شفا مگ

کفیر چیست و خواص آن برای بدن

کفیر یک نوشیدنی قفقازی است که به روش تخمیری ساخته می شود و مجموعه ای از باکتری های زنده و مفید برای بدن را در خود دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی کفیر، سودمنی این نوشیدنی را برای سیستم ایمنی و دستگاه گوارش تایید کرده اند.کفیر برای پوست و مو بسیار مفید می باشد و مانع تکثیر باکتری های مسوم کننده پوست و مو می شود و با مصرف کفیر پوست و موی سالم تری خواهید داشت.نوشیدنی کفیر حاوی تیامین ، ویتامین B12 ، کلسیم و ویتامین کا می باشد. در ادامه با خواص کفیر برای بدن بیشتر آشنا شوید.

کفیر چیست و خواص آن برای بدن
  1.  کفیر چیست؟
  2. خواص درمانی کفیر
  3. خواص کفیر برای لاغری
  4. پیشگیری از سرطان سینه
  5. کفیر برای افراد دیابتی

کفیر چیست؟

کفیر یک نوشیدنی تخمیری است که دارای باکتری های سودمند برای بدن می باشد و طبق گفته دانشمندان برای سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد. باکتری های موجود در کفیر پروبیوتیک می باشد که این باکتری ها در ساخت اسید فولیک بسیار موثر هستند.

کفیر یک نوع ماست می باشد که گذشته در قفقاز ساخته شده است و اولین تولید کنندگان آن چوپانان قفقازی هستند که توانستند این نوشیدنی خوشمزه را از دانه های کفیر تهیه کنند.

کفیر یک فرآورده تخمیری است که شباهت زیادی به ماست دارد و به دلیل اینکه از شیر ساخته می شود ارزش تغذیه ای آن شبیه به شیر می باشد.

خواص درمانی کفیر

کفیر دارای خواص درمانی زیادی است و همچنین می تواند برای سیستم ایمنی و دستگاه گوارش بسیار مفید باشد.یکی از خواص کفیر اصلاح سیستم گوارشی در زمان مصرف آنتی بیوتیک ها می باشد، زیرا در زمان مصرف آنتی بیوتیک باکتری های مفید هم از بین می روند و با مصرف کفیر می توانید باکتری های مفید را به سیستم گوارشی بازگردانید.

کفیر همچنین برای حرکات روده و درمان یبوست بسیار مفید است و همچنین می تواند برای درمان اسهال و ضد عفونی کردن محیط روده مناسب است.کفیر برای درمان بیماری عدم تحمل لاکتوز در کسانی که نمی توانند شیر بخورند بسیار مفید است.مهمترین خواص درمانی کفیر درمان بیماری های گوارشی، درمان نفخ روده ای می باشد، اما علاوه بر درمان و حفظ سیستم گوارشی برای بسیاری از نقاط بدن مفید می باشد.

کفیر علاوه بر درمان مشکلات گوارشی می تواند برای موارد زیر نیز مفید باشد:

  • مقاوم کردن سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماری زا
  • ممانعت از اثر پرتودهی رادیولوژی
  • هضم راحت شیر و جذب بهتر مواد مغذی
  • غنی از کلسیم، فیبر و پروتئین
  • درمان فشار خون
  • درمان مشکلات آلرژی
  • جلوگیری از پوکی استخوان

خواص کفیر برای لاغری

بر اساس مطالعات انجم شده در سال 2013، مصرف بیشتر غذاهای لبنی مانند کفیر ، با شاخص توده بدنی و چربی دور کمر پایین تر همراه است. کفیر سرشار از پروتئین می باشد که می تواند در زمان طولانی سیر بودن در طول روز کمک زیادی کند. یک پیمانه کفیر ساده حدود 11 گرم پروتئین دارد.

کفیر برای پیشگیری از سرطان سینه

مطالعه ای که در مجله غذاهای دارویی در سال ۲۰۰۷ منتشرشده نشان می دهد که عصاره کفیر دارای اجزائی است که به طور خاص از رشد سلول های سرطان سینه جلوگیری می کند.

کفیر برای افراد دیابتی

کفیر مانند شیر دارای شاخص گلیسمی کمی است و می تواند به تنظیم میزان انسولین ترشح شده از لوزالمعده کمک کند.علاوه بر کنترل میزان قند می تواند با احساس سیری باعث کنترل و کاهش وزن نیز می شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.