شفا مگ

لیست غذاهای سالم: مواد غذایی سالم برای بدن

با داشتن لیست مواد غذایی سالم و قرار دادن آنها در رژیم غذایی،می توانید به راحتی یک بدن سالم و لاغری داشته باشید و تمام مواد مغذی برای بدن را تامین کنید.با اضافه کردن مواد غذایی سالم به رژیم غذایی روزانه خود می توانید خود را در قبال بیماری ها بیمه کنید.در ادامه با لیستی از مواد غذایی سالم که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین می باشند آشنا شوید

لیست غذاهای سالم: مواد غذایی سالم برای بدن

1- سیب : سیب یک منبع بسیار عالی از فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان است و می تواند در زمان احساس گرسنگی شما را به راحتی سیر کند.این میوه را می توانید به عنوان یک میان وعده عالی در برنامه خود قرار دهید. مصرف روزانه یک عدد سیب می تواند از سرماخوردگی شما را محافظت کند.

2- آووکادو: آووکادو یک میوه ای متفاوت که بجای داشتن کربوهیدرات، سرشار از چربی های سالم است و حاوی فیبر ، پتاسیم و ویتامین سی فراوانی می باشد.

3- موز:  موز یک میوه بسیار مفید است که سرشار از فیبر و آب است. موز به عنوان یک میوه سرشار از پتاسیم شناخته می شود و دارای ویتامین های زیادی از جمله ویتامین B6 میباشد.

4-پرتقال : پرتقال به دلیل داشتن ویتامین C به خوبی نزد تمام مردم شناخته شده است . علاوه بر ویتامین سی ، پرتقال سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است.

5- سرکه سیب : مطالعات نشان داده که سرکه سیب به کاهش قند خون کمک میکند و همچنین باعث کاهش وزن هم میشود.

6- توت فرنگی: توت فرنگی بسیار مغذی و کالری بسیار کمی دارد. این میوه دارای ویتامین سی ، فیبر و منگنز است.

7- تخم مرغ : یکی از مواد مغذی موجود است. تخم مرغ دارای کلسترول زیاد است که طبق مطالعات کاملا بی خطر و سالم است.

8- سینه مرغ : از نظر چربی و کالری بسیار کم است . اما پروتئین بالایی دارد. اگر تمایل به خوردن کربوهیدرات ها ندارید میتوانید سینه مرغ را در وعده های غذایی خود جایگزین کنید.

9- گوشت بره: گوشت بره دارای اسید های چرب امگا 3 هستند.

10- بادام: یک دانه محبوب میباشد که درای ویتامین E ، انتی اکسیدان ، منیزیم و فیبر است. همچنین بادام میتواند به کاهش وزن هم کمک کند.

11 - دانه چیا : دانه چیا از جمله مواد مغذی پر چرب میباشد . این دانه حاوی فیبر ، منیزیم ، منگنز ، کلسیم و سایر مواد مغذی دیگر است.

12 - نارگیل : نارگیل ها سرشار از فیبر و اسید های چرب قدرتمند به نام تری گلیسیرید هستند.

13- گردو : گردو بسیار مغذی و دارای فیبر و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.

14- بادام زمینی : این دانه خوشمزه ، دارای مواد مغذی و آنتی اکسیدان زیادی است . بادام زمینی میتواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

15-مارچوبه: مارچوبه یک سبزی محبوب است و کالری کربو هیدرات کمی دارد اما سرشار از ویتامین K میباشد.

16- فلفل دلمه ای:فلفل دلمه در رنگ های مختلفی از جمله قرمز و زرد و سبز وجود دارد.این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین سی است.

17-کلم بروکلی: یک سبزی صلیبی است که منبع بسیار خوبی از فیبر و ویتامین های سی و کا است و مقادیر مناسبی پروتئین دارد.

18- هویچ : هویچ یک سبزی ریشه ای محبوبی است . بسیار ترد و سرشار از مواد مغذی مانند فیبر و ویتامین A است. همچنین مقدار زیادی آنتی اکسیدان بتاکاروتن است.

19- گل کلم : گل کلم میتواند خطر چاقی، دیابت، بیماری قلبی را کاهش دهد و سلامت کلی بدن را بهبود ببخشد.

20- خیار : خیار یکی از محبوب ترین سبزیجات جهان است و کالری کمی دارد و بیشتر از آب تشکیل شده است.

21- سیر : سیر فوق العاده سالم است . این ماده غذایی حاوی ترکیبات ارگانوسولفور است که درای اثرات بیولوژیکی قدرتمندی میباشد، از جمله بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن.

22- گوجه فرنگی : گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم و ویتامین سی هستند.

23-ماهی قزل آلا: ماهی قزل آلا نوعی ماهی روغنی است که به دلیل طعم عالی و مقدار زیاد مواد مغذی از جمله پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 بسیار محبوب است . این ماهی حاوی مقداری ویتامین D است

24- میگو :این غذای دریایی کم چرب و کم کالری است اما پروتئین بالایی دارد و همچنین دارای مواد مغذی دیگری از جمله سلنیم و ویتامین ب 12 است.

25- برنج قهوه ای:برنج قهوه ای نسبتا مغذی است و دارای مقادیر مناسبی فیبر ، ویتامین ب1 و منیزیم است.

26- جو دو سر : جو دو سر بسیار سالم است و حاوی مواد مغذی و فیبرهای قدرتمندی به نام بتا گلوکان هستند که فواید زیادی دارند.

27- عدس : عدس یکی دیگر از حبوبات محبوب است که سرشار از فیبر و پروتئین گیاهی میباشد.

28- شیر : شیر سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین حیوانی ، و چربی های سالم میباشد. علاوه بر این شیر یکی از بهترین منابع غذایی حاوی کلسیم است.

29- ماست: ماست با افزودن باکتری های زنده به شیر ساخته میشود و بسیاری از اثرات سلامتی ماست مانند شیر است اما یکی از مزایای ماست باکتری های پروبیوتیک است.

30- روغن نارگیل : روغن نارگیل حاوی مقادیر نسبتا زیادی MCT است و به پیشگیری از بیماری الزایمر کمک میکند و همچنین میتواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

31 - روغن زیتون : روغن زیتون یکی از سالم ترین روغن های گیاهی است که میتوانید استفاده کنید . این ماده حاوی چربی های اشباع نشده است که برای سلامت قلب مفید است.

32- سیب زمینی : سیب زمینی ها حاوی پتاسیم هستند و تقریبا از هر ماده مغذی مورد نیاز شما برخوردار است

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.