شفا مگ

جلوگیری از خشکی مو و موخوره

موهای خشک باعث می شود شکننده شوند و همچنین سلامت مو نیز به خطر می افتد.برای سلامت موها و جلوگیری از خشک شدن مو می بایست به نکاتی توجه کنید تا مو همیشه سالم و مرطوب باشد.استفاده نکردن از موادی که باعث می شود موی سر خشک شود.سعی کنید از مواد مناسب و معتبر برای استفاده از آنها برای موی سر استفاده کنید.در ادامه با نکاتی برای مراقبت از موی سر برای جلوگیری از خشک شدن مو آشنا شوید.

جلوگیری از خشکی مو و موخوره

استفاده از مواد مناسب: موهای خشک می تواند شکننده باشد و می بایست برای جلوگیری از شکستن مو آن را آبرسانی کنید و به رطوبت رسانی آن کمک کنید.برای این کار باید از محصولاتی که حاوی روغن آرگان یا روغن نارگیل و یا روغن زیتون می باشند استفاده کنید.سعی کنید از مارک های معتبر استفاده کنید تا از صحت سلامت موادی که استفاده می کنید مطمئن باشید.

موادی که موها را خشک تر می کند پرهیز کنید: سیلیکون و الکل از موادی می باشد که نباید در موهای خشک استفاده کرد. سیلیکون می تواند ریشه های مو را خفه کند و باعث می شود مو جذب رطوبت نکند.همچنین الکل باعث از بین بردن رطوبت روی مو می شود. البته سعی کنید از شامپوهایی که فاقد سولفات هستند استفاده کنید.

شستن کمتر موی سر: شستشوی روزانه مو باعث می شود موهای شما خشک شود. بهترین راه برای داشتن موهای خوب و مرطوب، شتسشوی موها یک روز درمیان می باشد.

از شامپوها برای شستشو درست استفاده کنید: زمانی که موهای خود را با شامپو می شویید، سعی کنید تنها ریشه مو را بشویید.زیرا چربی ها در این ناحیه جمع می شوند.همچنین سعی کنید در زمان شستن موی سر با نرم کننده فقط انتهای مو را بشویید و از تماس نرم کننده به پوست سر جلوگیری کنید.

استفاده از ماسک موی مناسب: برای رطوبت رسانی مو می توانید از ماسک های مناسب استفاده کنید. بیشتر ماسک ها باعث می شود مو رطوبت مناسب را دریافت کند. سعی کنید ماسک های خانگی مناسب را درست کرده و به روی موی خود قرار دهید.

استفاده کمتر از سشوار: برای اینکه موهای خشک نداشته باشید،از سشوار و اتوی مو کمتر استفاده کنید.اگر می خواهید از ابزارهای داغ مانند سشوار یا اتوی مو استفده کنید سعی کنید از اسپری های مخصوص که مناسب برای قبل از سشوار می باشد استفاده کنید تا باعث شود موی شما آسیب نبیند. سعی کنید برای صاف کردن مو با ابزارهای صاف کننده، موهایتان کاملا خشک باشد. همچنین اگر از سشوار استفاده می کنید، هرگز به مدت طولانی بر روی یک رشته از مو تمرکز نکنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.