شفا مگ

علائم اختلال هورمونی در زنان

زنان با دانستن اختلال هورمونی خود می توانند برای درمان آن اقدام کنند. تغییرات هورمونی در زنان بر روی خلق و خو، انرژی ، زیبایی و سلامت آنها تاثیر خواهد داشت.هورمون ها در زنان از سنین نوجوانی تا یائسگی دائما دچار تغییرات می شوند که می تواند بر خلق و خو ، انرژی ، زیبایی آنها تاثیر بگذارد.البته این تغییرات در زنان غالبا دست کم گرفته می شوند. برای اینکه بفهمید که هورمون ها در بدن شما تغییراتی داشته است یا خیر، ابتدا باید علائم تغییرات هورمونی را و نشانه های تشخیص اختلال هورمون ها را بدانید. در ادامه با این تغییرات آشنا خواهید شد.

علائم اختلال هورمونی در زنان

خستگی و اختلال هورمونی

خستگی اگر برای شیوه زندگی شما نباشد و بی دلیل احساس خستگی و نا توانی کرده باشید می تواند از تغییرات میزان هورمون ها باشد. این خستگی ها متفاوت می باشند. بعضی از زنان صبح به زور از رختخواب بلند می شوند یا بعضی دیگر بعدازظهر ها ناتوان هستند.اگر متوجه تغییری در میزان انرژی خود هستید ان را نادیده نگیرید. برای این منظور سطح هورمون های خود را چک کنید.

بی خوابی و اختلال هورمونی

هورمون ها می توانند عادات خواب را کنترل کنند و خیلی از زن ها به دلیل تغییرات هورمونی با اختلال خواب مواجه می شوند. پایین بودن میزان پروژسترون باعث می شود بی خوابی را تجربه کنند. همچنین پایین بودن استروژن می تواند دلیل گرگرفتگی و عرق های شبانه شود که خود می تواند خواب خوب شبانه را از آنها بگیرد.

بدخلقی و زودرنجی

تغییرات هورمونی می تواند بر روی خلق و خو تاثیر زیادی بگذارد.تغییرات هورمونی می تواند یک زن آرام را بدخلق کند.اگر دچار تغییرات در خلق و خوی خود شدید این به دلیل تغییرات هورمونی می باشد. بیشتر مواقع این تغییرات را در دوران قاعدگی نیز مشاهده می کنید. داد و بیداد و تغییر در خلق و خو پیش از قاعدگی به دلیل عدم تعادل هورمونی می باشد.

ریزش مو و اختلال هورمونی

موها میتوانند وضعیت هورمون ها را نشان دهد. تغییرات در حجم و یا ساختار مو و همچنین ریزش مو نشان دهنده اختلالات هورمونی می باشد. اگر موهای شما کم پشت شد می تواند علات اختلال تیروئید نیز باشد. کم پشت شدن شقیقه ها اغلب به کمبود پروژسترون یا استروژن مرتبط می باشد.

اضافه وزن و اختلال هورمونی

اکثر خانم ها مدام وزن خود را چک می کنند. اگر در زمان چک کردن وزن خود متوجه تغییرات ناگهانی در وزن خود شدید می تواند یکی از علائم اختلال هورمونی باشد.سنگینی در سینه ها، اغلب به میزان استروژن و افزایش وزن در ناحیه باسن و ران می تواند به تیروئید مرتبط باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.