شفا مگ

بهترین موقع برای خوردن میوه چه زمانی است

میوه باید بدرستی و در بهترین زمان ممکن مصرف شود تا بتوانید بهترین نتیجه را از ویتامین ها و مواد مغذی درون میوه بگیرید و همچنین باعث عوارضی در بدن نشود. وعده های مصرف میوه بسیار مهم است و باید بدانید که در چه زمانی مصرف شود.البته بیشتر کارشناسان مصرف میوه را برای کاهش وزن پیش از غذا توصیه کرده اند که هم مواد مغذی میوه ها جذب بدن شده و هم احساس سیری به شما می دهد و غذای کمتری صرف می کنید.

بهترین موقع برای خوردن میوه چه زمانی است
  1. خوردن میوه با معده خالی
  2. خوردن میوه چند ساعت بعد از غذا
  3. زمان مصرف میوه برای افراد دیابتی
  4. میوه ای که ناشتا باید خورد
  5. میوه هایی که نباید با شکم خالی خورد

خوردن میوه با معده خالی

سعی کنید میوه را در میان وعده های غذایی و با معده خالی مصرف کنید که نتیجه بهتری از مصرف میوه بگیرید.زمانی که میوه را با معده خالی مصرف می کنید می تواند هم به شما احساس سیری بدهد و هم تامین کننده انرژی برای بدن شما شود. مصرف میوه به همراه مواد غذایی باعث می شود که میوه و مواد مغذی آن درست جذب بدن نشود و بیشتر آن دفع شود.

یکی از دلایلی که میوه باعث نفخ می شود این است که با معده پر مصرف می کنید و اگر میوه را با معده خالی مصرف کنید هیچ گاه باعث نفخ نمی شود.

چند ساعت بعد از غذا میوه بخوریم

بهترین زمان مصرف میوه حدود 1 تا 2 ساعت پس از صرف غذا می باشد. بلافاصله بعد از غذا معده پر و سنگین می باشد و خوردن میوه باعث سنگینی بیشتر معده می شود و در عمل هضم غذا دچار مشکل خواهید شد. پس بهتر از 2 ساعت بعد از غذا میوه بخورید.

بهترین زمان مصرف میوه برای دیابتی ها

خوردن میوه با وعده های غذایی حاوی پروتئین، چربی یا فیبر ممکن است قند میوه آرامتر از میوه وارد روده کوچک شود و رشد قند خون در مقایسه با مصرف میوه تنها کمتر است.


بیشتر بخوانید : در روز چند وعده میوه بخوریم


میوه ای که ناشتا باید خورد

سیب از جمله میوه هایی که سرشار از فیبر و انواع ویتامین ها می باشد که در صورتی که ناشتا میل شود بسیار مفید خواهد بود و فواید آنتی اکسیدانی و ویتامین C زیادی خواهد داشت و می تواند به کاهش وزن و ریتم منظم قلب و همینطور به سلامت دندان نیز کمک زیادی کند.

میوه هایی که نباید با شکم خالی خورد

بعضی از میوه ها به دلیل فیبر های زیاد و اسیدی بودن نباید با شکم خالی مصرف شوند که این میوه ها شامل خیار سبز، گوجه فرنگی، گلابی، موز و پرتقال می باشند.

خیار سبز: خیار حاوی آمیو اسید است و زمانی که با معده خالی مصرف شود باعث نفخ و درد شکمی می شود.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی میوه ای اسیدی است و اگر با اسید معده مخلوط شود واکنش شیمیایی می دهند و می تواند باعث زخم معده شوند
موز: موز به دلیل دارا بودن منیزیم زیاد اگر با معده خالی مصرف شود باعث افزایش ناگهانی منیزیم در بدن می شود و سبب بهم خوردن تعادل منیزیم می شود که می تواند روی قلب و عروق اثر بدی بگذارد.

گلابی: گلابی حاوی فیبر خام می باشد که می تواند روی مخاط معده تاثیر بدی بگذارد و در زمان طولانی مدت باعث بیماری های حاد معده شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.