شفا مگ

خواص جینسینگ با عسل و طریقه مصرف آن

جینسینگ با عسل خواص زیادی برای افزایش انرژی، تقویت قوای جسمی، حافظه، قاعدگی، سیستم ایمنی بدن، لاغری و کاهش وزن دارد که طریقه مصرف آن بسیار آسان است.

خواص جینسینگ با عسل

جینسینگ گیاهی است که خواص زیادی برای بدن دارد و امروزه این گیاه را یک تقویت کننده قوای جنسی و سیستم ایمنی بدن می شناسند. این گیاه در طب سنتی چین هزاران سال مورد استفاده قرار می گرفته است و آن را پادشاه گیاهان دارویی می نامیدند.

جینسینگ به علت طعم تلخی که دارد برای تهیه دمنوش یا نوشیدنی جینسیگ، آن را با عسل ترکیب می کنند که علاوه بر طعم دار کردن، خواص بیشتری پیدا می کند. عسل یک ماده ضد باکتری و ضد قارچ طبیعی است، همچنین حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها از جمله پیریدوکسین ،ویتامین ب 2، ویتامین ب5، تیامین و مواد معدنی مانند کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز و فسفر است. این ماده به علت آنتی اکسیدان زیادی که کارد می تواند یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن باشد.

جینسینگ یک گیاه انرژی زا است و ترکیب آن با عسل باعث می شود علاوه بر انرژی بالایی که به بدن می دهد در سلامتی نقش زیادی را ایفا کند. زمانی که جینسینگ با عسل ترکیب می شود باعث افزایش قدرت جسمانی و انرژی می شود. این نوشیدنی برای ورزشکاران و افرادی که به دنبال نشاط و شادابی هستند بسیار مفید است.

دمنوش جینسینگ با عسل دارای خواص زیادی از جمله کاهش سطح استرس است و با افزایش اکسیژن رسانی به سلول ها، احیای گردش خون و بازسازی سلول ها باعث کاهش روند پیری می شود. همچنین این معجون یک سم زدای بسیار موثر است.

فواید جیسینگ و عسل شامل از بین بردن استرس و اضطراب، مقابله با افسردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. همچنین با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند در فصل های زمستان باعث جلوگیری از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا شود.

جینسیگ با عسل همچنین برای احیای سلول های پوستی نیز استفاده می شود. این نوشیدنی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می باشد و با تحریک متابولیسم و بازسازی کننده سلول های پوستی باعث تقویت ضد پیری و پشتیبانی از عملکرد سالم پوست و رفع مشکلات پوستی مانند اگزما، چین و چروک و کک و مک می شود.

شاید برخی افراد برایشان سوال باشد که چرا جینسینگ به دو رنگ قرمز و سفید است. این دو رنگ از نظر خواص و فواید دارویی با هم مشابه می باشند. این گیاه در زمان برداشت سفید رنگ می باشد و زمانی که در برابر نور آفتاب یا بخار دادن این گیاه را خشک می کنند به رنگ قرمز در می اید. اگر می خواهید بیشتر درباره خواص جینسینگ با عسل و طریقه مصرف آن بدانید با ما همراه باشید.

خواص جینسینگ با عسل

جینسینگ یک ریشه گیاهی است که خواص زیادی دارد و به همراه عسل می تواند یک تقویت کننده قوای جنسی و افزایش دهنده انرژی باشد. عسل و جینسینگ آنتی اکسیدان زیادی دارند و می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شوند. همچنین برای آلزایمر، حافظه، درد قاعدگی، لاغری، پوست و مو و جلوگیری از پیری زودرس بسیار مفید است. در ادامه به برخی از خواص آن می پردازیم.

پیشگیری از آلزایمر

جینسیگ و عسل هر کدان آنتی اکسیدان های زیادی دارند که باعث جلوگیری از تجمع پلاک ها و رادیکال های ازاد در مغز می شوند. این آنتی اکسیدان ها مانع از زوال عقل یا آلزایمر می شوند.

افزایش حافظه و تمرکز

مصرف جینسینگ می تواند باعث افزایش حافظه، تمرکز و تقویت مغز شود و می تواند به بهبود شناختی افراد کمک زیادی کند.از این ریشه می توانید به صورت دم کرده مصرف کنید. این گیاه باعث تحریک سلول های مغز می شود و قدرت تمرکز را بیشتر می کند.

افزایش سطح انرژی و قوای جسمانی

نشان داده شده است که جینسینگ به مبارزه با خستگی و تقویت انرژی بدن کمک می کند. این گیاه می تواند به کاهش استرس، خستگی جسمی و روحی کمک زیادی کند. این گیاه با کاهش اسیب اکسیداتیو و افزایش تولید انرژی در سلول ها ممکن است به مبارزه با خستگی و تقویت فعالیت بدنی کمک کند. از این رو این گیاه برای ورزشکاران می تواند مناسب باشد.

