برای اینکه موی سالم داشته باشید می بایست مراقبت های ویژه ای انجام دهید، نحوه شانه زدن ، شستشو، استفاده از محصولات شیمیایی برای سلامت مو بسیار مهم است.

  • انتهای موی خود را هر از گاهی کوتاه کنید، این کار باعث می شود موخوره های مو نیز از بین برود.
  • موهای خود را به روش صحیح شانه کنید
  • گره موهای خود را شانه نکنید
  • اگز اسپری های صاف کننده مو استفاده نکنید.
  • میوه ها، سبزیجات و مواد مغذی بخورید
  • آب زیادی بنوشید تا همیشه موی سالم داشته باشید.
  • محصولاتی که حاوی سدیم لاریل سولفات یا آمونیوم لورت سولفات است را استفاده نکنید
  • تا حد امکان از استفاده از حالت دهنده های غیر ارگانیک اجتناب کنید
  • از اتوی مو و سشوار با باد خیلی گرم اجتناب کنید
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.