شفا مگ

خواص آب خیار برای پوست صورت و جوش

آب خیار سرشار از مواد مغذی است که به متابولیسم کمک می کند و همچنین باعث خروج مواد مضر و سمی از بدن می شود که می تواند باعث کاهش جوش های پوست می شود.آب خیار سرشار از آب است و می تواند آب بدن را تامین کند و از کم آبی جلوگیری کند.آب خیار یک منبع بسیار زیاد از ویتامین ها و مواد معدنی است که سموم بدن را از بین می برد و باعث کاهش روند پیری و بهبود وضعیت پوست می شود.

خواص آب خیار برای پوست صورت

تاثیر آب خیار روی پوست

استفاده روزانه از آب خیار به متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک زیادی می کند که باعث بهبود وضعیت پوست می شود.آب خیار سرشار از مواد آلی زیادی است که باعث تسریع در متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود.با افزایش سوخت و ساز بدن ویتامین و مواد معدنی بیشتری در بدن جذب می شود که باعث بهبود وضعیت پوست، ناخن و مو می شود.

تاثیر آب خیار بر جوش صورت

جوش های صورت به علت های متفاوتی از جمله سموم موجود در بدن ایجاد می شود.با مصرف روزانه آب خیار می تواند بر ترمیم پوست تاثیر زیادی داشته باشد و همچنین باعث می شود تمام سموم و مواد مضر از بدن خارج می شوند که به کاهش سریع جوش های صورت کمک زیادی می کند.

آب خیار یک ملین است

آب خیار یک ملین طبیعی است که با استفاده منظم از آب خیار  باعث می شود همه مواد مضر برای بدن را دفع شود و همچنین از تشکیل کریستال و سنگ در مثانه یا کلیه ها محافظت می کند. آب خیار می تواند باعث بهبود کلسترول خون شود که این امر تاثیر مثبتی بر وضعیت بدن دارد.

آب خیار خاصیت ضد پیری

با نوشیدن آب خیار سرعت پیری را در بدن کاهش دهید. به دلیل مواد معدنی پتاسیم و منیزیم در آب خیار، فرایند اکسیداسیون مختلف در بدن کند می شود و در نتیجه سرعت تخریب سلول ها را کند میکند و زمان و روند پیری را متوقف می سازد. هر 100 گرم خیار 147 میلی گرم پتاسیم دارد. به همین دلیل نوشیدن آّ خیار به طور مرتب توسط افراد دیابتی و همچنین افرادی که مایل به عمر و جوانی طولانی مدت هستند توصیه میشود.

آب خیار برای رفع التهاب پوست

آب خیار خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند باعث کاهش التهاب پوست شود.برخی از پوست ها با قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث التهاب می شوند و برای رفع التهاب پوست خود می توانند از آب خیار استفاده کنند.

ابتدا یک عدد خیار را رنده کرده و با یک پارچه آب خیار را بگیرید و روی پوست خود بمالید. با این ماسک عالی علاوه بر رفع التهاب پوست، باعث سفیدی و درخشانی پوست نیز می شود.

خواص آب خیار برای چاقی صورت

آب خیار سرشار از آب می باشد و حدود 90% آن آب است و دارای خواص بسیاری برای لطافت و آبرسانی پوست دارد. موثر ترین راه چاق شدن صورت افزایش آب میان بافتی سلولهای صورت است.

با مصرف روزانه آب خیار می توانید آب میان بافتی سلولهای پوست را تامین کند. همچنین می توانید خیار را رنده کرده و روی پوست خود بگذارید و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد از 2 هفته باعث آبرسانی و پر شدن صورت می شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.