شفا مگ

چگونه آفتاب سوختگی را از بین ببریم

آفتاب سوختگی یکی از مشکلات روزهای گرم تابستان می باشد که به علت مراقبت نکردن از پوست و بی توجهی افراد به پوست خود رخ می دهد.مراقبت از پوست یکی از راه های کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس است.اگر در روزهای گرم تابستان دچار آفتاب سوختگی شدید می توانید به دنبال داروی آفتاب سوختگی در خانه باشید زیرا مواد طبیعی هستند که می توانند این سوختگی پوست را درمان کنند. همچنین برخ از مواد غذایی هستند که با مصرف آنها می توانید بدن خود را در برابر آفتاب مقاوم سازید و از بروز آفتاب سوختگی پیشگیری کنید.در ادامه با ما همراه باشید تا با مواد غذایی که برای پوست و آفتاب سوختگی مفید می باشد آشنا شوید.

چگونه آفتاب سوختگی را از بین ببریم
  1. درمان با سیب زمینی
  2. رفع درد با چای سبز
  3. پیشگیری با انار
  4. درمان با خیار
  5. درمان با گوجه فرنگی
  6. درمان با آلوئه ورا

درمان آفتاب سوختگی با سیب زمینی

مصرف سیب زمینی می تواند به مقاوم کردن پوست در برابر آفتاب سوختگی به شما کمک کند.همچنین اگر دچار آفتاب سوختگی شده باشید می توانید از سیب زمینی برای رفع آفتاب سوختگی استفاده کنید.

سیب زمینی را در لایه هاي بسیار نازک برش بزنید و روی قسمت هاي آسیب دیده قرار دهید. بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشوئید. هیچوقت دوش آب گرم نگیرید چون التهاب و قرمزی پوست اکثر مي شود.

رفع درد آفتاب سوختگی با چای سبز

اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید و احساس درد دارید می تواند یک چای سبز کیسه ای سبز را در آب خیس سرد خیس کنید و روی قسمت های سوختگی صورت بگذارید. با این کار اسید تانیک چای سبز می تواند درد آفتاب سوختگی را کم کند.

چای سبز را بیشتر برای کاهش وزن استفاده می کنند،اما این ماده طبیعی با ترکیب کاتچین موجود در خود شما را در برابر تابش اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف 2 بار در روز چای سبز پوست را در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند و باعث کاهش اثرات نور خورشید بر پوست می شود.

پیشگیری از آفتاب سوختگی با انار

الاژیک اسید موجود در انار باعث می شود که پوست را مقاوم ساخته و از آن در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت می کند.این میوه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی دارد و می تواند یک لایه محافظتی روی پوست شما قرار دهد.

درمان آفتاب سوختگی با خیار

خیار از جمله مواد غذایی می باشد که دارای خواص زیادی است و می تواند به علت فراوانی آبی که در خود دارد به درمان آفتاب سوختگی و درد ناشی از آن کمک کند. برای استفاده از خیار در درمان آفتاب سوختگی یک عدد خیار را خرد یا رنده کرده و روی پوست خود قرار دهید .همچنین می توانید آب خیار را گرفته و با گلیسیرین و گلاب مخلوط کنید و از آن برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده کنید.

درمان آفتاب سوختگی با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای خواص زیادی می باشد که یکی از این خواص محافظت پوست در برابر آفتاب می باشد. مصرف روزانه مواد غذایی حاوی لیکوپن مانند گوجه فرنگی، می توانند از پوست شما را در برابر آسیب ها محافظت کنند.

برای درمان آفتاب سوختگی 2 قاشق آب گوجه فرنگی را با 4 قاشق شیر مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید، بعد از 15 دقیقه به آرامی پوست خود را با آب بشویید.

درمان آفتاب سوختگی با آلوئه ورا

آلوئه ورا یک مواد طبیعی بسیار سالم است که در درمان و تسکین آفتاب سوختگی بسیار موثر است. برای استفاده از آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی ژل آلوئه ورا را از برگ آن خارج کرده و روی پوست بمالید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.