شفا مگ

طالبی گرم است یا سرد

طالبی میوه ای شیرین و خوشمزه که دارای مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی است که در ادامه با طبع و خواص طالبی در بارداری، یبوست، پوست، مو بیشتر آشنا شوید.

طالبی گرم است یا سرد

طالبی از جمله میوه هایی است که دارای بیشترین منبع از ویتامین A می باشد که می توانید 129% از نیاز ویتامین A روزانه بدن را تامین کند. ویتامین A موجود در طالبی می تواند تاثیر زیادی در بهبودی بینایی و پوست بدن داشته باشد.

علاوه بر ویتامین A طالبی سرشار از ویتامین C می باشد.البته ویتامین ها و مواد مغذی دیگری نیز در طالبی موجود می باشد که شامل پتاسیم، فولات، منیزیم، ید و ویتامین های گروه B است.

ویتامین C بالایی که در طالبی می باشد می تواند بدن را از بروز سرطان ریه، پستان، مثانه، روده بزرگ محافظت کند و خطر احتمال بیماری های فوق را در بدن کاهش دهد. ویتامین C موجود در طالبی می تواند با خواص آنتی اکسیدانی خود باعث  جلوگیری از تخریب رایدکال های آزاد در بدن شود.

طالبی دارای مقدار زیادی فیبر غذایی است که برای کسانی که از یبوست رنج می برند بسیار مفید است و به عنوان یک میوه اشتها آور شناخته می شود. طالبی یک ملین و ادرار آور است و می تواند باعث کاهش یبوست شود و همچنین از بین بردن و جلوگیری از شن و سنگ کلیه بسیار مفید است.

یکی از موارد مورد استفاده از طالبی برای درمان ورم های پوستی و سوختگی های سطحی می باشد. برای این منظور مقداری از گوشت طالبی را برش زده و بر روی سوختگی سطحی قرار دهید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.

کالری پایین و فیبر بالای موجود در طالبی باعث کاهش اشتها شده و با پیشگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد چاق کمک می کند.

طبع طالبی گرم است یا سرد

طبع طالبی گرم و تر است و دارای خواص زیادی برای بدن می باشد و می تواند برای برخی از قسمت های بدن بسیار مفید باشد.طالبی برای کسانی که از کم خونی و یبوست رنج می برند بسیار مفید می باشد.

خواص طالبی برای مو

طالبی میوه ای است سرشار از ویتامین A که می تواند برای رشد و جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید باشد،همچنین مقدار بالای ویتامین C در طالبی می تواند باعث ساخت و نگهداری کلاژن شود.

مقدار زیاد ویتامین A و ویتامین C در طالبی باعث شده است به تنهایی بتواند برای جلوگیری از سفیدی زودرس مو و ریزش مو بسیار مفید باشد و همچنین در سلامت بدن نقش زیادی داشته باشد.

خواص طالبی برای پوست

طالبی سرشار از بتاکاروتن است که برای تولید ویتامین A در بدن مورد نیاز است و همچنین دارای مقادیر زیادی آب و ویتامین های گروه B می باشد که می تواند برای درمان خشکی پوست و چین و چروک پوست یک میوه موثر باشد.

طالبی می تواند علاوه بر درمان چین و چروک پوست در کنترل جوش و آکنه بسیار مفید باشد و به دلیل داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان می تواند به عنوان یک ضد التهاب برای پوست باشد. اگر می خواهید از خواص ضد التهابی آن استفاده کنید می توانید یک لایه نازک از طالبی را روی پوست صورت خود قرار دهید و 15 دقیقه بعد آن را بشویید.

خواص طالبی برای زنان باردار

طالبی به دلیل دارا بودن ویتامین ها و مواد مغذی  برای زنان باردار مفید است و همچنین باعث کاهش و کنترل کلسترول می شود. محتوی ویتامین C موجود در طالبی از آسیب های اکسیدی به سلول های زن باردار پیشگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

یکی از خواص مهم طالبی برای زنان باردار ویتامین A موجود در طالبی می باشد که باعث تقویت کردن قدرت بینایی جنین می شود. همچنین ترکیب ویتامین های گروه B موجود در طالبی باعث بهبود رشد جنین می گردد.

مقدار اسید فولیک موجود در طالبی می تواند به یک حاملگی نرمال کمک زیادی کرده و از خطر ابتلا به اختلالات لوله های عصبی در جنین پیشگیری کند. همچنین پتاسیم موجود در این میوه باعث می شود فشار خون را در دوران بارداری کنترل کند.

نکاتی درباره مصرف طالبی

  • کسانی که دچار سندرم روده تحریک پذیر هستند نباید طالبی مصرف کنند زیرا باعث تشدید و شدت بیماری می شود.
  • افرادی که دچار دیابت هستند در مصرف طالبی احتیاط کنند
  • در بعضی افراد مصرف زیاد طالبی باعث اسهال یا نفخ می شود.
  • مصرف طالبی بعد از غذا برای درمان کم خونی بسیار مفید است.
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.