شفا مگ

انواع ماسک نشاسته برای شفافیت پوست

نشاسته یک ماده سفید رنگی می باشد که دارای خاصیت چسبندگی دارد و می تواند پوست به خوبی پاکسازی کند.نشاسته همچنین باعث می شود که چربی پوست تنظیم شود و برای از بین بردن جوش و آکنه بسیار موثر است. در گذشته از نشاسته برای درمان سوختگی های پوستی نوزادان استفاده می کردند. همچنین نشاسته برای درمان و تسکین عرق سوزی در ناحیه کشاله ران و زیر بغل مفید است.

انواع ماسک نشاسته برای شفافیت پوست
  1. ماسک نشاسته و شیر
  2. ماسک نشاسته و ماست

ماسک نشاسته و شیر

ماسک نشاسته و شیر به دلیل اثر روشن کنندگی برای پوست های تیره بسیار مناسب است.این ماسک را سعی کنید یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. برای تهیه این ماسک یک قاشق مرباخوری نشاسته را در یک لیوان آب یخ حل کنید. سپس به مقدار 2 قاشق مرباخوری شیر به نشاسته حل شده اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید. ابتدا صورت خود را تمیز بشویید و خشک کنید. سپس این مخلوط را روی صورت خود به مدت 30 دقیقه قرار دهید.

ماسک نشاسته و ماست

ماسک نشاسته و ماست می تواند به مرور زمان باعث شفافیت پوست صورت می شود. ماسک نشاسته و ماست جز دسته ماسک های شفاف کننده پوست صورت قرار دارد همچنین می توانید با اضافه کردن سفیده تخم مرغ می توانید برای درمان آکنه نیز از آن استفاده کنید.
نکته مهم این است که اگر پوست صورت چرب است سعی کنید از ماسک کم چرب استفاده کنید زیرا ماست پر چرب باعث جوش زدن صورت می شود.

طرز تهیه ماسک نشاسته و ماست

مواد لازم:

  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری ماست
  • یک قاشق مربا خوری پودر نشاسته

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید. سپس سفیده تخم مرغ را درون ظرف مناسب آنقدر هم بزنید تا پف کند. سپس ماست و پودر نشاسته را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید. سپس موارد را به خوبی با هم مخلوط کنید.قبل از قرار دادن ماسک بر روی صورت ابتدا پوست خود را بشویید. ماست را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و پس از آن با آب سرد بشویید.
ماسک نشاسته و ماست را در هفته 2 تا 3 بار روی صورت خود قرار دهید و در مدتی که ماسک نشاسته روی پوست شما قرار دارد از صحبت کردن ، خندیدین و اخم کردن پرهیز کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.