شفا مگ

5 خواص خیار برای سلامتی بدن

خیار سرشار از مواد مغذی، ویتامین، مواد معدنی و آب می باشد و منبع خوبی از پتاسیم، فسفر است و خواص زیادی برای پوست، دستگاه گوارش،فشار خون، دیابت دارد.خیار سرشار از مواد معدنی از جمله پتاسیم، منیزیم، ویتامین سی است.خیار به عنوان یک رفع کننده عطش و خنک کننده بدن شناخته می شود.خیارها معمولا هنگام مصرف همراه با غذاهای فراوری شده و غذاهای حاوی قند زیاد به عنوان آنتی اکسیدان عمل میکند.در مطالعات انجام شده مصرف یک ماه خیار نشان داده که فعالیت های آنتی اکسیدانی بدن را بالا میبرد.در ادامه با برخی از خواص خیار آشنا شوید.

خواص خیار برای سلامتی بدن

خواص خیار برای پوست

خیار سرشار از سیلیس است که یک عنصر اساسی در ایجاد بافتهای همبند قوی و سالم در عضلات ، رباط ها ، تاندون ها ، غضروف و استخوان ها میباشد. پزشکان غالبا آب خیار را به دلیل دارا بودن سیلیس برای داشتن پوستی سالم تر و روشن تر توصیه می کنند.

اهمیت مایعات و هیدراتاسیون برای سلامت پوست بسیار مهم است. مقدار زیاد آب خیار یک آبرسان طبیعی میباشد. اسکوربیک و کافئین اسید دو ترکیب حیاتی در خیار هستند که به جلوگیری از کم شدن آب بدن کمک میکند.

عصاره خیار اغلب به صورت موضعی برای معالجه انواع مختلفی از بیماری های پوستی مانند آفتاب سوختگی و تورم زیر چشم مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین ممکن است در درمان سایر بیماری های پوستی مانند پسوریازیس ، اگزما و آکنه کمک کند. این موارد برخی از دلایلی است که خیار بصورت موضعی برای مشکلات مختلف پوستی استفاده میشود.

خواص خیار برای یبوست

خیار ترکیبی از فیبر و آب است و بدن شما را در برابر یبوست و سنگ کلیه محافظت میکند. پوست خیار حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است ، بنابراین سعی کنید خیار را بدون پوست کندن مصرف کنید تا بیشترین مواد مغذی را به بدن خود برسانید.

خواص خیار برای فشار خون

بر اساس مطالعات انجام شده خیار به عنوان روشی برای کاهش فشار خون میباشد. برای کاهش فشار خو مصرف غذاهای پر منیزیم ، پتاسیم و فیبر بسیار مهم است. پس خیار میتواند به تنظیم فشار خون کمک کند و به ساختار بافت های همبند در بدن از جمله ، عضلات ، استخوان ، رباط ، غضروف و تاندون ها کمک میکند.

خواص خیار برای دیابت

خیار برای کمک به کنترل گلوکز در بیماران دیابتی مفید است. شاخص گلیسمی خیار در واقع صفر است ، به این معنی است که انتخاب خوبی برای بیماران دیابتی است و میتواند به کنترل سطح گلوکز کمک کند.

سایر مزایای خیار

خیار ها از نظر اسیدیته کم هستند و برای افرادی که حساسیت معده دارند قابل تحمل میباشد. خیار با توجه به داشتن آب زیاد به عادی سازی دمانی بدن مخصوصا در تابستان کمک میکند.آب خیار یک ادرار اور است ، بنابراین میتواند در کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه کمک کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.