شفا مگ

مواد غذایی که باعث کاهش اشتها می شوند

مواد غذایی هستند که می توانند باعث سیری زیادی شوند و اشتها را کاهش داده و میل به خوردن را مهار می کند.با مصرف این مواد غذایی در وعده های روزانه خود می توانید باعث کاهش وزن خود شوید. زیرا مصرف این مواد غذایی به صورت روزانه می توانند احساس پر بودن را به شما ببخشند.در ادامه با 9 ماده غذایی که می توانند باعث کاهش اشتها و لاغری شوند آشنا شوید.

مواد غذایی که باعث کاهش اشتها می شوند

حبوبات

حبوبات سرشار از پروتئین می باشد و علاوه بر سیر کردن فرد، پروتئین احتیاجی هر فرد را تامین می کند.حبوبات دارای فیبر زیادی می باشد و باعث می شود که فرد احساس پر بودن را داشته باشد.

سوپ

اگر سعی کنید که غذاهای روزانه خود را با یک کاسه سوپ شروع کنید می توانید غذای کمتری مصرف کنید.اگر سوپ غلیظ و پوره مانند باشد بهتر است.سعی کنید سوپ مصرف شده حدود 100 تا 150 کیلو کالری داشته باشد.

شکلات سیاه
مصرف یک یا 2 تکه شکلات سیاهقبل از غذا باعث می شود که میل به خوردن غذا را در شما کاهش دهد.در یک مطالعه جالب مشخص شد مصرف کردن پیتزا در کسانی که شکلات سیاه مصرف کرده اند کمتر از افرادی بوده که شکلات شیری مصرف می کنند.

سبزیجات
سبزیجات از مواد غذایی می باشند که می توانند تمام مایحتاج روزانه بدن به ویتامین ها و پروتئین ها را تامین می کنند.همچنین می توانید سبزیحات بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.سعی کنید از خوردن سبزیحات لذت ببرید و در عین حال کالری رژیم غذایی خود را کاهش دهید. افزودن سبزیحات سالم سبب افزایش حجم غذا با کالری کم می شود.


بیشتر بخوانید: چگونه بر اشتهای کاذب غلبه کنیم؟


تخم مرغ
صبحانه غنی از پروتئین مانع از دریافت میان وعده های پر کالری در طول روز شود. بر اساس تحقیقاتی که بر روی گروهی از زنان چاق جوان انجام شد مشخص شده است،کسانی که در صبحانه خود 35 گرم پروتئین مصرف کرده بودند احساس سیری بیشتری داشته اند.اثر صبحانه پروتئین تا بعد از ظهر باقی می ماند و زنان میان وعده های پرچرب و قندی کمتری نسبت به کسانی که غلات صبحانه داشتند مصرف کرده بودند.

آجیل

مصرف میان وعده هایی مانند بادام، بادام زمینی یا گردو می توانند در طول روز باعث احساس سیری بیشتری به شما بدهند.همچنین کسانی که آجیل در میان وعده های خود مصرف کنند غذای کمتری دریافت می کنند.

سیب

مصرف سیب در میان وعده های خود باعث می شود که اشتها را کاهش می دهد.البته آبمیوه هیچ تاثیری در کاهش اشتها و احساس سیری ندارد.سیب خام حاوی فیبر زیادی می باشند و همچنین جویدن سیب باعث می شود که به مغز سیگنالهایی ارسال شود که در حال دریافت غذای بیشتری هستی.

ماست

ماست از گزینه هایی می باشند که باعث کاهش وزن و احساس سیری در فرد را می دهد.مهم نیست که ماست از چه نوع باشد. بر اساس مطالعات انجام شده مصرف ماست در افرادی که کاهش وزن پیدا کردند بیشتر است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.