شفا مگ

ترشح آبکی قبل از پریود نشانه چیست

ترشحات سفید واژن قبل از قاعدگی و پریودی تا زمانی که بدون بو و خارش باشد، کاملا طبیعی و جزو سیکل قاعدگی حساب می شود و اکثر ترشحات بیشتر چسبناک هستند.

ترشح آبکی قبل از پریود نشانه چیست

ترشحات قبل از قاعدگی یا موکسی تا زمانی که بدون بو و خارش واژن باشد طبیعی می باشد و این ترشحات قبل از قاعدگی باعث پاک شدن بدن می شود.این ترشحات اغلب چسبناک می باشد.

این ترشحات با ترشحات کشدار در زمان تخمک گذاری متفاوت می باشد و بدن در تلاش برای جلوگیری از نفوذ اسپرم به داخل دهانه رحم است.اگر تخمک بارور نشده باشد، خروج ترشحات کرمی چسبنده نشانه حفظ اسپرم می باشد.

بسیاری از زنان چند روز پیش از قاعدگی خود ترشحات سفید رنگی را مشاهده می کنند. این ترشحات، پر از سلول های مرده و سلول های خونی سفید و باکتری می باشد و با ترشحات این مایعات بدن واژن را از میکروارگانیسم ها و مواد ناخواسته پاکسازی می کند. بعد از اتمام دوره قاعدگی ترشحات کرمی صورتی می شوند که به دلیل ترکیب این ترشحات با خون است.

زنان در طول زندگی خود ترشحات واژنی زیادی را تجربه کرده اند که ممکن است قبل از پریودی یا بعد از پریودی رنگهایی متفاوتی می باشند. زنان برای تشخیص علائم قبل از بارداری ترشحات قبل از قاعدگی را بررسی می کنند.

ترشحات قبل از پریودی رنگ های مختلفی دارند:

  • سفید
  • بی رنگ
  • خونی رنگ

تغییرات در ترشحات موکوسی یا ترشحات قبل از قاعدگی به صورت زیر می باشد که تغییرات نرمالی هستند و اگر تغییرات مشکوکی مشاهده کردید به پزشک خود گزارش دهید.اگر دچار علائم درد، سوزش یا ناراحتی های اطراف مهبل، بثورات یا زخم، بوی بد مهبل، قرمزی و ورم شدید باید به پزشک مراجعه کنید.

1- ترشحات 3 تا 4 روز پس از پایان دوره قاعدگی

این ترشحات معمولا پس از پایان دوره خشک می باشند و مقدار آن زیاد نیستند. این ترشحات حدود 3 تا 4 روزز طول می کشد و مخاط رحم دو هفته قبل از دوره بعدی پریودی سفید و چسبناک می باشد.

2- ترشحات یک هفته قبل از قاعدگی:

این ترشحات یک هفته قبل از قاعدگی کم می شوند اما ممکن است غلظت آن زیاد باشد زیرا رحم مایع کمتری تولید می کند اما در صورتی که باردار شده باشید این ترشحات یک هفته قبل از پریودی افزایش می یابد.

3- ترشحات یک تا دو روز قبل از قاعدگی

ترشحات موکوسی یک یا دو روز قبل از دوره قاعدگی سفید و چسبناک می باشد و میزان آن نسبت به زمان تخمک گذاری بسیار کمتر میشود.

4- ترشحات در زمان تخمک گذاری

ترشحات در زمان تخمک گذاری به اوج خود می رسد و نسبت به هر زمان بیشتر خواهد شد.ترشحات در این دوران روشن تر، سفید، مرطوب و چسبناک می باشند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.