شفا مگ

عوارض خوابیدن با شکم گرسنه چیست

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند تصور می کنند که خوابیدن با شکم گرسنه می تواند به کاهش وزن آنها کمک کند، اما از عوارض خوابیدن با شکم خالی بی خبر هستند.این مورد کاملا درست است که با کاهش کالری دریافتی می تواند در کاهش وزن موثر باشد، بر اساسس تحقیقات انجام شده اگر با شکم گرسنه به رختخواب بروید می تواند عوارض های مختلفی به همراه داشته باشد.در ادامه با این عوارض آشنا شوید.

عوارض خوابیدن با شکم گرسنه

اختلال در خواب

اگر شام نخورده و گرسنه به رختخواب بروید، در خواب رفتن شما تاثیر زیادی می گذارد و آن را به تاخیر می اندازد. حال شما به خواب رفته اید، به علت درد های گرسنگی مغز از لحاظ ذهنی در حالت هشدار قرار دارد و این شرایط شما را از خواب عمیق شبانه محروم می کند.

کمبود خواب مناسب می تواند عوارض جانبی منفی بسیاری را در سوخت و ساز بدن و تضعیف سیستم ایمنی داشته باشد. همچنین می تواند منجر به دیابت و برخی از سرطان ها شود. پس اگر می خواهید یک کاهش وزن مناسب داشته باشید و به سلامت خود صدمه وارد نکنید هرگز با معده خالی نخوابید .

احتمال افزایش وزن

افرادی بر این تصور هستند که اگر با معده خالی به رختخواب بروند و بخوابند در کاهش وزن آنها تاثیر زیادی می گذارد. اما در واقعیت اینطور نیست، هر چه بیشتر احساس گرسنگی کنید احتمال این که روز بعد غذای بیشتری مصرف کنید زیاد است.اگر هم غذای زیادی مصرف نکنید باز تا زمان وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی شدیدتر می شود و می تواند باعث کاهش سطح قند خون می شود.

اگر با معده خالی بخوابید می تواند به مصرف مواد غذایی بیشتر در صبح روز بعد منجر شود و باعث می شود قند خون به سطح ناسالم افزایش یافته و شرایط سوخت و ساز در ادامه روز تحت تاثیر قرار بگیرد.

کاهش توده های عضلانی

اگر شب ها گرسنه می خوابید حتی ورزش کردن هم هیچ سودی برای شما ندارد. بر اساس مطالعات انجام شده خوابیدن با معده خالی می توان دبدن را از مواد مغذی ضروری برای تبدیل پروتئین به عضله محروم سازد و بدن روند تجزیه عضلات برای کسب انرژی را آغاز کند.

اگر می خواهید بهترین نتیجه از تمرینات ورزشی خود داشته باشید ، چند ساعت قبل از خواب شام سبک مصرف کنید و همچنین آب فراوان بنوشید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که نباید آنقدر غذا بخورید که احساس سنگینی یا سیری بیش از حد در شما ایجاد شود.شام سبک و مقوی می تواند یک خواب شبانه راحتی به شما بدهد.

کاهش سطح انرژی

بر این تصور هستید که تمام وعده های روز برای افراد مهم است ولی وعده شبانه مهم نیست.بدن انسان به طور مداوم در تمام شبانه روز انرژی مصرف می کند و همواره در حال سوزاندن کالری است و باید سوخت مورد نیاز برای حفظ بالاترین سطح کارایی را برای بدن تامین کرد.اگر با شکم گرسنه به خواب بروید اثر سطح انرژی کاهش می یابد.

تاثیر در خلق و خو

خالی بودن شکم و احساس گرسنگی می تواند در خلق و خوی هر فردی تاثیر بگذارد.بر اساس تحقیقات انجام شده سطح هورمون سروتونین هنگامی که فردی چیزی نمی خورد دچار نوسان می شود که این شرایط روی بخشی از مغز تاثیر می گذارد که باعث عدم کنترل خشم می شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.