شفا مگ

خواص تخمه کدو برای مردان

تخمه کدو خواص زیادی برای بدن، بخصوص برای مردان دارد و منبع مناسبی از چربی های سالم، منیزیم و روی است که برای بیماری ها و سلامت بدن بسیار مفید است.

خواص تخمه کدو برای مردان

تخمه کدو سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن است که دارای منبع مناسبی از چربی های سالم، منیزیم و روی می باشد که برای بدن بسیار مفید هستند. تخمه کدو دارای مقادیر زیادی انتی اکسیدان است که می توانند با رادیکال های آزاد بدن مبارزه کنند.

طبع تخمه کدو سرد و تر است و همچنین سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، پتاسیم، ویتامین B2 و فولات می باشد که می توانید به صورت خام یا بو داده مصرف کنید و از خواص آن بهرمند شوید.

تخمه کدو چاق کننده است؟ این سوالی است که خیلی ها در ذهن خود می پرسند و باید گفت که مصرف بیش از حد تخمه کدو می تواند برای افرادی که فعالیت کمی دارند چاق کننده باشد.

ارزش غذایی تخمه کدو

  • کالری : ۴۴۶
  • فیبر : ۱۸ گرم
  • کربوهیدرات : ۵۴ گرم
  • پروتئین : ۱۹ گرم
  • چربی: ۱۹ گرم

خواص تخمه کدو برای مردان

تخمه کدو برای مردان بسیار مفید می باشد و باعث بهبود کیفیت اسپرم و افزایش میزان باروری در مردان می شود. تخمه کدو تنبل باعث می شود سطح تستسترون در مردان افزایش یابد و باعث بهبود تولید مثل در آنها می شود.

خواص تخمه کدو برای پروستات

تخمه کدو می تواند علائم هیپرپلازی خوش خیم پروستات یا وضعیتی که در آن غده پروستات بزرگ شده و می تواند باعث مشکلات ادراری در آنها شود را کاهش می دهد. تخمه کدو اگر به طور مناسب مصرف شود می تواند بیماری های مثانه را درمان کند.تخمه کدو از تجمع مواد سمی در کلیه که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند جلوگیری کرده و می تواند برای درمان سنگ کلیه مفید باشد.

علاوه بر خواص تخمه کدو برای مردان سایر خواص دیگری نیز برای بدن انسان دارد. جالب است بدانید که بر خلاف تصور تخمه کدو برای کاهش وزن و لاغری بسیار مناسب است. چربی های موجود در تخمه کدو چربی های غیر اشباع است و باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و میزان تعادل هورمونی را حفظ می کنند.این روند باعث کاهش اشتها و کاهش وزن می شود.مصرف یک مشت تخمه کدو صبح ناشتا می تواند برای کاهش وزن مناسب باشد.

تخمه کدو غنی از چربی اشباع نشده، فیبر و مواد مغذی شامل منیزیم و اسیدهای آمینه است که به افزایش سطح تستوسترون کمک می کند. تخمه کدو همچنین حاوی اسید آمینه لوسین است که برای کاهش چربی بدن مفید بوده و بنابراین یک مکمل غذایی محبوب برای بدنسازی در بین ورزشکاران و بدنسازان می باشد.

عوارض تخمه کدو

مصرف زیاد تخمه کدو باعث عوارضی از جمله درد معده، سوء هاضمه، تجمع گاز در روده، اسهال و یبوست می شود و همچنین ممکن است در برخی از افراد که دارای میگرن هستند حملات میگرنی را تشدید کند.

تخمه کدو ممکن است در برخی افراد واکنش های الرژیک مانند سردرد، سرفه و تنگی نفس در افراد حساس به تخمه کدو تنبل و کدو حلوایی وجود دارد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.