شفا مگ

ماسک عسل و آبلیمو

عسل یک ماده ای است که خاصیت لایه برداری دارد و باعث روشن کردن پوست نیز می شود. از خواص عسل این است که می تواند رطوبت پوست را تنظیم کند. ماسک عسل و آبلیمو خاصیت لایه برداری و روشن کنندگی پوست را دارد.از این ماسک می توانید به عنوان یک درمان کننده لک های ناشی از آکنه نیز استفاده کنید.ماسک لیمو و عسل برای جوش های سر سیاه بسیار مفید است و همچنین پوست شما را آبرسانی و روشن می کند. در ادامه با طرز تهیه ماسک عسل و آبلیمو آشنا شوید.

ماسک عسل و آبلیمو

خواص ماسک عسل و آبلیمو

ماسک عسل و آبلیمو دارای خواص آتی اکسیدانی دارد و می تواند باعث شود پوست جوان بماند. این ماسک باعث کاهش چین و چروک صورت ،نرم کردن پوست، روشن کننده پوست خشک می شود.ماسک لیمو و عسل برای جوش های سر سیاه بسیار مفید است و همچنین پوست شما را آبرسانی و روشن می کند.


بیشتر بخوانید: ماسک لیمو برای درمان لک های پوستی


طرز تهیه ماسک عسل و آبلیمو

برای تهیه ماسک عسل و آبلیمو ابتدا 1 قاشق غذا خوری خامه یا سرشیر طبیعی را با 2 قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذا خوری آبلیمو مخلوط می کنید. قبل از استفاده از این ماسک صورت خود را تمیز بشویید و مخلوط را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد از آن صورت را با آب ولرم بشویید.پس از شستن با آب ولرم دوباره پوست را با آب خنک آبکشی کنید.

نکته مهم: در صورتی که احساس سوزش یا خارش شدید کردید ماسک را بلافاصله بشویید.همچنین سعی کنید تا زمانی که این ماسک روی پوست شما است از حرکات اضافی صورت پرهیز کنید

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.