شفا مگ

علائم سرطان کلیه چیست

سرطان کلیه یکی از سرطان های شایع در دنیا می باشد که اگر به موقع از طریق علائم آن تشخیص داده نشود ممکن است تومورهای سرطانی به اعضای دیگر هجوم ببرند.اگر سرطان کلیه پیشرفت کرده باشد علائمی نظیر سرفه های مداوم، تنگی نفس، سردرد و دردهای استخوانی نمایان می شود که در این زمان سرطان غیر قابل علاج خواهد بود.اگر در زمان ابتلا به سرطان دچار تنگی نفس شده باشید به این معنی می باشد که توده های سرطانی به ریه هجوم برده اند و سردرد نشان از تهاجم به مغز است. در ادامه با علائم و نشانه های سرطان کلیه آشنا شوید.

علائم سرطان کلیه چیست

علائم سرطان کلیه بیشتر در زمان بزرگ شدن تومور ظاهر می شوند و احتمال بروز یک یا چند مورد از علائم سرطان کلیه را به همراه دارند.این علائم شامل خون در ادرار، توده شکمی یا کمر، کاهش اشتها، کمر دردی که بهبود نمی یابد، تبی که هفته ها به طور می انجامد و بر اثر سرماخوردگی نمی باشد، خستگی، کم خونی، تورم قوزک یا پا می باشد.در این موقع باید به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات درمانی به موقع را انجام دهند.

خون در ادرار: خون در ادرار یکی از شایع ترین علائم سرطان کلیه می باشد که یا وجود خون را در ادرار خود فرد مشاهده و یا توسط آزمایشگاه شناسایی می شود. در زمان خون در ادرار ، رنگ ادرار فرد صورتی، قهوه ای و یا قرمز می شود، که حتی مقدار کمی از خون نیز می تواند رنگ ادرار را تغییر دهد. البته ناگفته نماند که وجود خون در ادرار می تواند علائم بیماری های دیگری مانند سنگ کلیه، کیست یا التهاب کلیه باشد و این به تشخیص پزشک مشخص می شود که دلیل خون در ادرار چیست

درد پایین کمر: قطعا علائم سرطان کلیه دیر ظاهر می شود، که ممکن است فردی به علت درد پهلو و یا گرفتگی پهلو نزد پزشک برود و از طریق سنوگرافی متوجه سرطان کلیه شود. درد مرتبط به کلیه یک درد تیز که بیشتر در قسمت بالای لگن و زیر دنده ها احساس می شود که در صورت ادامه داشتن این درد بیش از چند روز باید حتما به پزشک اطلاع دهید.

توده شکمی: داشتن توده در شکم می تواند نشانه از سرطان کلیه باشد که با انجام آزمایش هایی مانند سونوگرافی و سی تی اسکن مشخص می شود. البته در بعضی مواقع توده آنقدر بزرگ است که قابل لمس می باشد و کل حفره شکمی را پر کرده است که اغلب با درد همراه می باشد.

خستگی و کم خونی: خستگی مزمن یکی از علائم در بسیاری از سرطان ها می باشد، این نوع خستگی با خستگی های عادی متفاوت می باشد و با استراحت کردن برطرف نمی شود.البته این نوع خستگی برای افراد کم خون هم صورت می گیرد که باید توسط پزشک مشخص شود.

کاهش وزن و اشتها: یکی از نشانه های سرطان کلیه کاهش وزن ناگهانی می باشد که علاوه بر لاغری غیر قابل توصیف دچار تب ناشناخته و تعریق می شود که مرتبط به سرطان کلیه می باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.