شفا مگ

مزوتراپی مو چیست و چگونه انجام می شود

مزوتراپی مو روش درمان کچلی است که با تنظیم میزان پروتئین، ویتامین و مواد مغذی، باعث احیای فولیکول های مو می شود که نتیجه آن رفع ریزش مو و کچلی می شود.

مزوتراپی مو چیست

مزوتراپی یک روش برای درمان کچلی است که با استفاده از ابزاری مخصوص و با کمترین میزان درد، مواد مغذی را به پوست سر تزریق می کند تا باعث تغذیه و آبرسانی پوست شود. با تزریق مواد مغذی باعث تحریک متابولیسم سلولی، رفع عفونت و بهبود رشد مو می شود.بیشتر متقاضیان مزوتراپی افرادی هستند که در حال مصرف مایندوکسیدیل و قرص فیناستراید استفاده می کنند و می خواهند نتایج بهتری بگیرند.

مزوتراپی باعث خونرسانی بیشتر به پوست شده و همچنین فولیکول های مو را احیا می کند که نتایجی مهمی را به همراه دارد که شامل:

  • تراکم بیشتر مو
  • حجیم تر شدن مو
  • قوی تر شدن مو
  • سرعت رشد بیشتر مو
  • بهبود سلامتی مو

این روش در مقایسه با روش های دیگر جلوگیری از ریزش مو ، روشی سریع تر و موثر تر خواهد بود زیرا در این روش تعادل های هورمونی برای رد مو مجددا برقرار می شود و شاهد موهای جدید خواهید بود.

البته بهترین روش پیشگیری از ریزش مو می باشد و بجای اینکه ویتامین به سر خود تزریق کنید،  ویتامین های لازم برای رشد مو را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا هرگز دچار ریزش مو نشوید.

فرق مزوتراپی با کاشت مو

در روش کاشت مو، مو از نقاط دیگر بدن یا فرد دیگری مو با پیاز آن جدا شده و وارد پوست سر در محل مورد نظر قرار می گیرد که به عبارت دیگر پیورند زده می شود. اما در روش مزوتراپی مو هیچ مویی داخل سر نی شد و تنها با ارسال مواد مغذی و ویتامین ها به سر باعث تحریک رشد مو می شود و همچنین از ریزش مو نیز جلوگیری می کند.

روش انجام مزوتراپی مو

در روش مزوتراپی مو ، مایعی حاوی مواد مغذی در مزودرم پوست سر تزریق می شود. مزودرم محلی بین لایه های چربی بافت و پوست سر است. برای تزریق از تفنگ مزوتراپی استفاده می شود که در سر این دستگاه سوزن های استریل شده ای قرار دارد که محلول را به درون سر تزریق می کند.مزوتراپی به دو روش تحریک مکانیکی و تحریک شیمیایی برای تحریک مو استفاده می شود و ترکیبی می باشد.

زمانی سوزن وارد پوست سر شده، سوراخی کوچک در پوست سر ایجاد می شود که باعث تحریک پوست می شود که خودش را ترمیم کند که باعث می شود پوست کلاژن و الاستین تولید کند. کلاژن و الاستین دو ماده ضروری برای رشد پوست و موی سالم می باشد. این سوراخ ها به قدری ریز هستند که باعث تخریک کلاژن های قدیمی نمی شود.

مواد شیمیایی که از به پوست سر وارد می شود باعث ایجاد پاسخ در مزودرم شده که در نتیجه آن مو تقویت می شود. این نکته بسیار مهم است که موادی که می خواهید استفاده کنید از لحاظ کیفیت خوب باشد زیرا کیفیت ماده تاثیر زیادی در نتیجه کار دارد.

پایه موادی که در مزوتراپی مو استفاده می شود به علت ریزش مو در فرد وابسته می باشد.این مواد شامل ویتامین ها و مواد مغذی است و به همین علت به عنوان روشی بی خطر برای بهبود رشد مو به حساب می آید.

مدت زمان اثر مزوتراپی مو

مزوتراپی مو معمولا طی 8 تا 10 جلسه انجام می شود که به صورت هفتگی می باشد و هر جلسه حدود نیم ساعت زمان می برد. مدت زمان اثر مزوتراپی مو اگر برای درمان ریزش مو استفاده می شود از جلسه پنجم شروع به تاثیر واقعی خواهد کرد.

چه کسانی نباید مزوتراپی کنند

از انجا که مزوتراپی ورود ویتامین و مواد مغذی به پوست سر می باشد و به عنوان یک روش بی خطر شناخته می شود اما برخی از افراد نباید از این روش استفاده کنند.

افرادی که نباید از روش مزوتراپی مو استفاده کنند شامل:

  • افراد با مشکلات پوستی
  • افرادی که دچار التهاب پوست هستند
  • بیماران دیابتی
  • مبتلایان به هموفیل
  • زنان باردارد

درمان موخوره با مزوتراپی مو

یکی دیگر از فواید درمانی مزوتراپی مو ، درمان موخوره است که می توان با این روش آن را درمان کرد.البته مزوتراپی مو زمانی برای موخوره مناسب است که بسیار شدید باشد و با تشخیص متخصص مو توصیه شود.

عوارض جانبی مزوتراپی مو

مزوتراپی مو عوارضی مانند مشکلات حساسیتی و یا تداخل دارویی را ایجاد نمی کند و همچنین نیازی به بیهوشی نمی باشد. مزوتراپی مو درد بسیار کمی دارد و هیچ عوارض جانبی طولانی یا دائمی ندارد.

تنها عوارض جانبی مزوتراپی کبودی و درد در پوست سر می باشد که کبودی در مدت کمتر از یک هفته بهبود پیدا کرده و درد پوست سر نیز در طول 24 تا 48 ساعت بهبود می یابد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.