شفا مگ

درمان خانگی واژینوز باکتریال

درمان خانگی واژینوز باکتریال یکی از روش های درمان این بیماری است.نتیجه گیری درمان هر کدام از درمان ها در بعضی از موارد موثر تر از درمان های دیگر است.البته درمان های خانگی هیچوقت نمی تواند جای درمان ها و نسخه های پزشک بگیرد.واژینوز باکتریال یک عفونت واژن است که می توان با روش های خانگی و دارویی درمان کرد.از درمان خانگی واژینال باکتریال می توان به سیر ، ماست ، روغن درخت چای و داروهای درمانی اشاره کرد.

درمان خانگی واژینوز باکتریال
  1. درمان عفونت واژن با ماست 
  2. درمان عفونت واژن با سیر
  3. درمان عفونت واژن با روغن درخت چای
  4. درمان عفونت واژن با کپسول اسید بوریک
  5. رعایت نکات بهداشتی
  6. عوارض درمان خانگی

واژینوز باکتریال یک عفونت واژن است که در اثر رشد بیش از حد باکتری های بد ایجاد می شود. واژینوز باکتریایی یک بیماری شایع است که بسیاری از خانم ها ممکن است به آن دچار شوند.اگر واژینوز باکتریال شدید باشد می بایست سریعا به پزشک مراجعه کنید.

همچنین اگر علائم بعد از یک هفته از درمان در منزل برطرف یا کاهش پیدا نکرد به متخصص زنان مراجعه کنید. پزشک احتمالا آنتی بیوتیک خوراکی یا کرم و ژل های آنتی بیوتیک را برایتان تجویز می کند.

درمان عفونت واژن با ماست 

ماست یک پروبیوتیک طبیعی است که حاوی باکتری های سالم زیادی است.خوردن ماست می تواند به بازگرداندن باکتری های سالم به بدن کمک کند. این امر به ایجاد یک محیط متعادل برای واژن کمک کند.

درمان عفونت واژن با سیر

 مصرف سیر می تواند به درمان واژینوز باکتریال کمک زیادی کند. سیر خاصیت ضد باکتریایی خوبی دارد و مدت هاست که به عنوان داروی خانگی برای واژینوز باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرد.مصرف یک قرص سیر می تواند یک گزینه برای درمان واژینوز باکتریال باشد.

درمان عفونت واژن با روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ بسیار قوی است که می تواند به درمان موفقیت امیز واژینوز باکتریایی کمک کند. این نوع روغن ها می بایست با روغن های حامل مانند نارگیل ، بادام یا روغن زیتون رقیق شوند. البته می بایست روغنی انتخاب کنید که مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

برای این کار 5 تا 10 قطره روغن درخت چای را در یک اونس روغن حامل مخلوط کنید. نباید از روغن چای به تنهایی استفاده کنید زیرا ممکن است پوست را بسوزاند. بعضی از افراد به روغن چای حساسیت دارند.برای مشخص شدن اینکه آیا به این روغن حساسیت دارید میبایست کمی از این روغن رقیق شده به اطراف واژن بزنید و مدت 24 تا 48 ساعت صبر کنید. اگر واکنشی مشاهده نکردید ، این روغن برایتان بی خطر است.

درمان عفونت واژن با کپسول اسید بوریک

از کپسول اسید بوریک می تواند برای درمان واژینوز باکتریایی استفاده کرد. کپسول اسید بوریک را می تواند هر شب به مدت 2 هفته به منظور واژینوز باکتریایی در واژن وارد کرد. این دارو را نباید خورد و دور از دسترس کودک باید قرار دهید.

رعایت نکات بهداشتی

نواحی واژن و مقعد نزدیک به هم هستند. با انجام بهداشت می توانید به درمان و پیشگیری از واژینوز باکتریایی کمک کنید.همیشه بعد از حمام آن نواحی را از جلو به عقب پاک کنید تا از آلودگی مدفوع جلوگیری شود.

نواربهداشتی خود را چندین بار در روز در طول دوره قاعدگی تعویض کنید. این موارد به رفع سریع واژینوز باکتریایی کمک زیادی خواهد کرد.

عوارض درمان خانگی

اگر داروهای خانگی موثر نباشد و واژینوز باکتریایی درمان نشود ، میتواند ادامه یابد و بدتر شود. اگر واژینوز باکتریال درمان نشود ممکن است باعث خطراتی همچون افزایش خطر انقباض سایر عفونت های مقاربتی ، پیشرفت بیماری التهابی لگن شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.