شفا مگ

نارسایی کبد: 8 درمان خانگی برای نارسایی کبد

با درمان های خانگی و داروهای گیاهی می توان نارسایی کبد و برخی از بیماری های کبد را درمان کرد و این درمان ها باعث بهبود عملکرد و جلوگیری اختلال کبد میشود.

درمان خانگی برای نارسایی کبد

نارسایی کبد و بیماری هایی که به کبد مرتبط هستند می توانند باعث اختلال در سیستم های بدن ایجاد شود که با درمان های خانگی و داروهای گیاهیی می توان در بهبود آنها کمک کرد.اگر مشکلاتی برای عضو مهم بدن یعنی کبد ایجاد شود باعث اختلال در سایر سیستم های بدن می شود که با کمی تغییر در برنامه غذایی و رژیم های غذایی می توان این عضو مهم را محافظت کرد.

این عضو مهم باعث سوخت و ساز قند، چربی و آهن می شود و به سوخت و ساز چربی کمک زیادی می کند و عضوی برای ذخیره سازی ویتامین های بدن می باشد. اگر دچار مشکلات کبدی شده باشید علائمی مانند ضعف، کاهش وزن، تهوع، استفراغ و زردی پوست و چشم می باشد.

برخی از اختلالات کبدی و بیماری های کبدی با درمان های خانگی برطرف خواهند شد و همچنین به عملکرد بهتر کبد کمک می کند. اما اگر مشکلات کبدی پیشرفته باشد آنوقت نیاز به مصرف دارو دارد .

گیاه خار مریم برای کبد

گیاه خار مریم از جمله گیاهانی است که برای بسیاری از بیماری های مرتبط با کبد مورد استفاده قرار می گیرد.این گیاه دارویی برای درمان کبد چرب بسیار موثر است. گیاه خار مریم می تواند برای هپاتیت ویروسی، سیروز کبدی و سمی شدن کبد بسیار تاثیر گذار است.

خار مریم را می توانید از عطاری ها تهیه کنید و همچنین کپسول آن در داروخانه ها موجود می باشد . برای مصرف خار مریم برای کبد 900 میلی گرم از این گیاه را می توانید 2 بار در روز همراه با غذا مصرف کنید.

پاکسازی کبد با سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده غذایی موثر برای سم زدایی کبد است. سرکه سیب علاوه بر خواص سم زدایی برای لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است.سرکه سیب باعث سوخت و ساز چربی در بدن می شود که علاوه بر کاهش وزن باعث می شود چربی کمتری در کبد ذخیره شود و باعث جلوگیری از ابتلا به کبد چرب نیز می شود.

بهترین زمان مصرف سرکه سیب قبل از غذا می باشد که به مقدار یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب ریخته و با یک قاشق چایخوری عسل میل کنید. برای پاکسازی بهتر کبد روزی 3 بار مصرف کنید.

انگور فرنگی برای بهبود عملکرد کبد

این میوه یکی از غنی ترین منابع ویتامین C است و به حفظ عملکرد کبد در سطح مطلوب کمک می کند. شما می توانید چهار تا پنج عدد انگور فرنگی را در روز بخورید یا آن را در سالاد استفاده کنید.

شیرین بیان برای کبد چرب

شیرین بیان یکی از گیاه های مفید برای بسیاری از بیماری ها می باشد که یکی از مهمترین خواص آن برای کبد می باشد.شیریم بیان برای کبد چرب بسیار مفید است و می تواند در درمان کبد چرب بسیار موثر می باشد.

پودر ریشه شیرین بیان را در آب جوش ریخته و چند دقیقه مواد آن را فشار داده تا عصاره آن به طور کامل خارج شده و چای آن را یک یا 2 بار در روز مصرف کنید.

خواص زردچوبه برای کبد

زردچوبه بسیار برای کبد مفید است و سرشار از آنتی اکسیدان مفید برای کبد است.زردچوبه می تواند سلامت کبد را بطور قابل توجهی بهبود بخشد و علاوه بر بهبود کیفیت کبد دارای خواص ضد ویروسی می باشد و از تکثیر ویروس های هپاتیت B و C جلوگیری می کند.

دانه کتان برای عملکرد کبد

دانه کتان مانع از حرکت هورمون در خون می شود که با این کار فشار بر روی کبد کاهش می یابد. استفاده از بذر کتان خرد شده در سالاد و نان می تواند باعث بهبود عملکرد کبد می شود.روزانه ۳۷٫۲ گرم تخم کتان برای مصرف داده شد.دو تا سه قاشق غذا خوری تخم کتان در روز می توانید مصرف کنید.

سبزیجات برای کبد

اسفناج و آب هویج یک درمان برای درمان سیروز کبدی است که با مخلوط کردن آب اسفناج و آب هویج کبد را درمان کرد.برای محافظت کبد از بیماری ها و پاکسازی سموم رسوب کرده در آن آووکادو و گردو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سبزیجات برگ دار با تحریک جریان صفرا و پکتین موجود در سیب با حذف سموم از دستگاه گوارش به سلامت کبد کمک می کنند.
از طرفی، نوشیدن 10 تا 12 لیوان آب روزانه برای سالم نگه داشتن کبد و پاکسازی آن از سموم موثر است.

چای ریشه قاصدک برای کبد چرب

چای ریشه قاصدک می تواند باعث بهبود کیفیت کبد و درمان کبد چرب شود. برای تهیه دمنوش ریشه قاصدک مقداری از آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و بگذارید 15 دقیقه دم بکشد و سپس از صافی رد کرده و آن را بنوشید. این دمنوش را می توانید روزی 2 بار مصرف کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.