شفا مگ

ماسک زردآلو برای پوست صورت

زردآلو میوه ای است خوشمزه که می تواند برای پوست بسیار مفید باشد. میتوانید از فصل زردآلو استفاده کنید و کمی به پوست خود برسید.ویتامین A موجود در زردآلو می تواند چین و چروک های پوستی را بهبود ببخشد. همچنین زردآلو باعث آبرسانی خوبی به پوست می شود و نرمی و لطافت زیادی را به پوست می دهد. ماسک زردآلو به دلیل وجود ویتامین C در آن باعث کلاژن سازی پوست می شود و همین دلایل به عنوان یک ماسک جوانسازی پوست صورت شناخته می شود.در ادامه با ماسک های زردآلو برای جوانسازی و شفاف کردن پوست صورت آشا شوید.

ماسک زردآلو
  1. خواص ماسک زردالو برای پوست
  2. ماسک زردآلو برای روشن کنندگی پوست
  3. ماسک زردالو برای جوانسازی پوست

خواص ماسک زردالو برای پوست

ماسک زردآلو دارای ماده ای به نام بتاکاروتن است که باعث ساخت ویتامین A در بدن می شود و برای پوست و زیبایی بسیار موثر است. این ماسک باعث می شود یک لایه محافظتی در برابر اشعه های مضر خورشید بر روی پوست ایجاد کند. زردآلو دارای آنتی اکسیدان قوی می باشد و رادیکال های آزاد را از بین می برد.

ماسک زردآلو به دلیل وجود ویتامین C در آن باعث کلاژن سازی پوست می شود و به جوانسازی پوست بسیار کمک می کند.همچنین زردالو می تواند به عنوان یک ضد لک برای پوست استفاده شود و باعث می شود لک های پوستی را کمرنگ کند.

ماسک زردآلو و آووکادو

این ماسک باعث روشن کنندگی و شفاف سازی پوست ،به خصوص پوست صورت می شود.برای تهیه ماسک زردآلو و آووکادو 2 عدد زردالو را به مدت یک دقیقه در آب جوش بجوشانید تا به راحتی له شود. سپس آن را له کرده و با یک قاشق چای خوری عصاره آووکادو به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا ماسک کاملا یکدست شود.

برای استفاده از ماسک زردآلو و آووکادو ابتدا صورت خود را تمیز بشویید و ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.سپس صورت را با آب ولرم بشویید و بعد با آب سرد دوباره صورت خود را بشویید. از ماسک زردالو و آووکادو 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.نکته مهم این است که در فصلی که زردالو موجود نیست می توانید از برگه زردآلو برای ماسک استفاده کنید. برای این منظور زردالو را شب قبل در آب گرم بخیسانید و بعد از نرم شدن آن را له کنید.

ماسک زردآلو و عسل

این ماسک ترکیبی از زردآلو و عسل می باشد و برای جوانسازی پوست بسیار موثر است. برای تهیه ماسک زردآلو و عسل ابتدا زردآلو را به مدت یک دقیقه در در آب بجوشانید تا بتوانید آن را له کنید. سپس زردآلو را له کرده و مقداری کمی آب گرم به آن اضافه کنید.یک قاشق غذا خوری شیر خشک و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و خوب آنها را مخلوط کنید تا شکل خمیری به خود بگیرد. سپس آن را روی پوست صورت و گردن خود بمالید.پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم به آرامی بشویید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.