کاهش التهاب و درد

جینسینگ خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زیادی دارد. برخی از مطالعات بر روی عصاره جینسینگ شده است که نشان می دهد این گیاه می تواند التهاب را مهار کرده و ظرفیت آنتی اکسیدانی را در سلول ها افزایش دهد. این گیاه باعث کاهش مارکرهای التهابی در بدن می شود و به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند.

کاهش درد و گرفتگی قاعدگی

جینسینگ به علت خواص ضد التهابی که دارد یک مسکن بسیار مناسب برای کاهش درد است و از آن برای درد های دوران قاعدگی و گرفتگی های شدید و تغییرات خلقی استفاده می شود. همچنین این گیاه می تواند به تقویت قوای جنسی و تنظیم هورمون های زنانه کمک زیادی کند.

کاهش وزن و لاغری

جینسینگ و عسل می توانند که کاهش اشتها کمک کنند و همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند و با افزایش سوخت و ساز بدن و کربوهیدرات ها در کاهش وزن بسیار موثر هستند.

پوست و مو

جینسینگ برای درمان انواع بیماری های پوستی می تواند بسیار موثر باشد. جینسینگ می تواند اگزما و آکنه را درمان کند. مواد معدنی و ترکیبات موجود در جینسینگ به سرعت توسط پوست جذب می شود و به بهبود گردش خون کمک می کند.

همچنین جینسینگ می تواند برای درمان ریزش مو بسیار موثر باشد. ریزش مو به خاطر ضعف سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود، ترکیبات مغذی جینسینگ با تقویت سیستم ایمنی بدن از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث افزایش رشد مو می شود

طریقه مصرف جینسینگ با عسل

طریقه مصرف جینسینگ با عسل برای بهرمندی از خواص بی نظیر آن می تواند به صورت نوشیدنی و دمنوش باشد. نوشیدنی های جینسینگ با عسل محصولاتی است که در فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رسانند.

دمنوش جینسینگ با عسل را می توانید با دو روش در خانه تهیه و میل کنید. برای تهیه دمنوش جینسینگ با عسل مقدار 5 فنجان آب را در یک قوری ریخته و آب را داغ کنید. سپس مقدار 2 گرم ریشه جینسینگ را به آن اضافه کنید وبگذارید 15 الی 20 دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید و میل نمایید.

روش دیگر برای تهیه جینسینگ با عسل این است که شما 10 برش ریشه جینسینگ خشک و پوست کنده را در مقداری عسل قرار دهید و آنها را با هم مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه بگذارید بمانند.

سپس در یک قابله کوچک 5 فنجان آب ریخته و آن را داغ کنید.( توجه داشته باشید آب نجوشد) سپس آب را روی جینسینگ و عسل بریزید و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه بمانند تا دم بکشد. سپس برش های جینسینگ را جدا کنید و میل نمایید. اگر مزه آن برای شما مناسب نبود می توانید مقداری کمی چای سبز یا عسل بیشتر به آن اضافه کنید.

هشدار های مهم

به طور کلی دوزهای روزانه استفاده از ریشه جینسینگ 1 تا 2 گرم می باشد و بهتر است برای مصرف ابتدا از دوز های پایین شروع کنید و با گذشت زمان آن را افزایش دهید.مصرف جینسینگ به مدت زیاد ممکن است عوارض های جدی داشته باشد.

اگر بیماری خاصی مانند سرطان پستان ، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز دچار هستید نباید از جینسینگ استفاده کنید. همچنین اگر بیخوابی و یا اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی دارید قبل از مصرف جینسینگ با پزشک مشورت کنید.

جینسینگ برای افرادی که بیماری قلبی دارند و یا داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند منع مصرف دارد و نباید مصرف کنند.

افرادی که داروهای دیابت مصرف می کنند باید حتما قبل از استفاده از جینسینگ با پزشک خود مشورت کنند.

اگر به جینسینگ حساسیت دارید نباید از جینسینگ استفاده کنید.

در دوران بارداری و شیردهی نباید از جینسینگ استفاده کنید. استفاده از جینسینگ در دوران بارداری می تواند باعث آسیب به جنین شود.جینسینگ ممکن است به شیر مادر منتقل شود و به نوزاد شیرده آسیب می رساند و نباید در دوران شیردهی از این گیاه استفاده کنید.

عوارض جانبی جینسینگ و عسل

ممکن است گیاه جینسینگ در برخی از افراد باعث عوارض جانبی شود که بعد از چند ساعت از بین خواهد رفت اما اگر واکنش شدید پوست، تب ، گلودرد، تورم در چهره یا زبان، سوزش چشم ، بثورات پوستی در صورت مشاهده شد سریعا با پزشک تماس بگیرید.

عوارض جانبی شایع مصرف جینسینگ ، اسهال، بی خوابی، سردرد، ضربان قلب سریع، افزایش یا کاهش فشار خون ، حساسیت سینه و خونریزی واژینال می باشد. البته اینها تمام عوارض جانبی نمی باشد و ممکن است عوارض های دیگری نیز داشت هباشید و در صورت بروز هر گونه حساسیت با پزشک خود مشورت کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.