شفا مگ

درمان خانگی برای تسکین گلودرد

گلودرد معمولا با سرماخوردگی یا آنفولانزا همراه است و باعث درد و ناراحتی در بیمار می شود و در زمان گلودرد ممکن است احساس خشکی، تورم و خراش در گلو کنید.البته ممکن است گلودرد به دلیل آلرژی باشد یا مرتبط با خشکی دمای اتاق باشد.گلودرد ممکن است به دلیل عفونت باکتریایی مانند گلو درد استرپتوکوکی باشد که در این مورد پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند.در این مطلب به روش های تسکین گلودرد را قرار دادیم.

درمان خانگی برای تسکین گلودرد

مصرف غذاهای گرم

غذاهای نرم و قارچ باعث کاهش اصطکاک کمتری در گلو می شود.برای آرام بخشیدن به گلو و تسکین آن ، میتواند از سوپ سبزیجات استفاده کنید. این سوپ ها بسیار سالم هستند و علاوه بر ویتامین ها و مواد مغذی که به بدن شما می دهد گرمای آن باعث می شود گلوی شما را تسکین دهد.

مایعات تسکین دهنده

وقتی به هر نوع عفونتی مبتلا شدید باید هوشیار باشید.در آب گرم مقداری لیمو یا زنجبیل یا عسل اضافه کنید و در طول روز مصرف کنید.

غرغره آب نمک

نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید. آب نمک را غرغره کنید و آب آن را بیرون بریزید. این کار را در طول روز چند بار تکرار کنید. با این کار هم به درمان عفونت گلو کمک می کند و هم باعث تسکین درد گلو می شود.

آبنبات های سرما خوردگی

سعی کنید بزاق دهان خود را بیشتر کنید تا از خشکی دهان کم شود. خشکی گلو باعث می شود بیشتر احساس درد کنید. برای این کار از آب نبات های سرماخوردگی استفاده کنید. این آب نبات ها اکثرا هم حاوی ویتامین C هستند و هم باعث می شوند که بزاق در دهانتان ترشح کند.

مرطوب کردن هوای اتاق

هوای خشک باعث می شود گلوی شما نیز خشک شود و باعث احساس درد و سرفه بیشتر می شود. سعی کنید در اتاقی که استراحت می کنید یک دستگاه مرطوب کننده قرار دهید. اگر دستگاه مرطوب کننده ندارید می توانید یک ظرف را آب کرده و بگذارید تا جوش بیاید. این آب را در اتاق قرار دهید و اجاز بدهید این آب تبخیر شود.

بخور آب گرم

شیر آب گرم حمام را باز بگذارید تا هوای حمام بخار بگیرد. سپس در حمام این بخار ها را استشمام کنید. یا مقداری آب را جوش بیارید و مقداری اکالیپتوس در آن بریزید و بخار آن را استشمام کنید. این کار هم به گرفتگی بینی کمک می کند و هم به تسکین گلودرد بسیار موثر است.

مصرف مسکن ها

اگر درد گلو شما را اذیت می کند می توانید از مسکن های غیر استروئیدی استفاده کنید. استامینوفن یا ایبوپروفن می تواند درد رابرای مدتی تسکین دهد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.